Jävla älgflugor

B

**BORTTAGEN**

Så fort jag visar mig i skogen nu på hösten får jag älgflugor på mig.
Vet ni vilka jag menar? Det är de där platta bruna med fötter som sugproppar.
Var ute i morse, efter tre timmar känner jag att det är något på halsen och då har en sån krupit ner.
Jag hade ullpolo på mig, det är helt otroligt.
Äckligare kryp får man leta efter. :mad:
 
De är otäcka...

Svärmor hade fått fullt på sig igår när hon hade varit ute på en promenad i skogen...

Det kliar bara man tänker på dom :(
 
Det konstiga är att det finns massor med människor här ute på landet som inte vet att de finns.
När du väl fått reda på vad det är ser du sådana hela tiden.
 
Fusk, jag får alltid sådana på mig, i hårfästet och ansiktet.
Panik, får jag då.
 
Jag har aldrig fått några såna på mej. Fast dom hoppar på min sambo när han e ute me hundarna i skogen. :D
 
Usch ja, gräsliga djur. Letade faktiskt idag efter lite uppgifter, det visade sig att inget insektsmedel hjälper mot dem heller. Den H Ä R sidan bla hittade jag.
 
Det där med att släppa vingarna och suga blod visste jag att de gör.
Det är därför jag äcklas så av dem,vill få bort dem innan de hinner börja med något sådant :mad:
 
Jag vet inte ens hur en älgfluga ser ut! Har någon här en länk till någon sida där man kan se hur de ser ut?
 
Bor på landet och fick reda på deras existens förra året då min häst hade en på sig efter en ridtur, den hade tock ej satt sig fast än. Hittade även en i halmen i boxen senare. Dom är svårdödade!!
Fick klämma mycket när dom låg i papper och sen så eldade vi upp pappret :devil:
 
Sv: Jävla älgflugor

Hej, du skall veta att min svåger under älgjakten 2007 fick bett av dessa flugor på underarmarna när han tog ur en älgko vid en sjö i Dalarna.
Han fick kort senare larver i avföringen och olika andra symtom, bla krypningar i näsan och i underarmarna. Han fick även ut flugor i näsan. Det låter ju helt otroligt men jag tror honom till 100%.
Han har varit till Lasarettet i Falun men dom tror han är tokig.
Sjukhuset gör ingenting för dom saknar kunskap på detta område.

Själv har jag jagat älg i 25 år och sett dessa flugor vartenda år samt blivit biten på underarmarna och fått stora infekterade sår.
Har slutat med älgjakten då jag tycker dessa flugor är superäckliga.

Hoppas detta kan vara lite tröst, det finns dom som har det riktigt besvärligt med dess flugor.

Vh S
 
Sv: Jävla älgflugor

Oj, jag kollade inte ens vilket datum tråden startade utan bara gick in i den då den låg uppe idag bland dom första :D:D:D
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
26 396
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel
Dagbok En sak som jag inte kan få bort från hjärnan som jag blir så jävla ledsen för är att det är så JÄVLA orätt vist 😭 För att egentligen så...
Svar
18
· Visningar
1 657
  • Artikel
Dagbok Dethär är om den andra stora äckel händelsen som har hänt för mig. Och dethär är som jag skulle försöka skriva det jag kan och kommer...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
6 553
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
6 796
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp