Jävla ångest

Så jävla less på att ha ångest jämt, mer eller mindre. Just nu är det mer. Ringde psykakuten för jag kunde inte stå ut. Fick rådet att antingen läsa något eller lyssna på en podd. Jag saknar koncentrationsförmåga för sådana aktiviteter. Vet inte ens var man hittar poddar. Lyssna på ljudbok var också ett förslag men var fan hittar man något som intresserar en? Och hur ska man orka koncentrera sig?

Känner mig så jävla ledsen.
 

Tips! Ju oftare man kör den, desto bättre funkar den. Och den är bara 10 min lång.

Jag har mediterat mycket, men lyckas aldrig få någon rutin i det. Jag håller på ett tag, men kommer sedan av mig. Och sen försöker jag igen och samma sak händer. Och effekten har uteblivit.
 
Har hunnit hitta den på bookbeat. Jag har lyssnat första kapitlet men inte kommit längre. Min psykolog undrade om jag verkligen ska läsa/lyssna på den boken. Och jag vet inte. Att lyssna på någon som pratar är jobbigt.
Boken är populärvetenskaplig och lättlyssnad. Jag kan inte se någon anledning för för någon även med depression att inte läsa den. Den försöker förklara mekaniken bakom depression och varför vi moderna människor drabbas trots att vi har det bättre än någonsin och en del om vad man kan göra (men ingen behandling på något vis), jag kan inte se att det skulle vara skadligt för någon att höra det. Det är klart har du jobbigt att lyssna kanske du inte kan lyssna så länge i taget eller läsa den.

Den är skriven av en psykiatriker och riktar sig även till de som är drabbade av depression men det är inte deprimerande läsning. Har din psykolog läst den? Varför är hen tveksam?
 
Boken är populärvetenskaplig och lättlyssnad. Jag kan inte se någon anledning för för någon även med depression att inte läsa den. Den försöker förklara mekaniken bakom depression och varför vi moderna människor drabbas trots att vi har det bättre än någonsin och en del om vad man kan göra (men ingen behandling på något vis), jag kan inte se att det skulle vara skadligt för någon att höra det. Det är klart har du jobbigt att lyssna kanske du inte kan lyssna så länge i taget eller läsa den.

Den är skriven av en psykiatriker och riktar sig även till de som är drabbade av depression men det är inte deprimerande läsning. Har din psykolog läst den? Varför är hen tveksam?
Jag har ingen aning om hon läst den eller varför hon är tveksam.
 
Klockan är halv ett och jag har vaknat av en mardröm. Och nu ligger jag här med ångest. Så kul :(.
 
Försöker intala mig att jag är okej. Det är jag egentligen men hur ska jag få min hjärna att tro på det?
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag är mer eller mindre på dåligt humör jämt. Min to-do-lista känns som en kravlista. Jag känner mig som en human doing i stället för en...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 899
Senast: Tonto
·
  • Artikel
Dagbok Jag har varit lite o säker om jag skulle skriva om dethär men jag har kommit fram till att jag vill det. Och endel kanske tycker att det...
Svar
16
· Visningar
1 723
Senast: manda
·
  • Artikel
Dagbok Jag kommer säkert ångra att jag skriver dethär men jag måste bara få ut det. Och om ni tycker att jag är dum i huvudet så är jag väl det...
Svar
15
· Visningar
1 460
Senast: karl_h
·
  • Artikel
Dagbok En sak som jag inte kan få bort från hjärnan som jag blir så jävla ledsen för är att det är så JÄVLA orätt vist 😭 För att egentligen så...
Svar
18
· Visningar
1 655

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp