Bukefalos 25 år!

Jävla ångest

Så jävla less på att ha ångest jämt, mer eller mindre. Just nu är det mer. Ringde psykakuten för jag kunde inte stå ut. Fick rådet att antingen läsa något eller lyssna på en podd. Jag saknar koncentrationsförmåga för sådana aktiviteter. Vet inte ens var man hittar poddar. Lyssna på ljudbok var också ett förslag men var fan hittar man något som intresserar en? Och hur ska man orka koncentrera sig?

Känner mig så jävla ledsen.

Wille

Trådstartare
Tips! Ju oftare man kör den, desto bättre funkar den. Och den är bara 10 min lång.

Jag har mediterat mycket, men lyckas aldrig få någon rutin i det. Jag håller på ett tag, men kommer sedan av mig. Och sen försöker jag igen och samma sak händer. Och effekten har uteblivit.

ameo

Moderator

Mineur

Moderator

Wille

Trådstartare
Har hunnit hitta den på bookbeat. Jag har lyssnat första kapitlet men inte kommit längre. Min psykolog undrade om jag verkligen ska läsa/lyssna på den boken. Och jag vet inte. Att lyssna på någon som pratar är jobbigt.
Boken är populärvetenskaplig och lättlyssnad. Jag kan inte se någon anledning för för någon även med depression att inte läsa den. Den försöker förklara mekaniken bakom depression och varför vi moderna människor drabbas trots att vi har det bättre än någonsin och en del om vad man kan göra (men ingen behandling på något vis), jag kan inte se att det skulle vara skadligt för någon att höra det. Det är klart har du jobbigt att lyssna kanske du inte kan lyssna så länge i taget eller läsa den.

Den är skriven av en psykiatriker och riktar sig även till de som är drabbade av depression men det är inte deprimerande läsning. Har din psykolog läst den? Varför är hen tveksam?

Wille

Trådstartare
Boken är populärvetenskaplig och lättlyssnad. Jag kan inte se någon anledning för för någon även med depression att inte läsa den. Den försöker förklara mekaniken bakom depression och varför vi moderna människor drabbas trots att vi har det bättre än någonsin och en del om vad man kan göra (men ingen behandling på något vis), jag kan inte se att det skulle vara skadligt för någon att höra det. Det är klart har du jobbigt att lyssna kanske du inte kan lyssna så länge i taget eller läsa den.

Den är skriven av en psykiatriker och riktar sig även till de som är drabbade av depression men det är inte deprimerande läsning. Har din psykolog läst den? Varför är hen tveksam?
Jag har ingen aning om hon läst den eller varför hon är tveksam.

Liknande trådar

• Artikel
Dagbok Frågan har väl ställts om och om igen men nu står jag här och ber kloka buke om råd, om någon orkar läsa. Haft en mindre sund relation...
2
Svar
32
· Visningar
3 136
  • Artikel
Dagbok Känner att jag behöver skriva av mig lite, för den som orkar läsa. Jag har full förståelse för att det här med bröllop kan bli oerhört...
2
Svar
31
· Visningar
4 110
  • Artikel
Dagbok Har tänkt mycket på min pappa senaste tiden. Tror det är att det varit fars dag, att han fyller år snart och dessutom corona och tanken...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
8 223
  • Artikel
Dagbok Jag behöver skriva av mig. Jag känner mig nedstämd och är så sjukt trött på att ha ont. Jag har haft ont i flera år, främst i...
Svar
15
· Visningar
1 397

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Vackra vinterord