Jävla ridbyxor!!!

K

Kiddo

Är det någon annan som har problem med CRW-ridbyxor, eller är jag helt ensam??

Jag håller på att gå i taket!!

Har ett par helskodda CRW Exclusive som jag har ridit i FYRA gånger. Yes, bara fyra. På dessa fyra gånger har jag hunnit få 2,5 skavsår. Det första kom förra veckan. Höger knä, på sidan av knäleden. Stort, smärtsamt svidande, och så varar (varade?) det också. Idag var det nära att jag fick skavsår på samma ställe fast på vänster knä (det halva skavsåret ;)). Dock blev det bara en liten röd fläck och inget mer. Det andra skavsåret fick jag också idag, på ett väldans intimt ställe. Syns inte så mycket, men det gör helvetiskt ont!

Jag blir vansinnig!!

Till saken hör att jag inte har råd att köpa ett par nya (givetvis dyrare av bättre märke) ridbyxor på yedrans länge än. :mad:
 
Jag skickade efter sådana ridbyxor, men skickade tillbaka dem direkt! Jag tyckte de var hemska med fruktansvärd passform.
 
Hm, inte ensam då m.a.o....

Jag ångrar numera bittert att jag inte köpte ett bättre, dyrare märke på en gång... Men så har man ju lärt sig en läxa: I fortsättningen blir det uteslutande byxor över 1000 kr.-strecket, och inte inköpta hos H....
 
Det räckte för min del med att prova dom och provsitta i en sadel i butiken. Också ett intimt skavsår. Efter den betan köper jag bara oskodda ridbyxor. Måste kunna cykla hem från stallet också...
 
Det enda jag kan klaga på är att de var liiite i minsta laget men jag kan inte ha ett par större heller för då blir de för stora. Eller så är det jag som har vuxit en halv storlek :angel:

M.
 
Det problemet upptäckte jag redan i butiken... Har normalt 36 i byxor, men här var 36 OCH 38 alldeles för tighta och korta i benen (har långa ben). För att få det att fungera med benlängden var jag tvungen att köpa storl. 40, och följden blev ju att midjan blev alldeles för stor så morsan fick sy in. :mad:
 
Jag har korta ben så längden var helt perfekt!!! :D Mitt problem var snarare att de var liiiite trånga... Men de funkar! Jag rider i dem och jag har inga skavsår.

M.
 
Jag har visserligen inte ett par helskodda, utan ett par helt i tyg. Passformen är ju inte den bästa, men det förväntar jag mig inte heller av ett par ridbyxor för 179 kr. De duger utmärkt att rida och mocka i för mig, men jag brukar inte ha dem när jag tränar. Det som stör mig mest är egentligen att det är en tryckknapp i midjan, och när jag sitter på huk för att linda eller brodda eller något sådant, så går den upp.
 
Jag älskar mina :love:! Har deras tygskodda för 379kr, underbara. Har två par.
Dom enda som är lagom långa(dom blev längre efter tvätt!)
(behöver byta mina mysiga tygskodda mot helskodda pga sadelbyte :cry: :cry:)

Det är lungt jag köper dina! Lagom size och allt! Redan insydda till ockmed :cool:
 

Liknande trådar

Utrustning För ca. ½ år sedan köpte jag ett par lite "finare" helskodda ridbyxor. De var från H**ks, en av deras lite mer "exclusiva" modeller...
Svar
4
· Visningar
1 147
Senast: Neko
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
10 928
Senast: Karminnie
·
Hästvård Detta kommer bli ett långt inlägg men jag behöver verkligen bolla tankar med Er och höra Era åsikter om min och min hästs situation...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 651
Senast: Magica
·
Hundavel & Ras Jag gjorde ett impulsköp i höstas, som jag tyvärr ångrar bittert. En mops. Jag har alltid haft fördomar om folk som köper och...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
19 808
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad äter ni för sill i påsk`?
  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Hat

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp