Jag är en hoarder

Kan lägga till att julen 2020 hade jag fortfarande kvar julfrimärken från 2014. :D
Senaste julen köpte jag inga julfrimärken eftersom jag ju hade många vanliga frimärken - som dessutom kostat mindre än förra årets julporto.
Jag är glad om jag har 2-4 st frimärken när jag väl behöver ett, ibland får jag åka iväg och köpa :D Till jul brukar jag köpa ett häfte julfrimärken.
 
Jag har en tendens att köpa frimärken, är ingen samlare utan köper för att använda. Varje gång de höjt portot så har jag hamstrat innan höjningen. Så en gång räknade jag mina frimärken och det var ca 240 st … :rolleyes:
Har tre brevvänner så det går inte åt så många frimärken.
Får hejda mig från att köpa när jag ser nya med fina motiv.
För ett tag sen gav jag bort 5-6 häften så har väl under 200 st nu.
:D
Vilken härlig grej att samla på🥰
 
En gång i tiden samlade jag på vinylskivor, svensk punk och band som utvecklats därifrån, och gick på jakt var och varannan helg på olika skivbörsar.
Hoppas de finns kvar hos dig.

Det finns säkert folk som skulle vilja kalla mig för hoarder vad gäller vinylsamlande. Jag har flertalet enstaka album i mer än 60-70 olika pressningar. Det brukar övergå en del människors förstånd.
 
Stora mängder med böcker. Gjorde en rejäl utrensning inför vår flytt till annat boende. Men jag har ju fortsatt mitt samlande igen så jag har gett mig själv köpstopp. Funkar sådär…bara den oxå och den och….🙈

Själv rensade jag också ut rejält med böcker när vi flyttade till denna lägenheten vi bor i nu. Sen har jag köpt läsplatta och det har verkligen underlättat så mycket, älskar min platta. Så lätt att låna böcker från biblioteket, har inte köpt en bok sen dess utan lånat allt. Kan ändå tänka mig att köpa böcker om det är något speciellt till exempel mycket foton eller annat speciellt.
 
Själv rensade jag också ut rejält med böcker när vi flyttade till denna lägenheten vi bor i nu. Sen har jag köpt läsplatta och det har verkligen underlättat så mycket, älskar min platta. Så lätt att låna böcker från biblioteket, har inte köpt en bok sen dess utan lånat allt. Kan ändå tänka mig att köpa böcker om det är något speciellt till exempel mycket foton eller annat speciellt.
Jag har växlat upp till ljudböcker med en sparad ”bokhylla” på flera hundra böcker jag ska lyssna på😱Snittar en om dagen plus att jag fortsätter med att köpa och läsa vanliga böcker.
Har kikat på läsplatta oxå😁
 
Jag har växlat upp till ljudböcker med en sparad ”bokhylla” på flera hundra böcker jag ska lyssna på😱Snittar en om dagen plus att jag fortsätter med att köpa och läsa vanliga böcker.
Har kikat på läsplatta oxå😁

Själv har jag alldeles för lätt för att zooma ut och tankar vandra iväg när jag lyssnar på något så jag fixar inte att lyssna på böcker. Men alla är ju olika och bra att det fungerar för dig :)
 
Jag har mycket böcker, men det ser jag som positivt. Ett hem med många böcker är ett hem jag vill bo i :) (Med det sagt rensade jag ut femton pappkassar när vi flyttade förra året... och det är ingen brist på dem ändå.)

Sådant jag absolut inte behöver ha en massa hemma av egentligen är garn, anteckningsböcker och pennor. Kan inte låta bli om jag ser något/någon jag vill ha. Jag har även väldigt många olösta korsordstidningar/Allers som jag vägrar slänga, men det är mest för att jag hade en prenumeration men aldrig orkade/hann lösa några av korsorden under ett jobbigt år. Men jag saknar det och hoppas kunna lösa mig igenom dem snart :) En gång i tiden hann jag lösa dem innan nästa hann komma...
 
Jag har mycket böcker, men det ser jag som positivt. Ett hem med många böcker är ett hem jag vill bo i :) (Med det sagt rensade jag ut femton pappkassar när vi flyttade förra året... och det är ingen brist på dem ändå.)

Sådant jag absolut inte behöver ha en massa hemma av egentligen är garn, anteckningsböcker och pennor. Kan inte låta bli om jag ser något/någon jag vill ha. Jag har även väldigt många olösta korsordstidningar/Allers som jag vägrar slänga, men det är mest för att jag hade en prenumeration men aldrig orkade/hann lösa några av korsorden under ett jobbigt år. Men jag saknar det och hoppas kunna lösa mig igenom dem snart :) En gång i tiden hann jag lösa dem innan nästa hann komma...

Och läppstift och läppglans och läppennor och lip stains... jag kan tydligen inte motstå sådana heller. Försöker nu bli bättre på att använda dem. Innan jag började fixa naglarna på salong hade jag massor av nagellack också men dem har jag gett bort en masse till bl.a bonusdotter.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag har sagt det förr. Jag har mitt drömboende. Det har allt jag önskar mig. Eller ja, jag skulle behöva ett bättre rum att slunga...
Svar
11
· Visningar
1 280
Senast: Wille
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 090
Senast: Madalitso
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 431
Senast: Grazing
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 496
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp