Jag är en hoarder

Wille

Trådstartare
Finns det fler här som samlar på något i mängder som överstiger behovet? Jag samlar på ved. Har väl hur mycket som helst känns det som. När jag fått in årets leverans kommer nog båda bodarna att vara fyllda till bredden. Dessutom har jag beställt fällning av två björkar jag har. Får nog stoppa in dessa i carporten. Hoppas de får plats.
 
Jag har inget som helst behov av det längre, men kan inte låta bli att plocka upp metallpinnarna som lossnar från fordon som sopar gatorna.
Det började med att jag gjorde verktyg till keramikarbetet av dom, sedan tillverkade jag pyttesmå stegar av dom. Nu samlar jag bara in dom.

Kan inte gå förbi sådana pinnar på gatan utan att plocka upp dom, känner mig dock som en kuf ibland som gör det. 😅
 
Hoarder vet jag inte, men jag älskar gamla fina saker och har absolut mer antika böcker, tavlor och prylar än vad jag har "behov" av. Men det är ju en hobby att samla, och jag trivs med mina fynd.... :) Och böckerna läser/bläddrar jag dessutom i!
 
Jag har stora mänger böcker. Avkomman vill inte ha dem så de hamnar nog på tippen när jag dör.

Med bara en avkomma så har jag istället börjat dödstäda lite smått. Vill inte att hon ska ha ett övermäktigt jobb efter mig.
Väldigt fint och förnuftigt att tänka så! Sen känns det iaf för mig lättare istället för att slänga lägga i insamlingen för återbruk det som någon kan tänkas ha användning för
 
Jag har inget som helst behov av det längre, men kan inte låta bli att plocka upp metallpinnarna som lossnar från fordon som sopar gatorna.
Det började med att jag gjorde verktyg till keramikarbetet av dom, sedan tillverkade jag pyttesmå stegar av dom. Nu samlar jag bara in dom.

Kan inte gå förbi sådana pinnar på gatan utan att plocka upp dom, känner mig dock som en kuf ibland som gör det. 😅
Lite off topic.
Vad för något? Pinnar? 🤔🙈 Har aldrig ens sett/visste att det existerade och du samlar? Sopas inte gatorna med typ borstar gjorda av hårdplast typ, grova piasavakvaststrån? Kan du visa? Coolt att du återanvänder i din konst iaf! 🤗

Slutar aldrig förvånas över vad man lär sig på buke. 😆

För lite on topic så sparar jag "kan vara bra att ha" i lite för stor mängd men har insett sen jag hade utmattningsdepression att jag mår bättre om jag inte håller fast i gammalt och har färre saker runt mig så numera gör jag lite ryck och röjer, blundar och slänger typ.
 
Böcker, framförallt förr. Det behövde inte ens vara böcker jag ville läsa utan det räckte med ett fint omslag/titel som jag ville ha i min bokhylla. Jag gör mig dessutom sällan av med dem, vilket leder till att jag formligen har böcker liggandes överallt.

Numera har jag lyckats hejda bokinköpet något, istället har jag gått över till att samla på växter :p Jag har växter överallt, fixar mycket med växterna, tänker ofta på de jag har och vad jag mer vill ha och när jag kan köpa det, och var de ska få plats… Enda gången jag hejdar inköpen är när jag inser att jag inte har tillräckligt med krukor, och ibland när jag börjar tänka förnuftigt att jag bör lägga pengar på något jag faktiskt behöver istället. Som en till bokhylla :angel:
 
Lite off topic.
Vad för något? Pinnar? 🤔🙈 Har aldrig ens sett/visste att det existerade och du samlar? Sopas inte gatorna med typ borstar gjorda av hårdplast typ, grova piasavakvaststrån? Kan du visa? Coolt att du återanvänder i din konst iaf! 🤗

Slutar aldrig förvånas över vad man lär sig på buke. 😆

För lite on topic så sparar jag "kan vara bra att ha" i lite för stor mängd men har insett sen jag hade utmattningsdepression att jag mår bättre om jag inte håller fast i gammalt och har färre saker runt mig så numera gör jag lite ryck och röjer, blundar och slänger typ.
Dom sopas med både plastborst och metallborst. Metallen är som olika långa och tunna, platta pinnar som är snedslitna på ena sidan och raka på andra.
Love them! 😍😅
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag har sagt det förr. Jag har mitt drömboende. Det har allt jag önskar mig. Eller ja, jag skulle behöva ett bättre rum att slunga...
Svar
11
· Visningar
1 274
Senast: Wille
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 444
Senast: Enya
·
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
21 040
Senast: Klara
·
Kropp & Själ Jag fick reda på att jag har en liten hörselnedsättning på ena örat redan för 25-30 år sedan, beskedet kom då som en överraskning. Jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 522
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp