Jag är kär

Miran

Trådstartare
Nu har jag stött på ett osedvanligt fånigt problem. Så i dag den absolut finaste häst jag någonsin sett. Nu vill jag veta mer om rasen, som jag aldrig tidigare har hört talas om. Hoppas att ni kan hjälpa mig.

Det var en typ av andalusier som heter "pirelli" eller något liknande. Lite smäckrare än en vanlig andalusier. Har sökt på nätet men hittar ingenting. Det skulle finnas två avelsföreningar, men jag hittar inte dem heller. så jag antar att jag missupfattat namnet.

Hjälp mig!
 
Sv: Jag är kär

Kanske är jag ute och cyklar men du menar inte PRE? Det är det riktiga namnet på de hästar som ofta kallas andalusier. PRE står för Pura raza espanoles - ungefär äkta/ren spansk ras.
 
Sv: Jag är kär

Hallå! det är nog P.R.E som du söker efter!
Pura Raza Española =den rena spanska hästen
Du kan gå in och kolla på föreningarnas sidor så ser du i fall det är en P.R.E www.swedishprehorses.com Detta är den första föreningen !sen har det startas en till www.swepre.com
Det är en underbar ras har man en vill man ha flera hihihii :love:
Jag har ju själv ett antal P.R.E hästar! så har du några frågor så hjälper jag gärna till
Hälsningar tesora (P.R.E galen då)
 
Sv: Jag är kär

Stort tack för hjälpen! :D

Jag blev verkligen störtförälskad. Pm:ar gärna när jag har läst på lite mer. Kände i hela kroppen att en sådan häst måste jag få äga innan jag dör...

Min lilla arabdam är pigg som en unghäst, men hon är ändå 21 år och någon gång ska hon väl bli pensionär. Så någon gång framöver är det ju dags att hitta hennes efterträdare och varför då välja någonting annat än det allra bästa.
 
Sv: Jag är kär

Här har du en sida som du kan lära dig mycket på www.equiandalusian.com
Där kan du se olika P.R.E hästar men det viktigaste är att du även kan se hur dom inte ska se ut ;)
sen har du även lite till salu hästar där så får du en hum om vad en bra P.R.E kostar!
Det är en mycket informativ sida :idea:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 141
Senast: geting
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 083
Senast: Calmiche
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 094
Senast: dobbis
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
23 596
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp