Jag är så lycklig så jag spricker!

Fibusen

Trådstartare
Efter många många år med depression och ångest, viktras, skiljsmässa, min förra häst och enda andningsrummet under den jobbigaste tiden hittades död i hagen, ohållbart på jobbet, avlivning av min hund, vänner som vände en ryggen när jag valde att inte fortsätta leva med den människan jag levde med, börja vänja sig att vara ifrån sitt barn varannan vecka, och en massa massa annat så vill jag nu meddela att jag äntligen mår bra, och ÄNTLIGEN köpt häst igen! :bump::banana:

Det kunde jag aldrig tro för två år sen, och det har varit en lång väg hit, från att knappt ta sig upp från sängen, inte orka ner till affären, inte orka laga mat och äta för jag var aldrig hungrig endå, stänga in sig och stänga ute andra, men det vände, sakta men säkert, i dag har jag varit medicinfri i precis ett år, och här är han, min alldeles fantastiska lilla häst!

Jag är så lycklig så jag tror som sagt jag spricker snart! :love::love:
 

Bifogade filer

  • image.jpeg
    image.jpeg
    143,6 KB · Visningar: 468
Efter många många år med depression och ångest, viktras, skiljsmässa, min förra häst och enda andningsrummet under den jobbigaste tiden hittades död i hagen, ohållbart på jobbet, avlivning av min hund, vänner som vände en ryggen när jag valde att inte fortsätta leva med den människan jag levde med, börja vänja sig att vara ifrån sitt barn varannan vecka, och en massa massa annat så vill jag nu meddela att jag äntligen mår bra, och ÄNTLIGEN köpt häst igen! :bump::banana:

Det kunde jag aldrig tro för två år sen, och det har varit en lång väg hit, från att knappt ta sig upp från sängen, inte orka ner till affären, inte orka laga mat och äta för jag var aldrig hungrig endå, stänga in sig och stänga ute andra, men det vände, sakta men säkert, i dag har jag varit medicinfri i precis ett år, och här är han, min alldeles fantastiska lilla häst!

Jag är så lycklig så jag tror som sagt jag spricker snart! :love::love:

Och vilken fining sen!!! :love::love: Grattis!:bump:
 
Beklagar det du varit med om :heart starkt av dig att kämpa vidare och va roligt med en häst! :bump:

Berätta mer :D och mer bilder!

Tack! Det är som dom säger, det som inte dödar gör en starkare. Jag är helt annorlunda i dag mot vad jag var innan allt började, mycket starkare med ett mer "jävlaranamma" än någonsin. Jag känner mig trygg och säker i mig själv, på ett sätt jag aldrig gjort tidigare. Det var som sagt en lång resa att komma hit, men på något sätt är jag endå glad att jag har fått göra den, för ut kom ett bättre jag.

Hästen är en irish cob, en liten vallack på 147, så jag har för första gången i mitt 32-åriga liv köpt en ponny! :p
Han är 12 år gammal och har gått fälttävlan faktist, men gos mig blir det bara skogslufs och lite dressyr. Världens snällaste och underbaraste varelse jag skådat! :love: Jag hoppas vi kommer få många många år tillsammans.
 

Bifogade filer

  • image.jpeg
    image.jpeg
    505 KB · Visningar: 423
Efter många många år med depression och ångest, viktras, skiljsmässa, min förra häst och enda andningsrummet under den jobbigaste tiden hittades död i hagen, ohållbart på jobbet, avlivning av min hund, vänner som vände en ryggen när jag valde att inte fortsätta leva med den människan jag levde med, börja vänja sig att vara ifrån sitt barn varannan vecka, och en massa massa annat så vill jag nu meddela att jag äntligen mår bra, och ÄNTLIGEN köpt häst igen! :bump::banana:

Det kunde jag aldrig tro för två år sen, och det har varit en lång väg hit, från att knappt ta sig upp från sängen, inte orka ner till affären, inte orka laga mat och äta för jag var aldrig hungrig endå, stänga in sig och stänga ute andra, men det vände, sakta men säkert, i dag har jag varit medicinfri i precis ett år, och här är han, min alldeles fantastiska lilla häst!

Jag är så lycklig så jag tror som sagt jag spricker snart! :love::love:

Vilken skonhet!
Grattis till hasten och hoppas ni har superkul tillsammans :)
 
Tack! Det är som dom säger, det som inte dödar gör en starkare. Jag är helt annorlunda i dag mot vad jag var innan allt började, mycket starkare med ett mer "jävlaranamma" än någonsin. Jag känner mig trygg och säker i mig själv, på ett sätt jag aldrig gjort tidigare. Det var som sagt en lång resa att komma hit, men på något sätt är jag endå glad att jag har fått göra den, för ut kom ett bättre jag.

Hästen är en irish cob, en liten vallack på 147, så jag har för första gången i mitt 32-åriga liv köpt en ponny! :p
Han är 12 år gammal och har gått fälttävlan faktist, men gos mig blir det bara skogslufs och lite dressyr. Världens snällaste och underbaraste varelse jag skådat! :love: Jag hoppas vi kommer få många många år tillsammans.

Va roligt att läsa! Helt underbart när man kommer ur de o känner styrka:love:

Väldigt vacker häst!
Ska bli roligt att följa er :)
 
Påminner så mycket om hästarna på min ridskola, ja vi vuxna red på ponny!

Jag har knappt fått rida ponny. Jag växte tidigt och hela lågstadiet var jag ett minst ett huvud längre än alla andra i klassen, och "min" ridskola hade inte så många ponnysar och eftersom jag alltid var längst så hamnade storhästarna i mina händer. Men nu var det som sagt dags att ta igen ponnyåren!

Var livrädd att känna mig alldeles för stor för honom, men känns som jag har mer häst under mig nu än när jag hade mitt halvblod på 167 cm.

Hur som helst så gör han mig lyckligast i världen! :love:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Frågan har väl ställts om och om igen men nu står jag här och ber kloka buke om råd, om någon orkar läsa. Haft en mindre sund relation...
2
Svar
32
· Visningar
4 963
Senast: ameo
·
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
3 868
Senast: Yrsel
·
Övr. Barn ”Hoppas” det är fler som känner igen sig. Som går och lägger sig på kvällen med dåligt samvete att man inte räcker till. För visst är...
2
Svar
27
· Visningar
5 215
Senast: Cocos
·
Kropp & Själ Jag har haft kontakt med psykiatrin i många år för mitt mående, har ADHD,Asperger,ångest,depression, grova humörsvängningar (troligtvis...
Svar
15
· Visningar
2 112
Senast: chaosgirl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp