Jag är så lycklig så jag spricker!

Hoppar in för att bara säga: JA!!! Vill man ha en snäll kompis är IC/IC-korsning ofta bra val!
Hade en IC-korsningsponny tidigare, fantastiskt snäll och trevlig (men lite envis) :love:
Förutom henne har jag känt 5 IC, och varit "bekant" med några till, och gemensamt är att de alla varit så SNÄLLA! Inte nödvändigtvis sega och tråkiga för det, vissa var/är väldigt pigga och framåt, men de har haft en grundsnällhet liksom. Skulle lätt vilja ha en igen om/när jag inte vill tävla så mycket :)

Jag håller med om cobbens förträfflighet! Bor i UK och här är de vanliga, och även fast fet finns olika typer, från tjock ridskolepobny till vagnshäst till något riktigt sportigt så är de alla väldigt trevliga och lätta att ha o göra med!
Även den där sportiga saken kan ta hand om en 10årig nybörjare. Det finns mycket liv o personlighet, men jag kommer få en rejäl omställning om jag återgår till mer hispiga djur :p
 
Hoppar in för att bara säga: JA!!! Vill man ha en snäll kompis är IC/IC-korsning ofta bra val!
Hade en IC-korsningsponny tidigare, fantastiskt snäll och trevlig (men lite envis) :love:
Förutom henne har jag känt 5 IC, och varit "bekant" med några till, och gemensamt är att de alla varit så SNÄLLA! Inte nödvändigtvis sega och tråkiga för det, vissa var/är väldigt pigga och framåt, men de har haft en grundsnällhet liksom. Skulle lätt vilja ha en igen om/när jag inte vill tävla så mycket :)

Ja, min är lugn, trygg, stabil, och totalt genomsnäll! Sköter sig perfekt med hovslagare osv, rör inte en fena och lyfter upp hoven själv åt hovis. Samtidigt är han alltid framåt med spetsade öron, lyhörd och en supertydlig broms, aldrig seg och tråkig.
 
image.jpeg

Det rullar på för oss, även fast jag inte mår mitt bästa just nu, men det är som det är, och det får vara så. Jag har fått se en ny sida hos mig själv, där jag bara stängt av. Har inte fällt en tår ens, utan det är som om jag inte vågar släppa fram några känslor, för jag är rädd att det drar ner mig till botten igen. Trots att jag VILL gråta, jag vill sitta i soffan och tröstäta, jag vill få bryta ihop så jag släpper den här kalla tomma jag. Men det kanske kommer...

Hur som helst så rullar det på som sagt, jag försöker pricka in motionen sent på kvällarna då vi har och haft 32-34 grader här... Mötte en älgko med kalv som började springa bara 4-5 meter ifrån oss, och Trevor blev såklart rädd, men han varken drog eller kastade sig. Så ytterligare en guldstjärna till min prins! :heart Han är lycka på 4 ben!
 
Visa bifogad fil 17651
Det rullar på för oss, även fast jag inte mår mitt bästa just nu, men det är som det är, och det får vara så. Jag har fått se en ny sida hos mig själv, där jag bara stängt av. Har inte fällt en tår ens, utan det är som om jag inte vågar släppa fram några känslor, för jag är rädd att det drar ner mig till botten igen. Trots att jag VILL gråta, jag vill sitta i soffan och tröstäta, jag vill få bryta ihop så jag släpper den här kalla tomma jag. Men det kanske kommer...

Hur som helst så rullar det på som sagt, jag försöker pricka in motionen sent på kvällarna då vi har och haft 32-34 grader här... Mötte en älgko med kalv som började springa bara 4-5 meter ifrån oss, och Trevor blev såklart rädd, men han varken drog eller kastade sig. Så ytterligare en guldstjärna till min prins! :heart Han är lycka på 4 ben!
När du känner att det är dags så ser Trevor ut att vara en underbar vän att gråta hos:heart.
 
Visa bifogad fil 17651
Det rullar på för oss, även fast jag inte mår mitt bästa just nu, men det är som det är, och det får vara så. Jag har fått se en ny sida hos mig själv, där jag bara stängt av. Har inte fällt en tår ens, utan det är som om jag inte vågar släppa fram några känslor, för jag är rädd att det drar ner mig till botten igen. Trots att jag VILL gråta, jag vill sitta i soffan och tröstäta, jag vill få bryta ihop så jag släpper den här kalla tomma jag. Men det kanske kommer...

Hur som helst så rullar det på som sagt, jag försöker pricka in motionen sent på kvällarna då vi har och haft 32-34 grader här... Mötte en älgko med kalv som började springa bara 4-5 meter ifrån oss, och Trevor blev såklart rädd, men han varken drog eller kastade sig. Så ytterligare en guldstjärna till min prins! :heart Han är lycka på 4 ben!

Han verkar verkligen helt underbar! Ni två har fått även mig att vilja ha IC i framtiden :love:.
 
Ni kommer inte att ångra er! Jag har som sagt hållt på med hästar i nästan 25 år, och det har ju kommit och gått några hästar under dessa år, men jag har aldrig funnit en sån här vän i någon av dom. :heart Han är min once in a lifetime! :love:
 
Den här tråden är ju helt fantastisk, även om det såklart är jättetråkigt att du har dina dippar och ibland inte alls mår bra. Jag hoppas att du fortsätter skriva massor om din fina ponny och lägga in massor av bilder på honom :D (och ja, jag blir lite lätt avundsjuk)
 
Den här tråden är ju helt fantastisk, även om det såklart är jättetråkigt att du har dina dippar och ibland inte alls mår bra. Jag hoppas att du fortsätter skriva massor om din fina ponny och lägga in massor av bilder på honom :D (och ja, jag blir lite lätt avundsjuk)

Tack, och självklart fortsätter jag uppdatera. Dipparna blev väll lite rejälare då sambon beslöt sig för att han inte ville att det skulle vara vi längre, det kändes som en del av mig bara dog där och då. Jag har tänkt och reflekterat massor över det, och dom senaste dagarna så har det känts ok faktist, och jag tror att det kan komma något bra av det hela tillslut. Jag verkar ha landat i det helt enkelt, och det känns som sagt ok. Jag har så fina vänner och så mycket runt omkring så det kanske rent av kommer bli bättre till och med. Satsa lite extra på Trevor och slippa få något dåligt samvete om jag känner för att lägga hela dagen i stallet. Det blir nog bra det här!
 
Väldigt dåligt uppdaterat här, men jag har varit ganska trött och slut psykiskt efter allt som blev, så har knappt varit in här heller. Men vi har tragglat på, och jag har borstat av knäna och rest mig ytterligare en gång. Jag har absolut inte varit skitdeppig och långt långt nere, utan mest trött och slut som sagt. Men livet har endå känts ok under "chocken" och nu i efterhand när jag fått smälta allt så känns det riktigt jäkla bra! Det har gjort underverk på mig att vara helt själv och ensam ett tag. Detta var nog precis det jag behövde nu trots allt.

Skickar en bild på prinsen. Ska försöka få med en kort filmsnutt i nästa inlägg. Tömkörde honom lite i dag, både på volt och rakt spår. Kände mig väldigt nöjd med honom i dag! :heartheart:heart
 

Bifogade filer

  • image.jpeg
    image.jpeg
    84,6 KB · Visningar: 70
Tack! Det är som dom säger, det som inte dödar gör en starkare. Jag är helt annorlunda i dag mot vad jag var innan allt började, mycket starkare med ett mer "jävlaranamma" än någonsin. Jag känner mig trygg och säker i mig själv, på ett sätt jag aldrig gjort tidigare. Det var som sagt en lång resa att komma hit, men på något sätt är jag endå glad att jag har fått göra den, för ut kom ett bättre jag.

Hästen är en irish cob, en liten vallack på 147, så jag har för första gången i mitt 32-åriga liv köpt en ponny! :p
Han är 12 år gammal och har gått fälttävlan faktist, men gos mig blir det bara skogslufs och lite dressyr. Världens snällaste och underbaraste varelse jag skådat! :love: Jag hoppas vi kommer få många många år tillsammans.

Jag ligger efter som vanligt, missat många trådar på buke ett tag..
Yeeey! Välkommen till "ponny" klubben.
Jag växte aldrig ur ponnyer (i alla fall inte i eget ägande). Inga cobbar nu dock. Men hade en welsh cob på utbildning innan systerdottern skulle få den.
Annars har det mest varit fjordingar och nu en islandshäst.

Han ser fin ut.
 
För två,tre år sen visste jag inte ens om jag skulle överleva, och jag brydde mig inte heller. Att ha både ångest och depression är att leva i en kropp som hela tiden är beredd att slåss för att överleva, medans hjärnan bara vill dö. Att tänka sönder och överanalysera allt, samtidigt som man inte orkar bry sig om nått.
En sådan resa har jag också gjort 2013 tror jag det började. . Men långa perioder upplevde jag att jag inte ens kunde tänka.
Skönt att du också verkar vara på andra sidan.
Kram!
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Frågan har väl ställts om och om igen men nu står jag här och ber kloka buke om råd, om någon orkar läsa. Haft en mindre sund relation...
2
Svar
32
· Visningar
4 963
Senast: ameo
·
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
3 868
Senast: Yrsel
·
Övr. Barn ”Hoppas” det är fler som känner igen sig. Som går och lägger sig på kvällen med dåligt samvete att man inte räcker till. För visst är...
2
Svar
27
· Visningar
5 215
Senast: Cocos
·
Kropp & Själ Jag har haft kontakt med psykiatrin i många år för mitt mående, har ADHD,Asperger,ångest,depression, grova humörsvängningar (troligtvis...
Svar
15
· Visningar
2 112
Senast: chaosgirl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp