Jag är så lycklig så jag spricker!

Får jag låna dig som hästletare om jag ska skaffa häst igen nån gång i framtiden? Din häst är så underbar :love:

Absolut, men för mig var detta bara ren slump eller kan man säga öde?

Hade börjat hålla koll på annonssidor lite lätt, letade inte alls fullt seriöst med andra ord. Plötsligt en dag när jag sitter på rast på jobbet och har lite långtråkigt så går jag in och kikar, och i samma sekund så läggs han ut under ”Drömprinsen”, 2,5 KILOMETER ifrån mig. Och jag kände bara ”Jaha, DÄR är han, min drömprins”

Inget telefonnummer, men jag mejlar direkt. Timmarna går och jag börjar misströsta mer och mer att det jag hade att erbjuda inte kändes rätt...

På kvällen får jag ett mejl från ägaren, hon tycker allt låter HELT perfekt, vi mejlar lite fram och tillbaka, och vi bokar provridning så fort vi kan bägge två, vilket blir några dagar senare. Väl där så räcker det att se han i hagen för att förstå att jag är på riktigt helt såld. Magkänslan hade inte fel. Eftersom jag kände till skogarna där (som sagt, inte långt hemifrån) så vågade jag ge mig ut ensam och kom tillbaka med ett leende från ena örat till det andra, och kompisen jag hade med mig som väntat med ägaren säger: Det riktigt lyser om dig nu, så jag antar att det gick bra? 😁

Nervös över att fler bokat provridning, att ägaren inte skulle tycka det kändes rätt osv så sadlade jag av. Sa att jag var helnöjd iallafall, och ville definitivt köpa honom men att jag förstod om hon hade flera intressenter, men då säger hon att hon inte ens svarat på dom andras mejl, för hon hade hoppats så mycket på mig, dels för livet jag kunde erbjuda honom (mys och mestadels skogslufs) och dels att jag bodde så nära. Så vi bestämde på direkten att vi kör, och så blev han min. :heart

Att hitta den perfekta hästen i grannbyn, hinna se annonsen direkt, första hästen jag provred, och sen bara blir det så här perfekt. 😍
 
Det ryktades om att det fattades lite bilder... :p

Jag har kapat manen! :nailbiting: En synd kanske, men den var såååå sliten...
30797
 
Är bilden ifrån en annons? Tycker den ser bekant ut, och som någon som jag isf övervägde att ringa på. :D

I sånt fall var det längesen, när förra ägaren köpte honom. Jag troooor hon köpte han som 5-åring, eller så hade hon haft honom i 5 år? Han är iallafall 13 år nu, och jag köpte han som 12-åring, så är det för runt 6,7 år sen så kan det nog stämma. Jag har för mig att han kom till ett försäljnings/utbildningstall från Irland, sen köptes han därifrån av förra ägaren.
 
Senast ändrad:
I sånt fall var det längesen, när förra ägaren köpte honom. Jag troooor hon köpte han som 5-åring, eller så hade hon haft honom i 5 år? Han är iallafall 13 år nu, och jag köpte han som 12-åring, så är det för runt 6,7 år sen så kan det nog stämma. Jag har för mig att han kom till ett försäljnings/utbildningstall från Irland, sen köptes han därifrån av förra ägaren.
Det stämmer tidsmässigt, så det var nog så! :)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Frågan har väl ställts om och om igen men nu står jag här och ber kloka buke om råd, om någon orkar läsa. Haft en mindre sund relation...
2
Svar
32
· Visningar
4 963
Senast: ameo
·
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
3 868
Senast: Yrsel
·
Övr. Barn ”Hoppas” det är fler som känner igen sig. Som går och lägger sig på kvällen med dåligt samvete att man inte räcker till. För visst är...
2
Svar
27
· Visningar
5 215
Senast: Cocos
·
Kropp & Själ Jag har haft kontakt med psykiatrin i många år för mitt mående, har ADHD,Asperger,ångest,depression, grova humörsvängningar (troligtvis...
Svar
15
· Visningar
2 112
Senast: chaosgirl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Dressyrsnack 16
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp