Jag behöver en ny VATTENKOKARE!

Askvind

Trådstartare
Vilken är bäst, vilken ska jag välja? Den ska vara så tyst som möjligt (öppen planlösning..) och ha justerbar temperatur.. Får gärna inte kosta en förmöget heller. Alla vattenkokare jag hittar och som rekommenderas är typ 10 år gamla modeller och de känns ju som de ändå borde utvecklats lite på den tiden. Min senaste köptes för kanske 6? år sedan, den sades vara tyst... men nej de är den inte. Gärna hållbar och enkel att fylla. Den nuvarande har ett plastgångjärn? som gett upp, och en knapp för att öppna locket som alltid varit irriterande. Så ja vad ska man ha? jag börjar bli desperat, ogillar alla jag ser :(
 
Vi har en Smeg. Har fått den i present annars hade vi nog aldrig skaffat den pga orimligt dyr. Men fantastiskt bra går inte att förneka. Och snygg.
 
Det är viktigt att du inte väljer en i plast för de avger micropartiklar. Har en smeg och en annan. Smet är snygg men lite tung men ffa slår den inte igång av sig själv och riskerar torrkok... Det gör den billiga så där rycker jag kontakten.
 
Vi har en Electrolux Expressionist vattenkokare EEWA7800 som vi är väldigt nöjda med, enda nackdelen är att den piper när den är klar men den piper åtminstone bara en gång - har varit med om några som piper upprepade gånger om man inte lyfter den inom en viss tid.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Som rubriken lyder, vad har ni för ras med er i stallet och på ridturer? Nästa hund SKA jag köpa från valp, där jag får vara med från...
2 3
Svar
56
· Visningar
7 652
Senast: Fetaost
·
Hästhantering Jag velade länge och väl om jag skulle posta tråden här, eller om den egentligen hör hemma under ridning, och moderator får gärna flytta...
Svar
14
· Visningar
1 904
Senast: Kiwifrukt
·
Utrustning Saker jag bara har köpt två gånger i hela mitt liv: Ridhjälm. Jag känner mig således lite vilse i djungeln, och funderar på vad ska jag...
2
Svar
21
· Visningar
3 365
Senast: Kittty
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp