Jag behover en ny hund som jag behover ett hal i huvudet

hastflicka

Trådstartare
Squid, den lilla Border terriern ... behover jag verkligen honom? En kille? Jag som ville ha en tjej till. Han fungerar fantastiskt med mina tjejer ... Diva ar i hog lop just nu och han nosar, men slutar sa fort jag sager till. Inga forsok att humpa pa henne ... eller nagot annat. Han ar dock bara 10 manader sa det kanske kommer?

Har ar super sot ... vansinnigt trevlig och latt att ha att gora med. Den stackarn hade en underbar barndom hos min kompis Lisa (kenneln han kommer fran) men saldes till ett "utstallnings hem". Han fick ett mycket (mycket!) litet underbett och fick darfor i princip bo i en bur. Han kom inte ens ut for att tranas, bara for att gora sina behov.
Lisa stamde och fick tillbaka honom pa grund av att det bedomdes som djurplageri och nu har jag haft honom pa nosovnings kursen i over en vecka. Han ar en super go liten kille som har oppnat up sig mer och mer for varje dag.

Nu springer han och Diva i kapp (delvis for att hon haller undan nar han kommer, hon loper ju, delvis for att de bada gillar att springa) Han och Mandy letar godsaker (som vessle bajs:yuck:) tillsammans, och han gillar verkligen mig.
Han ar glad och pigg ... Robust nog for att leva med Rottweilers och liten nog att fa plats overallt. Och han heter Squid. Vem kan motsta nagon som heter Squid?

Dessutom ar han latt att jobba med. Har ar redan (efter 7 dagar) en stjarna i Nose Work ... han visar lite angslan for vissa nya situationer, men sa fort han ser att det gar bra ar han helt okay. Inte konstigt om han ar angslig ... han som levt i en bur.

Han ALSKAR att jobba ...

IMG_3960_zpsotajdp9u.jpg


It's here! Click och ge mig en godis snarast!

IMG_3973_zpsdwa04xoe.jpg


Definitely not a "delicate flower" ... det har var den kortaste vagen till den lukt han sokte

IMG_3992_zpseehaazr9.jpg


Okay, jag foljer godiset ut harifran

IMG_4001_zps2l8gafig.jpg


Trots en viss angslan utomhus so varmde lille Squid upp till att hitta sin lukt dar ocksa.

IMG_5680_zpsomqiyh7g.jpg
 
Självklart behöver du honom!

Alla flockar behöver ett onödigt litet charmtroll hälsar Frasse här :p

(Och lille Frasse har faktiskt en viktig roll för balansen i våran flock)
 
Klart som korvspad att du behöver honom lika mycket som han behöver dig :love: Han verkar vara en fantastisk hund, som trots att han bott i bur ändå vågar och kan jobba i okända och konstiga miljöer :) behåll honom :heart
 
Självklart behöver du honom! Låter ju toppen att han jobbar så fint redan och funkar i miljöerna.

Och har man namnet som ett plusargument är man redan förlorad ;)
 
Squid, den lilla Border terriern ... behover jag verkligen honom? En kille? Jag som ville ha en tjej till. Han fungerar fantastiskt med mina tjejer ... Diva ar i hog lop just nu och han nosar, men slutar sa fort jag sager till. Inga forsok att humpa pa henne ... eller nagot annat. Han ar dock bara 10 manader sa det kanske kommer?

Har ar super sot ... vansinnigt trevlig och latt att ha att gora med. Den stackarn hade en underbar barndom hos min kompis Lisa (kenneln han kommer fran) men saldes till ett "utstallnings hem". Han fick ett mycket (mycket!) litet underbett och fick darfor i princip bo i en bur. Han kom inte ens ut for att tranas, bara for att gora sina behov.
Lisa stamde och fick tillbaka honom pa grund av att det bedomdes som djurplageri och nu har jag haft honom pa nosovnings kursen i over en vecka. Han ar en super go liten kille som har oppnat up sig mer och mer for varje dag.

Nu springer han och Diva i kapp (delvis for att hon haller undan nar han kommer, hon loper ju, delvis for att de bada gillar att springa) Han och Mandy letar godsaker (som vessle bajs:yuck:) tillsammans, och han gillar verkligen mig.
Han ar glad och pigg ... Robust nog for att leva med Rottweilers och liten nog att fa plats overallt. Och han heter Squid. Vem kan motsta nagon som heter Squid?

Dessutom ar han latt att jobba med. Har ar redan (efter 7 dagar) en stjarna i Nose Work ... han visar lite angslan for vissa nya situationer, men sa fort han ser att det gar bra ar han helt okay. Inte konstigt om han ar angslig ... han som levt i en bur.

Han ALSKAR att jobba ...

IMG_3960_zpsotajdp9u.jpg


It's here! Click och ge mig en godis snarast!

IMG_3973_zpsdwa04xoe.jpg


Definitely not a "delicate flower" ... det har var den kortaste vagen till den lukt han sokte

IMG_3992_zpseehaazr9.jpg


Okay, jag foljer godiset ut harifran

IMG_4001_zps2l8gafig.jpg


Trots en viss angslan utomhus so varmde lille Squid upp till att hitta sin lukt dar ocksa.

IMG_5680_zpsomqiyh7g.jpg

SQUID????!!!!! No way, my dear! Man kan inte ha en hund som heter Squid.





:angel::idea:
 
Fast ... min nasta hund skulle ju bli en Malle tjej:cautious: Ska jag verkligen ha 4 hundar? 3 jobbiga arbetsmonster och en liten skit? ... Fast lille Squid ar sa soooot:love:

IMG_3964_zps8g3wvf9h.jpg


Pa morgon promenad

IMG_0173_zps5dt3el3p.jpg


HEY ... varfor ligger ni dar? Vada "Platz"? Jag forstar ingenting!

IMG_0164_zps6ly3k4n0.jpg
 
Squid som ar det coolaste hundnamn jag hort :love:

Jag har inte fatt honom annu ... vantar med spanning pa hur det loser sig. Han ar den coolaste lilla hund jag nagonsin traffat:cool: Gosig som fa, mycket robust trots hans ringa storlek och en aldeles amazing liten individ.:love:

hahaha - det var mest ett fåfängt försök att hitta en bra orsak till varför man inte skall skaffa sig mer hundar än man behöver.

Vi har ju också tre, varav en är i Squids storlek. Lilleman är den som stjäl alla hjärtan, så är det bara. De stora är liksom mattes och husses.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Ni som anser att det ska vara hundens promenad och gar med hund i koppel, har ni bara en hund? Eller mycket lugna hundar? I dag tankte...
2
Svar
28
· Visningar
1 902
Senast: Monstermom
·
Övr. Hund Framfor allt den mentala biten du kampar emot. Vad gor du som gor det lattare att jobba med din hund's "arv"? Miss Mandy sa "vass" med...
Svar
9
· Visningar
1 124
Senast: Migo
·
Hundavel & Ras Jag trodde jag hade hittat en bra uppfodare. Jag trodde jag hade hittat en eventuell parning som sag mer an intressant ut. Huruvida jag...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 961
Senast: Corminta
·
M
Övr. Hund Som en katt! Min 5-manaders valptik (dvargschnauzer) har en grannkompis, en 1-arig bulldog vid namn Pork Chop. :D Hon ar jatteglad i...
Svar
2
· Visningar
1 081
Senast: mardley
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp