Jag blir hackad!

PopcornPlayer

Trådstartare
Det här håller på och driver mig till vansinne. Jag har fyra e-post adresser, hotmailkonton. Två utan dom kan jag lika gärna radera, för dom används inte. En använder jag som mail, och en som MSN. (Anledningen till att det blivit nya adresser är att jag lyckas få en massa skräpmail från olika företag, som fyller min inkorg, därför har jag bytt med jämna mellanrum).

Dessa fyra e-postadresser är sammankoppade med varandra (dvs ihoplänkade).
Jag har även ett facebook konto, ett konto på Bukefalos, och diverse konton på andra forum som jag sällan använder.

Någon (och jag vet precis vem) lyckas komma in på mina konton. Jag har bytt lösenord på alla ställen flertalet gånger, senast för en vecka sedan (den här personen har alltså listat ut mitt lösenord alternativt fått lösenordet till något någon gång, och sedan insett att jag har samma på allt).
Igår hade denna person ändrat mina koder till facebook och bukefalos. Jag har återställt dessa lösenord, och igår fick jag hjälp med att gå igenom mina hotmailkonton, ändrat lösenord på alla, ändrat hemlig fråga och kontrollerat att det inte är denne persons mail som står som alternativ e-postadress.

Jag vet inte om det hjälpt så mycket, för denna person har på något vänster lyckats komma in på mitt e-postkonto gång på gång. Lösenordet har aldrig varit lättgissat, senast var det ett felstavat skällsord.

Vad gör man?
 
Sv: Jag blir hackad!

Kolla så att det inte finns nån sekundäradress angiven för att skicka bortglömda lösenord å så på hotmailkontona.
 
Sv: Jag blir hackad!

Ha olika lösenord på olika platser. Vet att det kan vara svårt att komma ihåg dem då, men skriv upp de på ett sätt som bara du förstår på ett så säkert ställe som möjligt.
Ge aldrig ut lösenorden till någon alls!
Ha en egen alternativ e-postadress, men du kanske menade att denne person ändrat adressen?

Låter du denne person låna din dator? Kan den lista ut lösenorden på det sättet. Eller har du lånat den personens dator och tryckt kom ihåg lösenrd?
 
Sv: Jag blir hackad!

Kolla datorn efter spionprogram, kolla så inte brandväggen är öppnad för något okänt program.
 
Sv: Jag blir hackad!

Det gör det, men det är mina egna adresser allihopa.

Cattis-> Ja, det blir nog till o göra så. Får ha en lista vid datorn :p Denna person har jag haft delad dator med under en längre tid, så att denne har lösen är inte så konstigt. Det konstiga är att jag ändrat mitt lösenord flera gånger och denne tycks få mina nya hela tiden. Nu blev ju konsekvenserna ganska bra för min del, efter sista gången personen loggat in på mitt konto, men jag tycker det är jobbigt att inte få ha någonting ifred.

Meodeo-> Hur gör man det? :p
 

Liknande trådar

IT & mobiler Fick detta mail. Är det på riktigt eller ett kapningsförsök? Nån som fått nåt liknande? "Hej Xxxxxx! Någon försökte nyligen logga...
Svar
13
· Visningar
2 028
Senast: Dandylinn
·
IT & mobiler Jag vet inte ens hur jag ska börja, för jag är så stressad och irriterad över detta. Men iallafall... Det är någon människa som verkar...
2
Svar
21
· Visningar
2 908
Senast: MaRomer
·
Bukefalos Jag loggade ikväll ut för att testa att logga in som "DenHemligeBukefalisten" (lektråd på ÄU). Testade fyra gånger med det som...
Svar
1
· Visningar
1 320
Senast: ricca
·
IT & mobiler Mitt lösenord till hotmail/msn har blivit hackat och ändrat. Eller det är iallafall vad min lillebror tror. jag har inte glömt...
Svar
2
· Visningar
1 524
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp