Jag blir så glad...

tindra

Trådstartare
Flyttade hem i dag efter 4 månader i Västerås... Föräldrarna har två katter, en av dessa flyttade in här självmant för 2 år sedan, just innan jul i den kallaste av vintrar (polis kontaktades och lappar sattes upp och lämnades i brevlådor men ingen hörde av sig så han döptes till Sixten och fick stanna kvar).

Sixten sökte kontakt från första början men alltid på sina villkor. Kom man för nära sprang han i väg, samma sak om han låg i mammas stol i vardagsrummet och man kom in dit så flydde han fältet... I januari i år flyttade jag hem efter utlandsstudier. Sixten var lite misstänksam mot mig, jag snodde ju "hans" rum - det rum han bodde i innan han och Katzor kom överens och kunde dela på huset. Framstegen kom dock rätt så snabbt och det märktes att min närvaro här inverkade på hur han reagerade på andra människor, så som mina syskon och deras respektive (föräldrarna har inte särskilt mycket besök, de är nöjda för sig själva med sina katter). Han satt kvar och åt sin mat utan trots att flera personer fick kliva över honom! Och jag fick sakta men säkert klappa och gosa lite med den fina killen!

I dag när jag kom hem kunde jag gå fram till honom direkt, utan att han backade undan... och jag fick klappa och gosa och pussa honom på huvudet :love: kära lilla katt... lillebror och lillasyster får dock inte komma så nära, ännu...

sixtentassar.jpg


(I början var han jätterädd för ljud... vi har ingen aning om var han kom i från eller vad han hade varit med om. Enligt veterinären var han under året när han kom till föräldrarna... sommarkatt kanske?) Det är så kul att se hur trygg han har blivit, även om det tog sin lilla tid.
 
Senast ändrad:
Sv: Jag blir så glad...

Han är verkligen hur go som helst! Och bara det att han inte springer och gömmer sig för att man rör sig i huset är ju hur positivt som helst :) föräldrarna har han alltid tytt sig lite till, det var ju de som gav honom mat när han var hungrig.. och släppte in honom när han var kall. Han hade varit hos de andra grannarna också men de hade bara schasat bort honom :(
 
Sv: Jag blir så glad...

Jag tror jag smälter :love:

Har inte bäddat här inne... och egentligen ska dörren vara stängd då jag är allergisk mot katt. Men nu var den inte det.. och jag hade slängt bästa fluffigaste filten på sängen och ett täcke över den. Tror ni inte Sixten kommer på besök och vill bli klappad.. sen ger han sig på filten (som jag tidigare under kvällen sagt "ingen katt kommer i närheten av den filten") och ställer sig och trampar spinnandes...

Sen försvann han plötsligt... in under täcket. Och där ligger han, nöjd och glad. :love:
 
Sv: Jag blir så glad...

Helt underbart :love:
Det är så härligt när skrämda individer inser att människor är inte så dumma ändå ;)
 
Sv: Jag blir så glad...

Ja, faktiskt!

Jag har ju varit jourhem tidigare... åt vildkatter - där jag verkligen fått jobba för att de ska förstå att jag inte är farlig. Lite samma sak med den här killen. Men han bor ju här nu, så det är ju bara för min del att anpassa mig efter honom - så vitt han vet så var ju han här först ;)
 

Liknande trådar

Övr. Katt Hejsan, jag heter Jonas och har en blandras (50% ragdoll, 50% huskatt) vid namn Lizzy, hon är ett år gammal om ett par dagar och är...
Svar
8
· Visningar
1 973
Senast: Praefatio
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 680
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 940
  • Artikel
Dagbok Den här sommaren hade jag tänkt att jag skulle reparera mitt sparkonto som sjunkit med 30000 under vintern som var då jag gått på...
Svar
15
· Visningar
2 618
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)
  • Valp 2024
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp