jag blir så ledsen och förbannad!

I

isse

Känns som att dessa trådar är uppe på tapeten jämt men jag måste bara få skriva av mig.

Var ute i skogen med mina två hundar, en mellanstor och en liten alá 3 kilo. Mina går lösa men nära mig, jag skulle vilja påstå att jag har 100 % inkallning på båda.

Mina går och strosar när jag helt plötsligt hör ett illvrål. Vänder mig om och ser två stora svarta hundar (typ schäferkorsning) som kommer farandes mot oss med rest ragg och blottade tänder. De låter som att de ska döda oss ungefär.

I ungefär två sekunder hinner jag tänka och ta ett beslut om vad jag ska göra och det är att fiska upp den lilla hunden i famnen eftersom att han inte skulle överleva om dem bet honom. Sååå då blir min andra hund "obeskyddad" och hundarna springer fram till honom för att trycka till honom.

Jag får hjärtat upp i halsen och ser bara framför mig hur de ska slita honom i stycken men eftersom att min hund är otroligt snäll och undergiven ger de sig inte på honom utan nöjer sig med att trycka till honom bara. Ägaren kommer långt efter ropandes på sina hundar.

Eftersom att jag ser att det inte blir slagsmål försöker jag att vara så lugn som möjligt för att inte trigga igång något men samtidigt försöka gå emellan för att skydda min hund. När ägaren kommer får han inte tag i sina hundar som cirkulerar kring min och jag börjar vid det här laget bli helt jävla rasande inombords men försöker som sagt hålla huvudet kallt. :devil:

Det enda jag fick ur mig innan jag gick var om hundarna var sjuka. Ägaren bad inte ens om ursäkt...ingenting!

Alltså jag blir så arg/ledsen och RÄDD! Va fan ska min hund behöva utsättas för detta?! :cry: Och vad hade hänt om jag inte lyckas fått upp den lilla i famnen, hemska tanke!

Vad ska man göra i dessa situationer som händer relativt ofta där jag bor? Det var första gången det hände min nuvarande hund men min tidigare hund blev utsatt för det flera gånger med blodvite som följd. Hur pass mycket får man försvara sig mot andra hundar??
 
Sv: jag blir så ledsen och förbannad!

Du får försvara dig o din egendom (hundarna) så mycket som du anser krävs.
Att göra sig stor o vråla "GÅ HEM!" o/e "GÅ TILL MATTE!" fungerar ofta, dock inte alltid. En välriktad sperk eller två kan fungera, men på vissa hundar har det motsatt effekt, dvs de triggas ännu mera.

Alltid svårare om det är två eller flera hundar som agerar i flock. Är det en hund som anfaller en annan så särar man bäst på dem genom att strypa dem medelst koppel eller vad som helst, gäller att vara snabb i vändningarna så man får isär dem när de släpper så de inte tar sig nytt tag.

Dra aldrig i bakbenen, det resulterar bara i djupare slit/srgskador av mjukdelarna.
 
Sv: jag blir så ledsen och förbannad!

Usch vad hemskt!

Jag har själv varit med om att 2 av mina hundar blivit överfallna och sönderbitna, inte ett dugg kul!

Ena gången var jag ute och gick med min Dvärg Schnauzer i koppel och fick möte av en man med en stor vit "kamphund" (Jag vet inte vad rasen heter och den såg så ut även om jag vet att många tar illa upp och "alla" hundar är kamphundar).
När mannen var ca 5 m ifrån säger han "håll i din hund, för jag kan inte hålla min".
Då tänkte jag Ehh jag har inga problem att hålla min 10 kg hund som jag även tog upp i famnen, men vad spelar det för roll om han inte kan hålla sitt 75kg muskelberg?!?!?
Hans hund attakerade såklart både mig och min hund!
Jag fick ett mindre bitsår i armen men min hund blev heelt söndertrasad! :cry:

Sen blev det ilfart till Djursjukhuset Albano som lyckligtvis lyckades rädda min hund med nöd och näppe.
Dyra veterinärräkningar senare, en hund med MKT smärta och nu rädd för andra hundar KUL eller INTE!!!

Andra gången var med min stora Svarta Terrier då var vi också ute på promenad och han var kopplad.
Vi möter en pensionär med en Huskey i en lång lina, helt oprovocerat flyger huskeyn på min hund och biter honom i ansiktet och även i vänsteröga så bloder sprutar.
Än en gång ilfart till Albano djursjukhus med nästa hund där han sys ihop där det går men blev blind på det vänstra ögat :cry:

Jag har nu konstaterat att folk har väldigt dålig pli på sina hundar :(
Visst mina är inte jordens mest väluppfostrade heller, men jag kan hålla dom och de har aldrig skadat någon annan.
Men det som stör mig mest är att dessa hundägare påstår att de ALDRIG har hänt tidigare fast nu i efterhand vet jag att det hänt MÅNGA ggr och de får ha hunden kvar trots flera polisanmälningar :(
Blir även grinig på att de skulle betala veterinärräkningarna men de ha de inte gjort :(
Pensionären bad att få betala på avbetalning då han hade dålig pension men det kom 200kr och inte en krona mer och det räcker inte ens som soppapengar till djursjukhuset :mad:

Bara konstatera att folk e dumma i huvet tyvärr :(
 
Sv: jag blir så ledsen och förbannad!

Välj en som du ger dig på, om det är två som kommer rusande. Ofta är det en som styr sällskapet, den med "muppigaste" attityden, det är den som ska ha en spark på näsan. Då följer den andre med på köpet sas.

Precis som vallhund nämner, gör dig stor och farlig, vråla och gorma, så hela granskapet lär sig att hålla sin hundar kopplade, utifall att de skull råka möta dig.
 
Sv: jag blir så ledsen och förbannad!

Usch vilken obehaglig situation! Tur att det gick så bra som det gjorde! Vi var med om ungefär detsamma förra året.

Jag, min pojkvän och våra 3 hundar varav en var valp var ute och gick i samhället. Gå på en väg förbi flera hus och vid ett av husen så var det en äldre man ute och lekte boll med sin hund i trädgården som inte va inhängnad. Hunden (en pitbull) springer och hämtar bollen och när den sen återvänder till husse som stod med ryggen åt oss så ser den ju naturligtvis oss, släpper bollen och rusar till oss med rest ragg va väldigt hotfull. Jag försöker skyddar valpen genom att hålla honom bakom mig samtidigt som jag försökte får tag i pitbullens halsband när den susade förbi mig men missade såklart. Samma sekund så får man ju upp en massa skräckscener i huvudet. Tack och lov så stod han bara där och va allmänt kaxig och dominant samtidigt som han kissade på alla fyra och va alltså super spänd. Mina 2 vuxna, 1 tik och en unghane brydde inte sig om honom på det viset. Unghanen höjde svansen lite och va mer nyfiken.
Under tiden detta utspelar sig så säger ägaren att hunden är inte farlig och försöker sedan kalla på hunden som skiter fullständigt i honom. Ägaren står säkert 5 m ifrån och visar inga tedenser på att hämta sin hund. Jag själv vet inte riktigt hur jag skulle göra. Att putta till hunden eller något vågade jag inte för att riskera att han skulle ge sig på unghanen.
Efter vad som kändes evigheter lyckades ägaren få tag på hunden. Kommer dock ej ihåg om han bad om ursäkt. Jag var fortfarande skakis och sa åt honom att inte ha sin hund lös om han inte kan ha bättre kontroll på den. Därefter fortsatte vi vår promenad. När all spänning hade lossnat så blev jag mest förbannad! Tänkte att vilken tur att jag inte hade en dominant hane.

Men gud vad man känner sig försvarslös när man möter en sådan hund. Kan inte tänka mig hur man känner sig när man möter 2 st!
Är glad över att mina inte är sådana. Som ägare hade jag ju skämts ihjäl, velat flytta därifrån omgående. Rykten sprids snabbt och de blir ju bara värre och värre tills det slutar som en blodtörstig hund som sliter alla hundar i stycken *ironi*

Som sagt, skönt att det slutade bra för dig och dina 2 vovvar och hoppas du slipper möta på dem igen, för det är verkligen så jävla obehagligt.
 
Sv: jag blir så ledsen och förbannad!

*kl*
Gick det bra med din hund?

Jag hamnade i en liknande (om än långt mindre dramatisk) situation för ett par månader sedan.

Min snart två år gamla, mycket socialt kompetenta och försiktiga hanhund ligger plats och sover i en stallgång medan jag jobbar. Plötsligt hör jag en röst som vrålar "Sånt där gillar jag VERKLIGEN INTE!!". Ser mig förvånat omkring och upptäcker en stor svart schäfer som står lutad över min, mycket tillplattade, hund. Min stirrar stint ner i golvet (bort från schäfern) och morrar för att freda sig, utan att den främmande hunden släpper honom. Samtidigt står den attakerande hundens matte och skäller ut mig för att min hund morrar:confused::mad: Enligt henne ett tydligt tecken på att han är mentalt störd och mycket farlig att ha bland andra hundar. Det faktum att hennes lösa hund har kastat sig fram och gett sig på min sovande hund är tydligen inte alls ett skäl till att min får försöka freda sig med morrande.

Hon fick handgripligen plocka bort sin hund för att få den därifrån, min satt som ett plåster på mig resten av dagen i det stallet.

Det kom dessutom fram att hon är utbildad instruktör, jobbar med att lösa problem med aggressiva hundar... Det är alltså inte bara lata medelsvenssons som har bristande självinsikt när det kommer till den egna hundens uppförande.

/Migo
 
Sv: jag blir så ledsen och förbannad!

*delvis kl*

Tack för tipsen eller vad man säger. :)

Min hund klarade sig utan några bett eller liknande men blev ordentligt tilltryckt av de andra hundarna. Min som verkligen inte gör en fluga förnär, har bra och tydligt kroppsspråk och som la sig platt på backen så fort hundarna flög på honom.

Har funderat och pratat med andra och uterfter det bestämt att jag ska köpa en "dog-defense-spray" och ha med på promenaderna. I fortsättningen kommer jag fullständigt skita i om den andra hunden "bara vill hälsa eller inte är så farlig som han låter". Är så jävla trött på att behöva riskera att min hund får stryk så nu från och med nu kommer jag bli känd som den elaka tanten som sprayar alla hundar som kommer för nära! :mad:

Och det är så tråkigt att höra att de flesta verkar ha liknande historier att berätta. Fy fan alltså!
 
Sv: jag blir så ledsen och förbannad!

Självklart måste man få skydda sin hund, men som alltid har man strikt ägaransvar.
Om min hund i slutändan åsamkar de/n andra hunden större skador så är det min (jag) som står där med skam i hand o får ta allt på försäkringen.
Men det är bara o ta det i så fall, hellre det än att stå där utan hund, eller skadad hund p.g.a annans människas okunskap o dumhet.
Så svårt allt detta, så mycket som förstörs på så kort tid :cry:

Jag var ute o gick i min svägerskas "by", 10 fasta invånare,
då en stor hane kommer, av art?
En stor mastiff, skulle gissa på en vikt av 70-80 kg, ägarna onyktra sitter på trappan in till huset.
Ropar o har sig på sin hund, men han iggar dem totalt.
Har bara min rottistik i huvudet o för ögonen...
Min rottis i koppel 43 kg, drar svansen mellan benen o provar gå bakom mig.
Jag tänker först chasa bort hunden, inser att den faktiskt väger mer än mig,
o provar bara stå emellan, men han bryr sig inte i att jag står där utan outtar bara undan mig.
Min tik har till slut svansen platt mot magen,
ägaren kommer fram o ska ta tag i sin hund o denna morrar o visar tänder.

Ja vad ska jag säga.
Jag/vi har fått problem efter detta när vi möter hundar när min är kopplad,
då gör hon utfall mot andra hundar.
Släpper jag lös henne så bryr hon sig inte om de andra.
Så, ja man blir ledsen o frustrerad,
för det räcker med en enda gång för att massor blir förstört :mad:
 
Sv: jag blir så ledsen och förbannad!

Och det är så tråkigt att höra att de flesta verkar ha liknande historier att berätta. Fy fan alltså!

Jag har hur många som helst :D

Mina hundar är väldigt snälla och vill inte bråka, men kommer det en hund som beter sig svinaktigt så får den på pälsen. Ännu har ingen av mina hundar golvats av någon framspringandes förutom ett undantag och det var en ENORM schäfer som kom från ingenstans och drog Narmo i backen på en halv sekund. Ingen hann märka nånting förens hunden var där. Dåvarande sambon var dock snabb som blixten och innan hunden dragit sitt andra andetag så hade Thomas sulat in honom i närmsta träd. Hunden skrek och pep till skogs efter matte som flydde fältet. Narmo reste sig, ruskade på sig och tassade vidare som om inget hänt :love:

Kan ju tillägga att jag alltid försvarar mina hundar och ställer mig för att ta "första" smällen om någon som ser hotfull ut kommer fram, men ibland (som exemplet ovan) hinner man tyvärr inte med.
 
Senast ändrad:
Sv: jag blir så ledsen och förbannad!

Men herrejisses, ärligt vilken dum fråga. Tror du inte jag känner igen en pitbull när jag ser en?
Med tanke på att det finns ca 400 renrasiga APBTs i Sverige så är det nog få av oss som känner igen en renrasig pitbull.
Hur många renrasiga reggade APBTs har du träffat?
 
Sv: jag blir så ledsen och förbannad!

Om dem är reggade vet jag inte. Men jag ha bla en granne här, och hon ha en pitbull något hon själv berättade och den jag mötte såg exakt likadan ut som den förutom färgen. Och det var ingen Staffordshire Terrier för den va större. Och den såg ut som en sådan fast större. Men som sagt, om grannens är reggad vet jag inte men en pitbull är det i alla fall.
Sen finns det ju faktiskt bilder på dem som man har sett inte mer än en gång.
Men det är mycket väl att den inte va renrasig. Men pitbullens huvud hade den garanterat och va i den storleken. Finns det andra raser som liknar pitbull som inte är en A. staffordshire terrier?
 
Sv: jag blir så ledsen och förbannad!

Om dem är reggade vet jag inte. Men jag ha bla en granne här, och hon ha en pitbull något hon själv berättade och den jag mötte såg exakt likadan ut som den förutom färgen. Och det var ingen Staffordshire Terrier för den va större. Och den såg ut som en sådan fast större. Men som sagt, om grannens är reggad vet jag inte men en pitbull är det i alla fall.
Sen finns det ju faktiskt bilder på dem...

Inte reggad=blandras eller sk shitbull.
Bilder i all ära eftersom de kan se ut lite hur som helst så kan man inte bedöma rastillhörighet utifrån bilder.

Jag har oxå träffat drösvis med hundar vars ägare tror att de har pitbulls, de flesta har inte minsta gen från den rasen, men det säljer väl.
 
Sv: jag blir så ledsen och förbannad!

kl

fy fan vilka människor det finns.. har också en sån spännande upplevelse, tack och lov så hände ingenting.

Var ute och gick med mina föräldrars labbe/malle-korsning, en dominant herre men han gör absolut ingenting om inte någon annan kommer
och försöker köra över honom.
Hur som helst, vi var ute och gick som sagt. Vi gick på ena sidan vägen på trottoaren, Pebben går (kopplad) och sniffar och gör sitt.
På andra sidan kommer det en tjej med två lösa rottweilers. Hon ropar till mig att jag måste hålla koll på min hund innan hennes flyger på min.
Jag svarar att jag har full kontroll men kanske vore en god idé att hon kopplade sina om inte hon har det.
Då får jag till svar att min hund provocerar hennes (han hade tittat på dom och sedan återgick han till att göra sin grej och ignorerade dom totalt) och båda hundarna börjar cirkulera och kommer närmare och närmare. Dom sprang ut i gatan där det kom bilar men det bekymrade inte henne alls.
Jag försöker gå därifrån med min, då skriker och gapar hon om att hon ska polisanmäla mig (hon verkade inte vara nykter), jag ignorerar och fortsätter gå. Rätt var det är så kommer den ena rottweilern fram med rest ragg och hela baletten, morrar som en galning med den andra hack i häl.
Jag får panik, för jag kan inte riktigt lyfta upp denna bastanta herre på 45 kilo bara sådär så jag skriker "STANNA DÄR" så högt och hemskt jag bara kan och det fungerade. Hundarna blev paffa och vände..
Vill inte ens tänka på hur det kunde gått, mina föräldrars hund är inte den som ger sig och det verkade inte dom heller vara.
 
Sv: jag blir så ledsen och förbannad!

Det värsta är ju att man nästan varje dag stöter på folk som inte har kontroll på sina hundar. De flesta har ju i alla fall vett att ha dem i koppel, men det är ju inte särskilt sällan man stöter på dem med lösa hundar. När de dessutom kommer med dåliga ursäkter och skyller ifrån sig blir man bara matt...

Min syster och jag var i hundrastgården med hennes 4 Basenjis. Utanför kommer en man med två lösa rottisar som bette sig som gjorde diverse utfall vid staketet. Eftersom att vi är lite rädda att rottisarna ska hoppa över, så påpekar vi för ägaren att han kanske kan koppla sina hundar när han går förbi. Då vrålar ägaren att "ERA HUNDAR BÖRJADE, DE SKÄLLDE!". Till saken hör ju att en Basenji inte kan skälla. :rofl:

Jag hade aldrig vågat skaffa en liten pga folk som inte har koll på sina bestar, faktiskt. Visserligen kan man lyfta upp dem i famnen om en hundattack skulle ske, men om man inte hinner, så har en stor hund betydligt större chans att komma därifrån levande.
 
Sv: jag blir så ledsen och förbannad!

Jag håller med dig fullständigt, och jag blir GALEN på folk som inte har koll på sina hundar!!! :devil:
Min går i stort sett alltid okopplad för han är lydig, sticker inte på vilt, bryr sig inte om andra hundar. Däremot kopplar jag honom i tättbebyggt område och vid hundmöten, ifall den man möter är hundrädd eller att mötande hund blir triggad av en lös hund.

Sista gången han blev påhoppad (ca 2 veckor sedan) var av en siberian husky. Jag satte upp ett knä och parerade och föraren håvade in sin hund (den var kopplad) och sa "jag såg inte att du hade en hanhund", precis som om det skulle va en ursäkt?

Min hund är väldigt underlägsen och försvarar sig inte, som tur är har han rätt mkt skinn runt halsen för att vara en amstaff, så det har (änsålänge) inte blivit några skador.

Men jag är ENORMT trött på att behöva försvara mig och min hund, eller att man ska behöva gå omvägar vid möte!! Usch!
 
Sv: jag blir så ledsen och förbannad!

Jag har en ganska liten hund (mellanhund kanske) som i den situationen hade spänt upp sig i rent försvar och därmed blivit sliten i stycken. Han har blivit attackerad två gånger, därför är han väldigt vaksam med andra hundar och även en del människor. Flyger en hund på honom även om den bara vill leka tror jag att han skulle bli arg.

Ena gången han blev attackerad kastade sig den andra hunden på honom (jag såg inte ens min hund under) trots att jag stod mellan. Jag såg på håll att den kom och ställde mig framför min hund, hellre att jag blir biten än min hund. Man kan göra så mycket mer för en skadad människa än ett djur. Iallafall, när hunden väl var över min så slet jag i kopplet, som tur var så var ägaren fram snabbt och hjälpte till så den hann inte vara på honom så mycket. Han klarade sig helskinnad som tur var (även första gången han blev attackerad).

En gång kom en hund lös springandes mot oss som jag såg på långt håll. Den kom med en trevlig attityd och var bara glad att se en annan hund menjag vet att om den hade kommit fram till min hund så hade han blivit arg och då kanske triggat igång den andra. Då hade han också vari mos för den andra var mycket större än honom. Som tur var så fick jag tag på den andra hunden, kunde släppa min då han stannar där han är.

Är så glad för turen jag har haft alla dessa gånger men nästa gång kanske man inte har det? :( Försår precis dina tankar och känslor kring detta!
 
Sv: jag blir så ledsen och förbannad!

Blä, har också råkat ut för hundar som flyger på min. Dock är inte min så socialt kompetent och gissningsvis väldigt svårläst för andra hundar pga allt hår.
Det har gått så långt att min hund gärna kör "anfall är bästa försvar" om det kommer fram en glad hund som vill hälsa när hon är i koppel.
Men vi kan gå med på tex örebros hundpromenad då det är många hundar där och några tydligt dominanta som styr och där rättar hon sig in i ledet och kan tom vara lös.
Men jag har lärt mig nu hur hon fungerar och det fungerar väldigt bra för oss för tillfället.

Fast för en 2-3 veckor sedan var det marknad i närheten kul tänkte jag och tog med mig denna hunden och sambon (var jaktpremiär den dagen för stövaren så min hund fick följa med mycket för att han skulle få vara ifred). Men eftersom jag vet att det finns mycket folk och även en del hundar på marknaden så väljer jag att sätta på min hund grimma+stryp (grimman för att kunna styra huvudet om det händer något, sen är min grimma så lös att hon kn komma ur den så "strypet" är på men utan strypfunktion om hon skulle få av sig grimman). Vi går där i frid och fröjd och hunden är glad över mat som någon lyckats tappa här och där. Även gått förbi en hel del hundar, någon som luktat henne i rumpan men hon bryr sig inte.
Då ser jag en New foundland gå på andra sidan och han får väl då syn på oss och drar rakt mot oss med sin matte hängande efter sig i selen.
Hunden är inte aggressiv vad jag kan se men så burdus hälsning skrämmer livet av min hund (folk, ganska smalt och en väldigt stor hund som bara ska fram till en) min hund springer för livet bakom mig och den följer efter, jag snor runt så jag hela tiden är mellan den hunden och min. Till slut så lyckas jag få ett tag på hunden i läppen och kan slänga min hund till sambon som kan ta bort henne. Ryter åt ordentligt åt new foundlanden och den gnyr till över mitt grepp i läppen på den, men den slutar!
Vänder mig till ägaren och ber om ursäkt över att jag tog tag så i hennes hund, men får ingen ursäkt tillbaka över hennes hunds uppförande.

Tyvärr slutar det inte där för att sen när jag vänder ryggen till och just tagit tillbaka min hund så kommer den en gång TILL! Har ingen minnesbild direkt om hur detta löses men vi får bort våran hund därifrån men kommer en bit bort och kan andas ut och inser där hur illa det kunde gått med allt folk och stressen. Tänk om min hund hade valt att försöka försvara sig själv? Och om den andra hunden då också hade tänt till? Min hund hade grimman och trots att den är lös så har hon inte samma käkfrihet och skulle inte kunnat försvara sig på samma sätt som annars. Dessutom vägde nog new foundlanden ungefär dubbelt så mycket...

Ibland så känns det verkligen som det borde vara krav på grönt kort för hund och valpkurs för hundägare. Det är i vilket fall något jag gladligen skulle gått på som ny i hunderiet!
 
Sv: jag blir så ledsen och förbannad!

Det är så fascinerande att se hur många som skaffar hund för att få status.....Jag är en typisk människa som börjat döma ut hundar jag möter på avstånd och som utifrån detta gissar mig till hur jag på bästa vis kan få min hund att bli så ointressant som möjligt för den mötande hunden för att minimera risken för anfall:crazy: Denna metod har ju kommit från alla de hudattacker som man utsätts för....

visst, jag har inte 100% kontroll jämt, det är först nu på slutet som min hund har börjat kunna ignorera andra hundar. Jag minns iallafall att jag var ute en sväng med den lilla på 7kg och den stora Schäfern som är vuxen men valpig som få och liten till växten på det. Det var höst och därmed mörkt och ur detta mörker kommer en svart hund (kan gissa mig till att det var en blandras, lik en långhårig labbe med vita drag, dock ej bordercollie)

Som tur var -och detta kom jag på först senare- så var den lilla hunden lös och den stora i koppel för under denna period var hon lite stingslig vid hundmöten och vilt.:bow:

jo den svarta hunden flög då alltså på den lilla som inte vågar sätta sig emot utan for som en vante i dennes käftar...:mad:iallafall så blev schäfern helt galen för att hennes kompis fick stryk och gav då sig i koppel på den svarta och fick denna att släppa den lilla och i detta lilla anderum så får jag upp en spark mot den svarta som backar undan.:crazy:

Vad jag inte under hela händelsen kunde förstå var hur den andra ägaren kunde stå 50 meter ifrån och inte göra nått mer än att ropa lite tafatt på sin hund. Jag fick somsagt isär dem och skrek till ägaren att ta sin hund för själv hade jag fullt upp att hålla koll på en helt galen schäfer och samtidigt försöka undersöka den lilla och se efter skador.

Damen tar sin hund i koppel och utan en ursäkt så vänder hon på klacken och går:confused:. Själv hinner jag inte tänka på henne då utan försöker lugna schäfern och få henne att förstå att det gick bra, och efter detta kolla upp den lilla.

Som tur var blev det inga större skador som krävde vet.vård men jag fick en hundrädd hund och en som under två år inte klarade av ett hundmöte utan att stressa upp sig själv och flippa ur, och detta bara mot svarta hundar.:mad:

Ibland undrar man ju om det är så att man verkligen vill ha en hund och bli utsatt för detta, nästan dagligen eller om man ska bli en hundfri människa utan en fyrfota bästa vän.:confused:
 

Liknande trådar

Hundträning Jag har en okastrerad hane på 2,5 år av spetsras. Just nu mår jag väldigt psykiskt dåligt, vilket delvis har med hunden att göra. Så för...
2
Svar
37
· Visningar
5 434
Senast: Kraxa
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
26 409
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
21 638
Hundhälsa Hej! Jag skulle behöva höra lite andra röster angående en händelse som jag och min hund var med om. Han var väldigt smart, hyper o...
Svar
10
· Visningar
1 819
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Uppdateringstråd 29
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp