Wille

Trådstartare
Jag borde tända i vedspisen så der blir varmt i huset. Jag borde också hämta ved, borsta tänderna, gå en promenad och söka jobb.

I stället ligger jag nedbäddad i sängen.

Vad borde du göra som du inte gör?
 
Jag borde tända i vedspisen så der blir varmt i huset. Jag borde också hämta ved, borsta tänderna, gå en promenad och söka jobb.

I stället ligger jag nedbäddad i sängen.

Vad borde du göra som du inte gör?

Jag borde gå till systemet och handla och sedan måla. Tyvärr har jag sprängande huvudvärk så jag prokrastinerar..
Jag har iaf dammsugit och snyggat till sladdarna från lampetterna.
 
Jag borde byta om och lägga kläderna jag har på mig i tvätten och sen gå ner till stallet och ge hästarna mat och sen mocka boxarna.
 
Jag borde
  • tvätta
  • städa
  • lägga upp jeans åt min far
  • diska
Men det är mycket roligare att surfa runt och titta på fina tyger och mönster och bilder på katter.

Och skotta. Jag borde verkligen skotta.
 
Gå ut i snön och fixa till hästarna (mocka och fodra).
Laga mat.
Starta en tvätt.

Jag har i alla fall kommit så långt att kaminen är igång, och när jag har matat den lite till ska jag beta av resten :up:.
 
Jag borde sätta frön till mina tomater men jag ids inte. Det kräver att jag städar bort på fönsterbrädet, men saker som står där får inte plats på skrivbordet och de har ingen annanstans att ta vägen heller. känner mig trög och låst.

Utifrån ser det ut som " meh aa bara städa upp och sätta frön, vad är problemet??!"
 
Jag borde mata hundar och skriva ett budget underlag for rekryterings teamet och en specifik lista pa exact vad vi tanker gora under varen och sommaren. Jag har oppnat "Google docs" ... nu ska jag bara borja forfatta ocksa. Kanske jag matar hundar och gar ut med dem pa promenad istallet.:p
 
Jag borde gå ut och gå med hunden, passa på att köpa en flaska vin att ha till väggmålningen ( :angel: ) (( Ja, hunden får följa med in i den butiken. :D )) , måla, installera det nya akvariefiltret och så småningom äta någon slags middag. Istället sitter jag här.
Jag borde också leka med katten, anser någon...
 
Jag borde ta en promenad med hunden och så borde jag hänga tvätten innan den hr blivit alldeles skrynklig i tvättmaskinen.

Jag borde också börja med någon slags träning, har blivit så stel sista året och nu när jag jobbar på kontor igen känns det som att axlarna och ryggen håller på att växa fast i ett lite kutryggigt och framåtlutat läge. Men känner mig så otränad och ovan att jag inte riktigt vågar börja gå på pass själv och hemma blir det absolut inte av.
 

Liknande trådar

Småbarn Försöker få dottern i säng vilket är fullt krig varenda förbannade dag. Jag blir tokig! Det ska skrikas, slåss, sparkas, härjas och...
Svar
4
· Visningar
993
Senast: julgrisen
·
  • Artikel
Dagbok Jag har sagt det förr. Jag har mitt drömboende. Det har allt jag önskar mig. Eller ja, jag skulle behöva ett bättre rum att slunga...
Svar
11
· Visningar
1 281
Senast: Wille
·
Hemmet Jag bor i ett 75 kvm stort hus (1.5 plan) på landet. Jag har idag ett värmesystem med en vedpanna i köket som går till ett vattenburet...
2
Svar
27
· Visningar
1 105
Senast: __sofia__
·
  • Artikel
Dagbok Låg kvar i sängen till en bra bit över 11. Ville inte gå upp. Önskar jag kunde få sova dygnet runt. Orkar inte med livet. Men nu har...
2 3
Svar
56
· Visningar
6 275
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vem hjälper hjälparen?
  • Trött och arg
  • Strejk

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Valp 2023 -den andra
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp