Hela livet är fullt med en massa "jag borde". Drygt. Just nu borde jag gå en promenad. Jag borde också boka en tid hos frisören. Och så borde jag börja snickra med mitt friggebodsprojekt.

Men vad gör jag i stället? Jo, jag ligger i sängen och gör ingenting. I morse var jag och lämnade tillbaka en släpvagn jag lånat och sen var jag till mataffären och handlade. Efter det gick luften ur mig. Bah. Blir trött på mig själv.
 

Jag har i alla fall en katt i fotändan. Katter har nog aldrig dåligt samvete för att de ligger och slappar mitt på dagen. Man skulle bli katt.
 
Idag ligger jag i sängen och tänker att jag borde klä på mig, gå en promenad, duscha, göra bokföring och betala räkningar. Jag begriper inte varför det ska vara så svårt att få saker gjorda. Är det så här svårt för alla?
 
Ligger kvar i sängen. Jag borde också borsta tänderna. Det har jag inte gjort sedan i måndags då jag var till tandläkaren.
 
Jag har också en massa ”borden”. Hatar ordet. Försöker byta ut det till ”vill” istället men det blir ju fel eftersom jag inte vet om jag vill.
Tänker att om jag börjar tänka att jag ”vill” göra A, jag ”vill” göra B, jag ”vill” göra C, så kanske hjärnan till slut vill.
Fast det går inte så bra, har försökt i flera år nu. Kan tänka i flera veckor att det är en sak jag behöver göra men det blir inte av, sen plötsligt nån dag så bara bestämmer jag mig och så gör jag det jag tänkt. Eller … börjar iaf, sen kommer jag av mig.
I flera år nu har jag tänkt att jag måste olja diskbänken men det är ett så stort projekt. Har iaf alla grejer jag behöver för att göra det så kommer väl få ett infall vilken dag som helst och göra det.
*kollar vidare på tv* :sorry:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Det är en utmaning för mig att komma upp ur sängen. Jag har ett larm som ringer klockan 8 men den skiter jag i. Ofta hinner klockan...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 970
Senast: Wille
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
902
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Jag har sagt det förr. Jag har mitt drömboende. Det har allt jag önskar mig. Eller ja, jag skulle behöva ett bättre rum att slunga...
Svar
11
· Visningar
1 259
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Tänkte att det kunde vara bra för mig att ha en liten dagbokstråd här, där jag kan skriva av mig och även dela med mig av hästiga tankar...
Svar
6
· Visningar
743

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp