Jag dööör av skratt

Seabaz

Trådstartare
Detta är bland det roligaste jag sett och ärligt talat hade jag ingen aning om att detta ens var en "grej" :rofl:

Att många män inte vet hur en binda fungerar! ( !!!! )


Jag tänkte att detta kan ju inte stämma... så jag gjorde ett test på lokal- puben igår.
Frågade runt 15 män i olika åldrar 18-50 år om de visste hur en tjej som använder binda gör när hon ska gå och "bara" kissa.

Tre (endast 3!!! ) av alla män visste att bindan sitter i troserna och inte direkt på jayjay 😂😂😂
De som inte visste direkt fick en följdfråga om varför vissa kvinnor använder bindor med vingar och andra föredrar utan vingar.

(Och här låg jag nästan på golvet och tjöt av skratt för alla olika svar).

Mer än en trodde att vingar var för kvinnor med "större kön" men den bästa var den som trodde att vingarna klistrades på insidan av låren för att hålla bindan på plats 😂😂😂
 
Jag tycker mer att det är tragiskt och ledsamt att så många män uppenbarligen är totalt okunniga om de enklaste saker som har med det motsatta könet att göra. Har de verkligen inte en enda syster/kompis/flickvän som de pratar med och har hört något om mensskydd?

Det är ju liksom inte rocket science att lära sig om något som används av stor del av det kvinnliga könet (oavsett om det är binda eller andra mensprodukter), har man någon som helst kontakt med någon med mens så borde man väl ha snappat upp det mest basala?
 
Jag tycker mer att det är tragiskt och ledsamt att så många män uppenbarligen är totalt okunniga om de enklaste saker som har med det motsatta könet att göra. Har de verkligen inte en enda syster/kompis/flickvän som de pratar med och har hört något om mensskydd?

Det är ju liksom inte rocket science att lära sig om något som används av stor del av det kvinnliga könet (oavsett om det är binda eller andra mensprodukter), har man någon som helst kontakt med någon med mens så borde man väl ha snappat upp det mest basala?

Det borde ju ingå i skolan också kan man tycka. Vi hade inte mycket sånt i skolan när jag började på högstadiet (första halvan av 2000-talet) men jag kommer ju ihåg att vi tjejer fick knata iväg till skolsyster och prata mens. Det borde ju killarna ha fått göra också.
 
Jag tycker mer att det är tragiskt och ledsamt att så många män uppenbarligen är totalt okunniga om de enklaste saker som har med det motsatta könet att göra. Har de verkligen inte en enda syster/kompis/flickvän som de pratar med och har hört något om mensskydd?

Det är ju liksom inte rocket science att lära sig om något som används av stor del av det kvinnliga könet (oavsett om det är binda eller andra mensprodukter), har man någon som helst kontakt med någon med mens så borde man väl ha snappat upp det mest basala?

Jag håller helt och hållet med, det är tamefan sorgligt och pinsamt. Finns det många kvinnor som inte vet hur en kondom fungerar till exempel, eller inte vet att pojkar går igenom målbrottet eller hur det fungerar när pojkar och män runkar?
Skolorna borde skämmas om det är så illa ställt idag.
Fast jag antar att det här inte är i Sverige.
 
Jag tycker mer att det är tragiskt och ledsamt att så många män uppenbarligen är totalt okunniga om de enklaste saker som har med det motsatta könet att göra. Har de verkligen inte en enda syster/kompis/flickvän som de pratar med och har hört något om mensskydd?

Det är ju liksom inte rocket science att lära sig om något som används av stor del av det kvinnliga könet (oavsett om det är binda eller andra mensprodukter), har man någon som helst kontakt med någon med mens så borde man väl ha snappat upp det mest basala?

Min sambo fyller 39 i mars och visste inte :rofl::rofl::rofl:
 
Det borde ju ingå i skolan också kan man tycka. Vi hade inte mycket sånt i skolan när jag började på högstadiet (första halvan av 2000-talet) men jag kommer ju ihåg att vi tjejer fick knata iväg till skolsyster och prata mens. Det borde ju killarna ha fått göra också.

Till skolsyster? Det var värst! Vi hade sexualkunskap i högstadiet någonstans mitten/slutet på nittiotalet och lärde oss om mens och dylikt i klassrummet. Killar och tjejer. :)
 
Jag tycker inte det är pinsamt eller skämmigt. Bara fruktansvärt roligt för att jag trodde det var så självklart. Typ som att koka ett ägg så det är hårdkokt. Men många kan ju inte det heller (oavsett kön ;) ) .

Men egentligen. Varför måste en man lära sig hur en binda fungerar?

Alla som jag fråga visste hur en tampong fungerar.
 
Till skolsyster? Det var värst! Vi hade sexualkunskap i högstadiet någonstans mitten/slutet på nittiotalet och lärde oss om mesns och dylikt i klassrummet. Killar och tjejer. :)

Japp! Vi hade också sexualkunskap i klassrummet några ggr med hela klassen, men då pratade vi inte mens. Vi ritade av könsorgan och pratade om preventivmedel. Och så kollade vi på en video där en kvinna födde barn. Vi har nog aldrig varit så traumatiserade tror jag :eek: Helt naturligt och viktigt att veta hur det funkar såklart men vi var typ 12 😳
 
Till skolsyster? Det var värst! Vi hade sexualkunskap i högstadiet någonstans mitten/slutet på nittiotalet och lärde oss om mens och dylikt i klassrummet. Killar och tjejer. :)

Vi hade uppdelat flickor och pojkar. Detta måste ha varit i mellanstadiet på 90-talet. Grabbarna hade sexualundervisning med en manlig lärare och vi tjejor med en kvinnlig
 
Vi hade uppdelat flickor och pojkar. Detta måste ha varit i mellanstadiet på 90-talet. Grabbarna hade sexualundervisning med en manlig lärare och vi tjejor med en kvinnlig
Japp! Vi hade också sexualkunskap i klassrummet några ggr med hela klassen, men då pratade vi inte mens. Vi ritade av könsorgan och pratade om preventivmedel. Och så kollade vi på en video där en kvinna födde barn. Vi har nog aldrig varit så traumatiserade tror jag :eek: Helt naturligt och viktigt att veta hur det funkar såklart men vi var typ 12 😳

Så ni tog upp preventivmedel och fysiska kön och barnafödsel men gick inte igenom pubertet och menstruation? Det känns ju som att utbildingen missade ett steg eller två. Trist!
 
Så ni tog upp preventivmedel och fysiska kön och barnafödsel men gick inte igenom pubertet och menstruation? Det känns ju som att utbildingen missade ett steg eller två. Trist!

Pubertet gick vi säkert igenom också, minns ju inte allt i detalj men det gjorde vi säkert! Men menspratet var bara för tjejerna. 😶
 
Pubertet gick vi säkert igenom också, minns ju inte allt i detalj men det gjorde vi säkert! Men menspratet var bara för tjejerna. 😶

Och kl*

Jättetrist! Det är ju fortfarande ett stort stigma för unga tjejer att ha mens och jag upplever att pojkar och män ofta uttrycker både chock och äckel... och okunskap förstås, både inför alla förbannade besvär det kan innebära och det sanitära. det finns ju till och med pojkar och män som tror att kvinnor kan "hålla inne" mensen som man gör med urin och alltså vänta tills man har tillgång till toalett.
Bedrövligt.
 
Och kl*

Jättetrist! Det är ju fortfarande ett stort stigma för unga tjejer att ha mens och jag upplever att pojkar och män ofta uttrycker både chock och äckel... och okunskap förstås, både inför alla förbannade besvär det kan innebära och det sanitära. det finns ju till och med pojkar och män som tror att kvinnor kan "hålla inne" mensen som man gör med urin och alltså vänta tills man har tillgång till toalett.
Bedrövligt.

Ja, eller hur! Jag har också hört/läst kommentarer från män som tror att man kan hålla inne mensen. Jag läste även en kommentar av en kille som skrev att han trodde att allt blod kom ut på en gång, och så var det klart sen. Också många killar som blivit chockade över att man har mens en vecka, de trodde att det varade i en dag typ. Så lite mer menskunskap för alla i skolan vore uppenbarligen bra. Men vet inte alls hur det ser ut med den biten i skolorna nu för tiden?
 
Så ni tog upp preventivmedel och fysiska kön och barnafödsel men gick inte igenom pubertet och menstruation? Det känns ju som att utbildingen missade ett steg eller två. Trist!

Jag minns inte så mycket men att vi alla fnissade när läraren sa "penis" och visade en bild.
Tror vi fick se en film om könsorgan och samlag och där borde ägglossning och mens ha varit med.
Tror inte vi pratade om nåt annat preventivmedel än kondom.

Vi borde ha varit 12 år.

Vi hade någon lektion på högstadiet med, har för mig att alla i en viss årsgrupp samlades i aulan och de hade bjudit in någon utomstående att ha sexualkunskap för alla på en gång.
Och när frågor ställdes ropades det ut av någon klassens clown typ

"MEEEEEENS, BAHAHAHA"

Mycket seriöst :grin: och om någon nu skulle ha haft en vettig fråga själv så inte en chans att man hade vågat ställa den inför alla.

Frågor på det? :rofl:
 
Så tramsigt av vuxna män! Hur svårt är det att förstå hur en binda fungerar? Det gör mina söner som nu är 16 och 18 år gamla, och de har förstått det i många år redan, dottern som är 13 och fick sin mens i slutet av förra året har haft en diskussion med sin 16 åriga bror om vilka bindor som skulle sitta bäst i trosorna. Det är ju inte så att hon inte kan prata med mig, nä nä, det var tvärtom så att vi hade ett samtal och han kom och var med i diskussionen och så lät jag dem diskutera.... Mycket intressant! Och mycket förvånande att det ens finns någon större mängd män som inte begriper att man inte klistrar fast vingarna på låren. Allvarligt?!
Dock inte förvånande att mina söner faktiskt fattar lite om det här, de är med i samtal och de har vid flera tillfällen fått handla bindor åt mig, och kommer troligen få rycka ut när nöden kräver åt sin syster med någon gång!
 
Ja, eller hur! Jag har också hört/läst kommentarer från män som tror att man kan hålla inne mensen. Jag läste även en kommentar av en kille som skrev att han trodde att allt blod kom ut på en gång, och så var det klart sen. Också många killar som blivit chockade över att man har mens en vecka, de trodde att det varade i en dag typ. Så lite mer menskunskap för alla i skolan vore uppenbarligen bra. Men vet inte alls hur det ser ut med den biten i skolorna nu för tiden?
Jag minns inte så mycket men att vi alla fnissade när läraren sa "penis" och visade en bild.
Tror vi fick se en film om könsorgan och samlag och där borde ägglossning och mens ha varit med.
Tror inte vi pratade om nåt annat preventivmedel än kondom.

Vi borde ha varit 12 år.

Vi hade någon lektion på högstadiet med, har för mig att alla i en viss årsgrupp samlades i aulan och de hade bjudit in någon utomstående att ha sexualkunskap för alla på en gång.
Och när frågor ställdes ropades det ut av någon klassens clown typ

"MEEEEEENS, BAHAHAHA"

Mycket seriöst :grin: och om någon nu skulle ha haft en vettig fråga själv så inte en chans att man hade vågat ställa den inför alla.

Frågor på det? :rofl:

*Och kl*
Jag trodde verkligen att den här okunskapen runt mens och reproduktion rent generellt var begränsad till videos om lite klumpiga amerikaner för komisk affekt - någonting har ju helt klart gått fel i utbildningen om många män på allvar inte har baskoll på mens och hur det fungerar och påverkar kvinnor.

Jag minns inte särskilt mycket om sexualkunskapen i låg eller mellanstadiet, men i högstadiet var den hyfsat grafisk och fri. Vi diskuterade ibland tillsammans och ibland i uppdelade grupper och det fanns givetvis utrymme att prata med endera läraren eller skolsköterskan. Sedan är ju tonåringar tonåringar och jag är säker på att det var jobbigare för somliga än för andra, men jag är övertygad om att ingen avslutade kursen utan att ha ett huvudsakligt hum om mens, fertilitet, onani, pubertet, sperma och liknande. Sedan finns ju som sagt TV och film. Hur kan någon INTE ha settnågonting i stil med "Always med vingar" med blå vätska och trosor?
 
Om inte annat är det ju inte helt otänkbart att ca alla unga tjejer har en pappa i någon form och att det i samband med första mensen kan vara den där pappan de måste vända sig till. Då är det ju lite praktiskt om män fått lära sig hur det fungerar.

Ja, jo det är ju klart. Men det är ju en sak bland många andra man kan lära sig när barnet är fött och det blev en flicka?

Antar att många förstagångsförräldrar googlar allt från hur man byter blöja till vilken napp som är bäst
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok (VARNING! Det här kommer att handla om mens. Ingående, detaljerat, närgånget och kladdigt. Är du det minsta känslig bör du sluta läsa...
2
Svar
33
· Visningar
7 402
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har verkligen snöat in på att lära mig mer om hormoner och hälsa nu, och jag älskar verkligen känslan av att vara driven av ett...
Svar
0
· Visningar
1 532
Senast: cassiopeja
·
Relationer Jag använder mig av ett anonymt nick och skulle uppskatta om någon som eventuellt misstänker vem jag är håller det för sig själv. Jag...
21 22 23
Svar
450
· Visningar
32 449
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Obs. Känsliga läsare varnas – detta inlägg kommer att handla om mens. Läs ej om du tycker att det är äckligt. Och om du ändå läser...
Svar
0
· Visningar
466
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Kattsnack 10
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp