Jag får inga mail med hur jag kan spåra mina paket längre men ”Mina Paket” och Postnord apparna hittar vissa av dem - hur?

Min man åkte dit och visade mailet och alla de trackingsidor på nätet som sa det minsta lilla. De var supersnälla och sa att de egentligen inte hade nån skyldighet att leta efter paketet men de gjorde det ändå och hittade det! Så snällt! Paketet hade ankommit till dem den 18/9 och vi hade inte fått nån avisering. Den webshopen (utomlands) köper vi inte från igen!

Det "lustiga" är att leverantören (Bring visade det sig) påstår att de försökt leverera det men inte lyckats. Min man var hemma hela den dagen de försökte leverera OCH paketet var bara lite större än ett vanligt kuvert och flera stycken av den storleken hade fått plats med god marginal i brevlådan.
 
Om man får mail och/eller sms hänger ju helt på avsändaren. Avsändaren måste ange dina uppgifter och de kan väl även välja hur du ska aviseras?

För mig fungerar det utan problem. Jag får alltid sms, ibland får jag mail (när avsändaren valt att jag ska få mail antar jag) och så får jag dessutom notiser från både postnordappen och appen mina paket. 3 och ibland 4 notiser per paket alltså, går inte att missa🤪

Gissar att det antingen är avsändarna som krånglar för dig eller så har du haft någon inställning i appen förut innan det krävdes att man registrerade ett konto.

Varför fixar du bara inte en användare i appen om det ofta krånglar med dina andra notiser? Det är ju det absolut enklaste sättet och då slipper du vara med om att paket går tillbaka.
 
För mig fungerar appen utmärkt! Gillar PostNord och har aldrig haft några problem, varken med att skicka eller få mina grejer.
Tycker jag får aviseringar hela tiden, registrerade paket, paket på väg, paket framme, utkörning pågår, paket levererat och då även en bild på paketet utanför min dörr.
Har haft användare hela tiden :)
 
För mig fungerar appen utmärkt! Gillar PostNord och har aldrig haft några problem, varken med att skicka eller få mina grejer.
Tycker jag får aviseringar hela tiden, registrerade paket, paket på väg, paket framme, utkörning pågår, paket levererat och då även en bild på paketet utanför min dörr.
Har haft användare hela tiden :)
Jag kollade appen idag pga tråden och man kan ställa in vilka aviseringar man vill ha! 👍🏻
 
Problemet är ju att aviseringarna inte fungerar. Jag skickade paket nyligen, uppgav all infornation för aviseringar och mottagaren fick ändå inte aviseringar...
jag förstår att det är väldigt irriterande. 😩 jag har själv inte haft problem men det kan ju bli dyrt och långdraget när såntdär krånglar.
 
Jag hoppar in lite i tråden som jobbar på postnord. Det finns en del saker det kan röra sig om jag listar dem nedan.

  • Kan vara så att ditt nummer inte finns på den elektroniska fraktsedeln. Även om företag säger det så kan de missas. Hänt alltför många gånger. Då känner inte appen av och en brevavi ska skickas.
  • Kolla så att du har ett konto registrerat med både sms och e-post.
  • Utländska paket har oftast inte telefonnummer eller e-post på sig. Dvs appen känner inte av dem om du inte lägger in de manuellt.
  • I appen kan du klicka ur aviseringar om du endast vill ha sms. Har du den i klickad så skickas inget sms. (Det är ett problem som undersöks vet inte när det åtgärdas)
  • Det kan också vara tekniska eller mänskliga problem hos PostNord också.
Upplever man mycket problem hjälper det att skicka in en synpunkt via PostNords hemsida. Allt som kommer in där hjälper dem att bli bättre och få in statistik plus information om vad som inte fungerar.

Har du inte fått någon kod att hämta ut med men har kollinummer/spårningsnumret kan du uppge det hela eller fyra sista siffrorna.

Jag svarar inte på enskilda saker utan kan endast svara allmänt på de ni upplever. Mao kontakta kundservice om ni har fortsatta problem som inte åtgärdas :D

Uppge trackingnumret till ombudet. 😁
Tack för tydligt och omfattande svar. Jag var nog lite otydlig i mitt första inlägg. Jag ville ha svar på om jag uppfattat Postnords info om deras posthantering korrekt och det gav du svar på. Och jag har uppfattat det rätt. I mitt fall skulle Postnord ha skickat ut både en pappersavi att paket ankommit och en påminnelse.

Eftersom jag tidigare åtminstone har fått påminnelse så har inga paket blivit returnerade och därför har jag inte brytt mig om att kontakta kundtjänst. Den här gången blev det inte så. Så jag kommer att kontakta dem.

Fortsättningsvis får jag hålla bättre koll själv och inte förlita mig på att Postnords hantering fungerar som den anges att den ska fungera.
 
OM ni får en påminnelse och känner "oh shit" hinner inte hämta ut det... Dels går det att förlänga på PostNords hemsida eller så ringer man kundservice =) Själv fattar jag inte hur de kunde ändra till 7 dagar bara (eller ja i sak förstår jag kanske iom att alla började handla från internet när Corona kom men ändå)


0771-33 33 10
Öppet alla vardagar.
Privatpersoner: 08-20
Företag: 08-17
 
Tack för tydligt och omfattande svar. Jag var nog lite otydlig i mitt första inlägg. Jag ville ha svar på om jag uppfattat Postnords info om deras posthantering korrekt och det gav du svar på. Och jag har uppfattat det rätt. I mitt fall skulle Postnord ha skickat ut både en pappersavi att paket ankommit och en påminnelse.

Eftersom jag tidigare åtminstone har fått påminnelse så har inga paket blivit returnerade och därför har jag inte brytt mig om att kontakta kundtjänst. Den här gången blev det inte så. Så jag kommer att kontakta dem.

Fortsättningsvis får jag hålla bättre koll själv och inte förlita mig på att Postnords hantering fungerar som den anges att den ska fungera.
Om det skickas ut en elektronisk avisering så görsdet inte på papper också, i regel (gjordes i alla fall inte när jag jobbade i koncernen och kan inte tänka mig att det gått åt det hållet med mer fysiska avier). Däremot kan systemet inte känna av om numret inte finns.

Ett vanligt fel på försändelser från utlandet är att kunden angivit nummer med både +46 och 0 i början av mobilnumret, kan det ha hänt dig? :)

Postnord har liksom ingen egen databas över personers mailadresser och nummer samlat utan går på det som anges på fraktinformationen
 
Om det skickas ut en elektronisk avisering så görsdet inte på papper också, i regel (gjordes i alla fall inte när jag jobbade i koncernen och kan inte tänka mig att det gått åt det hållet med mer fysiska avier). Däremot kan systemet inte känna av om numret inte finns.

Ett vanligt fel på försändelser från utlandet är att kunden angivit nummer med både +46 och 0 i början av mobilnumret, kan det ha hänt dig? :)

Postnord har liksom ingen egen databas över personers mailadresser och nummer samlat utan går på det som anges på fraktinformationen
Jag vet nu att i det här fallet har Postnord misslyckats med sina tjänster. Du kan sluta att leta fel hos mig. Jag har inte angett fel nr. Är det så svårt att tro att Postnord gjort fel? Jag är def inte den enda att ha problem med Postnords paket utlämning.
 
Jag vet nu att i det här fallet har Postnord misslyckats med sina tjänster. Du kan sluta att leta fel hos mig. Jag har inte angett fel nr. Är det så svårt att tro att Postnord gjort fel? Jag är def inte den enda att ha problem med Postnords paket utlämning.

Självklart kan det bli fel, finns inga system som är 100% tillförlitliga 😊
Har jag paket på G håller jag koll i PostNords app, aftership eller mina paket, beroende på avsändare och bolag. Mina aviseringar har som sagt fungerat bra men jag gillar att ha koll och tycker det är kul att följa paketen.
Litar mindre på avier, att brev kommer bort, sorteras fel eller hamnar hos fel person är ju inte helt ovanligt, den mänskliga faktorn är inte heller felfri 😊
 
Jag vet nu att i det här fallet har Postnord misslyckats med sina tjänster. Du kan sluta att leta fel hos mig. Jag har inte angett fel nr. Är det så svårt att tro att Postnord gjort fel? Jag är def inte den enda att ha problem med Postnords paket utlämning.
Bra om du kontaktat Postnord och fått bekräftat att de klantat sig.
AVSÄNDAREN av ditt paket kunde ju ha tryckt fel på en siffra när de matade in mottagarinformationen vid fraktbeställningen också. Det har hänt mig

Men nu var det ju utrett var felet låg verkar det som, så då är just det inte mer att diskutera nu. Vad bra. Hoppas det fungerar bättre i fortsättningen. 😇
 
Jag vet nu att i det här fallet har Postnord misslyckats med sina tjänster. Du kan sluta att leta fel hos mig. Jag har inte angett fel nr. Är det så svårt att tro att Postnord gjort fel? Jag är def inte den enda att ha problem med Postnords paket utlämning.
Hoppsan, jag har inte alls letat fel hos dig utan gav tips på en vanlig anledning till att det blir fel.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp