Jag får inte mina pengar ! Vad ska jag göra ?

Sv: Jag får inte mina pengar ! Vad ska jag göra ?

Som andra sagt tycker jag du ska börja med att kolla upp om hon har skulder hos KFM. Har hon inte det så kanske det tar skruv att du på nästa faktura sätter förfallodatum, ränta om de inte betalar och att det sedan går till kronofogden.
De flesta vill inte hamna där.

Jag hoppas du får tillbaka dina pengar.
 
Sv: Jag får inte mina pengar ! Vad ska jag göra ?

Tack .. jag har hängt på KFMs sida lite och läst , men jag förstod inte riktigt vad som kostade vad.
 
Sv: Jag får inte mina pengar ! Vad ska jag göra ?

Ja , det är det ju inte värt såklart .. jag har inte ringt dit än , så jag visste inte det.
Men det kanske ev. räcker med att jag i nästa kontakt meddelar att det är vad jag tänker gå vidare med ..
Blir bara så j-vla trött på beteendet .. och som jag skrev i startinlägget , så känns det ju så satans kränkande !

Det jag berättat hittills är ju bara en bråkdel av vad som hänt och sagts. Dottern är mer än lovligt barnslig och fräck ...

Det står på kronofogden att det kostar 300 kr och det står också att man kan "alltid få ersättning för ansökningsavgiften" vilket jag antar betyder att den läggs på skulden hos den som ska betala.

Ja meddela att du tänker gå till KF och se till att dom förstår att det då blir mycket dyrare.

Klart att du ska få dina pengar :mad:
 
Sv: Jag får inte mina pengar ! Vad ska jag göra ?

*kl*

Som sagt kostar det 300 kr att lämna till kronofogden men det tillkommer även en avgift på ytterliggare 300 kr (verkställningsavgift). Sammanlagt 600 kr med andra ord. Fast detta får du lägga på beloppet som hon är skyldig dig. Har du en faktura med påminnelse avgift och ränta skriver du in detta i ansökan.

Ett exempel för vilka belopp du får tillbaka: Ansökningsavgift 300 kr, kostnad för adm arbete 340 kr, påminnelseavgift 50 kr, ränta 27 kr (taget i luften men som exempel) = 717 kr utöver ursprungsbeloppet. Alltså förlorar du inget på att skicka till KFM, förutom om hon skulle bestrida eller inte betala.

Här hittar du en broschyr om hur du fyller i en ansökan och vilka avgifter du kan få ersättning för.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
6 797
Senast: tuaphua
·
Ekonomi & Juridik Hej! Jag fick ta över en häst som stod i samma stall som min häst. Jag hade under ca 8 månader skött om hästen mer än vad ägaren gjorde...
Svar
3
· Visningar
1 692
Senast: Oknytt
·
Hästmänniskan Hej hej! Ska försöka hålla mig kort men endå få med allt relevant. Jag importerade min häst i november förra året. När han kom så hade...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
10 402
Senast: Piaff
·
Anläggning Jag kommer få möjlighet att få hyra in mig på grannens ridbana. Ägaren skulle fundera på kostnad, men vad är rimligt att betala? För jag...
2
Svar
29
· Visningar
3 301
Senast: em-pirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp