Jag fastnade på FB

vallhund

Trådstartare
En relativt ung berger ägare gör sitt yttersta för att få igång mig att skriva på franska o introducera mig till andra ägare av rasen.
Har tillbringat några timmar med att få alla ´o` samt ^ rätt med en fransos som fött upp rasen i decennier.
Btw, var på tangentbordet hittar jag den där snorren som man skall ha under vissa c ? Jag har inte haft franska som första språk sedan jag var ca 15år.
 
En relativt ung berger ägare gör sitt yttersta för att få igång mig att skriva på franska o introducera mig till andra ägare av rasen.
Har tillbringat några timmar med att få alla ´o` samt ^ rätt med en fransos som fött upp rasen i decennier.
Btw, var på tangentbordet hittar jag den där snorren som man skall ha under vissa c ? Jag har inte haft franska som första språk sedan jag var ca 15år.

cediljen?

Jag vet inte var man hittar den, jag ville bara briljera med att jag vet vad snorren i fråga heter O_o
 
En relativt ung berger ägare gör sitt yttersta för att få igång mig att skriva på franska o introducera mig till andra ägare av rasen.
Har tillbringat några timmar med att få alla ´o` samt ^ rätt med en fransos som fött upp rasen i decennier.
Btw, var på tangentbordet hittar jag den där snorren som man skall ha under vissa c ? Jag har inte haft franska som första språk sedan jag var ca 15år.

På min mac så kan jag först skriva i word och då nå "ç" genom att gå in på Infoga --> Symboler --> Avancerade symboler. Ett enklare sätt är dock att leta upp ett "ç" och markera och kopiera det. Det kan sedan klistras in vid behov.
 
På min mac så kan jag först skriva i word och då nå "ç" genom att gå in på Infoga --> Symboler --> Avancerade symboler. Ett enklare sätt är dock att leta upp ett "ç" och markera och kopiera det. Det kan sedan klistras in vid behov.
Det såg ju faktiskt ut som en snorre :p jag har inte stött på den tidigare.
 
Alt+0231 och Alt+0133 har jag för mig? Fast det sista kan vara helt fel och jag hinner inte googla nu. :)
 
Vill man veta vilka tangentbordskombinationer olika specialtecken har går man in på "Caracter map" (vet ej vad den heter på svenska, jag har ett engelskt Windows) och klickar på tecknet man är ute efter.

Där kan man också kopiera tecknet och sedan lägga in det i texten med ctrl + v
 

Liknande trådar

Övr. Hund ... det här är:) Jag kan avslöja så mycket att det är en ras som jag möjligen skulle kunna tänka mig (om ni kommer ihåg min tidigare...
2
Svar
20
· Visningar
4 013
Senast: Lilahnee
·
S
Övr. Hund Hej...Har lite funderingar just nu..:confused:...Om man skall skaffa hund...Finns det någon ras som passar perfekt för en trebarnsfamilj...
Svar
18
· Visningar
2 544
Senast: Spenna
·
H
Övr. Hund Står inför ett jättesvårt val.... det är nämligen så att för 1½ år sedan fick våran tik valpar(hon fick p-spruta som slutade verka 1...
Svar
15
· Visningar
1 613
N
Träning Hela historian: Köpte honom som "problemhäst" - när han kom så var han så mager att revbenen syntes med alldeles tuffsig päls och nervös...
Svar
18
· Visningar
3 751
Senast: Yrja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp