Jag genomför just nu lite små uppdateringar

Det handlar till att börja med om buggrättningar och uppdateringar av vissa tilläggsprogram till forumet.

I närtid (favorituttryck den senaste tiden) kommer jag sedan även uppdatera själva forumet. Vid den uppdateringen kommer det inte gå att nå sidan under själva uppdateringen (precis som vanligt).

Det handlar i princip enbart om buggrättningar, tror inte det blir någon ny funktionalitet denna gång.
 
Det är egentligen samtliga bilder tagna med mobilen, jag vet inte filformat på dom. Och det är inte "bildens fel", utan det känns som att det är buke som hänger sig just när det gäller bilduppladdning.

Jag förstår att det är svårt att felsöka, jag trodde problemet låg hos mig/min mobil, men har sett att fler har haft problem. Jag sitter bara via telefonen, android.
Precis samma här! Har också nämnt det tidigare, jag kunde inte ladda upp en bild i en tråd och av ren nyfikenhet gick det felfritt att ladda upp samma bild i en annan tråd (båda trådarna här på buke givetvis).

Att ladda upp bilden till någon annan sida (inte buke) och försökt lägga in den som länk här fungerar inte heller när det inte fungerar "som vanligt".
 
Precis samma här! Har också nämnt det tidigare, jag kunde inte ladda upp en bild i en tråd och av ren nyfikenhet gick det felfritt att ladda upp samma bild i en annan tråd (båda trådarna här på buke givetvis).

Att ladda upp bilden till någon annan sida (inte buke) och försökt lägga in den som länk här fungerar inte heller när det inte fungerar "som vanligt".
Detta är lite spännande, du kan alltså ladda upp den på en annan sida, men det går sedan inte att länka in bilden här? Men sedan kan den gå att lägga in i en annan tråd? Skiljer det mellan olika forum här och/eller är det vissa trådar där det alltid går eller inte går?
 
Detta är lite spännande, du kan alltså ladda upp den på en annan sida, men det går sedan inte att länka in bilden här? Men sedan kan den gå att lägga in i en annan tråd? Skiljer det mellan olika forum här och/eller är det vissa trådar där det alltid går eller inte går?
Ja, samma bild som jag inte kan ladda upp här på buke kan jag ladda upp på tex Imgur (som jag också använder när jag tex vill lägga in fler bilder i samma inlägg) för att sedan länka hit.

Ibland så hänger sig sidan när jag ska ladda upp en bild i en tråd, medan det går bra att ladda upp bilden i en annan tråd (båda gångerna från kamerarullen). Ser inget samband mellan trådar och underforum här, utan det är slumpmässigt.

Oftast händer det på kvällen/eftermiddagen, eftersom det är då jag har mer tid att hänga på buke. Minns också att det inte fungerade en gång när jag hade 3% på mobilen, men det har gått bra andra gånger med mindre batteri så jag tror inte att det berodde på det. Har iPhone och safari - om det spelar in :)
 
Vad har hänt med Gilla-knappen? Jag måste klicka två gånger när jag sitter vid datorn för att det ska synas.

Och för mobilen, är det ändrat att man inte bara kan klicka och få en automatisk tumme upp? Jag måste klicka och sedan välja alternativ? Är det möjligt att göra om det i så fall och ha samma funktion som facebook, dvs att man behöver hålla in Gilla-knappen och sedan välja alternativ.
 
Vad har hänt med Gilla-knappen? Jag måste klicka två gånger när jag sitter vid datorn för att det ska synas.

Och för mobilen, är det ändrat att man inte bara kan klicka och få en automatisk tumme upp? Jag måste klicka och sedan välja alternativ? Är det möjligt att göra om det i så fall och ha samma funktion som facebook, dvs att man behöver hålla in Gilla-knappen och sedan välja alternativ.
Nu har jag testat både på min mobil och på min dator och för mig fungerar allt precis som det skall.
Jag har inga av dina problem.
 
Är det någon annan som har liknande problem?

Något man kan prova är att rensa webbläsarens cache om det kan vara det som ställer till det.
Jag har en android-mobil med chrome har ni något annat kanske detta kan påverka.
 
Nu har jag testat att tagga div. användare, trycka på gilla-knappen (där ett kort tryck ledde till gilla och ett långt till att jag kunde välja bland de andra reaktionerna, precis som det ska vara) och att ladda upp en bild direkt i ett inlägg och jag hade inga problem med något av det. Har en Samsung S9 och använder Chrome version 81.0.4044.111.
 
Nu har jag testat att tagga div. användare, trycka på gilla-knappen (där ett kort tryck ledde till gilla och ett långt till att jag kunde välja bland de andra reaktionerna, precis som det ska vara) och att ladda upp en bild direkt i ett inlägg och jag hade inga problem med något av det. Har en Samsung S9 och använder Chrome version 81.0.4044.111.
Samma för mig. Inga problem alls. Har samsung S10och chrome
 
@Gunnar Går det att flytta ner Bukefalos-hästen några pixlar så att den är i nivå med Häst-hästen? :D

Screenshot_20200429-163621.jpg

(Prideflaggan är bara för att illustrera höjdskillnaden :p)

PS taggning och bilduppladdning funkar för mig, chrome för android på motorolatelefon.
 
@Gunnar Går det att flytta ner Bukefalos-hästen några pixlar så att den är i nivå med Häst-hästen? :D

Visa bifogad fil 49889
(Prideflaggan är bara för att illustrera höjdskillnaden :p)

PS taggning och bilduppladdning funkar för mig, chrome för android på motorolatelefon.
Tack, har dock denna gång redan sett det.
Jag har för mig att det är samma problem till höger med Övrigt, men det har ingen sagt något om :) och det har funnits betydligt längre.

Jag håller på och testar lite runt detta, kanske jag tar bort detta igen eller ändrar lite mer i menyn som väl egentligen var grunden till denna test.

Återigen tack för att du påpekar detta, ibland när jag ändrar något och ingen säger ett skvatt är det lite tråkigt :)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
4 360
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok Jag har tvingats undersöka min relation till pengar på djupet. Jag vet att pengar är ett känsligt ämne och att folk lätt stör sig på hur...
Svar
11
· Visningar
2 494
Senast: Unafraid
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 771
Senast: jemeni
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 565
Senast: kma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp