Jag genomför just nu lite små uppdateringar

Det handlar till att börja med om buggrättningar och uppdateringar av vissa tilläggsprogram till forumet.

I närtid (favorituttryck den senaste tiden) kommer jag sedan även uppdatera själva forumet. Vid den uppdateringen kommer det inte gå att nå sidan under själva uppdateringen (precis som vanligt).

Det handlar i princip enbart om buggrättningar, tror inte det blir någon ny funktionalitet denna gång.
 
Nu är forumuppdateringen genomförd.
Som vanligt, informera gärna mig om ni ser något som är konstigt.
 
@Gunnar det går inte att infoga bilder, varken direkt från kamerarullen eller med länk från en utomstående sida. Det står "något fick fel, försök igen eller kontakta admin" och har stått så sedan igår.
Kan givetvis inte ladda upp en bild på hur det ser ut, eftersom det är själva problemet :)
 
Jag har märkt att bilder som jag förr kunde ladda upp från mobilen kan jag inte längre ladda upp, den säger att filen är för stor, sen går ja in i en annan app och bara sparar ner exakt samma bild och plötsligt går den att ladda upp, då inte ändrat något som ska göra bilden mindre. 🤔

siiiize.jpg
 
Jag har märkt att bilder som jag förr kunde ladda upp från mobilen kan jag inte längre ladda upp, den säger att filen är för stor, sen går ja in i en annan app och bara sparar ner exakt samma bild och plötsligt går den att ladda upp, då inte ändrat något som ska göra bilden mindre. 🤔

Visa bifogad fil 47530
Har du kollat filstorleken på de båda filerna? Det kan ju vara då att appen komprimerar filen även om du inte valt något.
 
Jag har precis uppdaterat några tilläggsprogram, tyckte inte de små ändringarna behövde en ny tråd.

Kvarstår bildproblem eller några andra problem?
 
Vad är nollan som är på den lilla profilbilden uppe i menyraden bredvid "nytt", där är en liten profilbild på sitt egna konto och sen följt av ens användarnamn. Nu ser jag en liten nolla i den profilbilden och funderar på vilken funktion den har?
 
Sorry fixar lite som enbart är för moderatorerna, de ser antalet öppna rapporter där. Något behöver fixas till då det känns mindre viktigt att informera alla användare att de har 0 rapporter de kan hantera.

Sen är Tranan duktig och kunnig men hur han skulle kunna lösa detta vet jag inte riktigt :)
Min taggning var endast för att hitta till denna tråden och inte att @Tranan ska lösa något. Svårt att lösa något man inte riktigt fattar poängen med 😅
 
Sorry fixar lite som enbart är för moderatorerna, de ser antalet öppna rapporter där. Något behöver fixas till då det känns mindre viktigt att informera alla användare att de har 0 rapporter de kan hantera.

Sen är Tranan duktig och kunnig men hur han skulle kunna lösa detta vet jag inte riktigt :)
Aha, trodde det var någon ny spännande funktion på G, men så var det inte me andra ord. Men då var frågan löst. Lycka till med uppdateringarna. :up:
 
Min taggning var endast för att hitta till denna tråden och inte att @Tranan ska lösa något. Svårt att lösa något man inte riktigt fattar poängen med 😅
Förstår nog om möjligt ännu mindre om taggningen.

Men nu tror jag att jag löst det hela så ni inte ser något men att det fungerar som det skall för moderatorerna.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
4 295
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok Jag har tvingats undersöka min relation till pengar på djupet. Jag vet att pengar är ett känsligt ämne och att folk lätt stör sig på hur...
Svar
11
· Visningar
2 444
Senast: Unafraid
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 329
Senast: jemeni
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 514
Senast: kma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp