Jag gjorde det =D

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag deltog på hopplektionen, dvs stod inte bara på meddelinjen och tittade på de andra. Jag hoppade banan på 6 "hinder" hela TVÅ ggr.

Skriver hinder inom parantes då det max kan ha varit 30 cm :rofl: och hoppade är väl egentligen lite att ta i, han mer eller mindre klev över

Men guud vad jag älskar den hästen, lille Petter är precis den häst jag letat efter att få bort min hopp-fobi sen min älskade Hero blev pensionär i danmark

Var helt slut efter, att det ska vara så mycket jobbigare än ett dressyrpass, hehe.

M hade också ett bra hästdag igår. Gårdagen var lite sämre då ridskolan var tvungen ta bort en av hennes favvo-ponnyer. Lilla skruttan var allergisk mot allt och hade massa andra konstiga problem både fysikt och psykiskt visade det sig efter många undersökningar

Men iallafall, Mistel som hon ska tävla den 14 på lokaldressyren gick superbra, trots att hon glömde sporrarna.
Och medryttarpållen galopperade en volt, en långsida, ytterligare en volt + en halv långsida i kort höger galopp :banana:, det var jättelänge sen han gick så här bra.
Ikväll ska vi åka och köpa nån typ av proteintillskott. Havre går inte, han behöver äta över ett kg för att få i sig tillräckligt med protein och då blir han bäng i huvet.
Sen ska vi nog öka högivan också samt ev köpa något tillskott för hovarna (nån som har ett bra tips?
Ägaren bryr sig inte, om någon undrar varför dottern som medryttare bestämmer foderstaten :cool:

Sen blir det ett besök på Lyckås Rea, hoppas vi kan hitta en ny tävlingskavaj och kanske att någon av stövlarna som var på rea passar. Hon behöver verkligen ett par dressyrstövlar
Å där var man fattig igen:angel:
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag lovar och svär men jag hade faktiskt ingen aning om att igenridningslektionen jag var inbokad på var en hopplektion! Det gick upp...
Svar
0
· Visningar
366
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Hoppade hela fyra språng på raken igår på lektionen Inte högt(typ 40-50 cm) och mest i trav, men det kändes så jäkla bra :D. Tog mitt...
Svar
0
· Visningar
258
Senast: cewe
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Fick Svarte Petter eftersom jag ska rida KM nu på söndag. Ev kommer M dit och coachar (shit vad nervös jag blev när hon sa det :p ) Den...
Svar
0
· Visningar
360
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp