Jag gjorde det

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag red ett helt pass markarbete i fredags där jag tom galopperade över bommarna O_o
Men jag var totalt helt jävla slut efteråt.
Satt på Z som var en riktigt klippa. Tyvärr ville min instruktör ha honom inspänd och eftersom det inte fanns någon martingal så blev det Tidermann-tygeln (jag avskyr rida med den :wtf:) Det gjorde att det större delen av tiden kändes som att tyglarna satt fast i ett betongblock. Fördelen är ju att då måste jag verkligen rida med sits och skänkel, allt ont har något gott med sig.

Övningen gick ut på att rida över bommar på marken på ett serpentinspår. Fokus var styrning och balans över bommarna i både lättridning och lättsits.
Över medellinjen låg fyra bommar och vid fyrkantspåret en bom och man red i tre serpentinbågar och kom ut i samma varv.
Mot slutet togs lite bommar bort och efter sista travserien fattade man galopp och galopperade över en ensam bom på meddelinjen.
I DID IT! :banana::banana::banana::banana:
Det var skitläskigt, speciellt som Z och jag har haft lite issues vad gäller galoppfattningarna på dressyrlektionerna (Pilot och häst har inte samma uppfattning om vad som är en trevlig balanserad fattning ibland) Men det gick så JÄVLA bra, ursäkta svordomen.
Efter trav serien tog jag en halvhalt, la till galoppskänkel och voilá så var vi över galoppbommen i en lugn balanserad galopp O_o:love:

Om det var kul? Nä! Mest nervpåfrestande och jobbigaste lektionen på länge. Men jäklar så nyttigt för mitt självförtroende.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Markarbete och galoppbommar, vet ni hur länge sen det är jag GALOPPERADE över en bom? J-vligt länge sen :cool: Kommentaren från min...
Svar
0
· Visningar
244
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Resultat på HD-röntgen
  • Valp 2023 -den andra
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp