Jag har aldrig

Jag har aldrig ridit en overo.
Jag har aldrig ridit en rödblack.
Jag har aldrig ridit någon dubbelgul eller isabell.
Jag har aldrig tävlat i hoppning annat än p&j.
Jag har aldrig ridit på en fälttävlansbana.
Jag har aldrig ridit en renrasig arab.
Jag har aldrig tävlat i körning eller trav.
 
Jag har aldrig ridit en overo.
Jag har aldrig ridit en rödblack.
Jag har aldrig ridit någon dubbelgul eller isabell.
Jag har aldrig tävlat i hoppning annat än p&j.
Jag har aldrig ridit på en fälttävlansbana.
Jag har aldrig ridit en renrasig arab.
Jag har aldrig tävlat i körning eller trav.
Ingen fälttävlansbana här heller! Ridit ett par renrasiga araber men aldrig Gotlandsruss!
 
Ingen arab? Oj. Då har du missat något!
Ptja allt är ju relativt men jag säger att alla som rider borde testa rida en shire, rätt mäktigt med sin storlek!
En och annan korsning har det blivit men har inte haft någon renrasig i bekantskapen, får testa någon gång. Men frieser har jag iaf ridit :)
Där har jag ridit korsning däremot med mkt genomslag, häftigt steg!
 
Vaaaa? Ostron är fantastiskt, kan ätas tillagat om man inte vill ha rått. Fast kombon rått ostron och bubbel är banne mig svårslagen.

Jag är nog också inne på att det är en av världens mest överskattade råvaror (förutom färsk koriander förstås). Men jag känner flera som älskar det, och är villiga att betala premium för det, trots att det är en kall slemklump. Känner att jag möjligtvis kastar minst 12 stenar i glashuset, eftersom jag samtidigt älskar sniglar i olika former (men då som varm slemklump såklart). Har faktiskt inte provat tillagade ostron. En dag tar nog nyfikenheten överhanden.
 
Jag är nog också inne på att det är en av världens mest överskattade råvaror (förutom färsk koriander förstås). Men jag känner flera som älskar det, och är villiga att betala premium för det, trots att det är en kall slemklump. Känner att jag möjligtvis kastar minst 12 stenar i glashuset, eftersom jag samtidigt älskar sniglar i olika former (men då som varm slemklump såklart). Har faktiskt inte provat tillagade ostron. En dag tar nog nyfikenheten överhanden.
Varm slemklump 🤭 :laugh:

Edit, en av mina favoriter när jag var liten, sniglar, fram tills jag förstod vad det var 😅
 
Vaaaa? Ostron är fantastiskt, kan ätas tillagat om man inte vill ha rått. Fast kombon rått ostron och bubbel är banne mig svårslagen.
Jag håller med!
Jag är också en som tuggar på ostron, för fint för att bara svälja ju 😄 Tycker inte att det smakar som en kallsup och inte heller är som snor.
Det smakar hav och salt och lite surt om man har vinägrett på. Min favorit är en asiatisk variant med risvinäger, sesamolja, finhackad salladslök, chili och koriander.

Har även ätit lite gratinerade ostron i olika former, mycket gott!
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Hittar aldrig jeans som sitter bra. Har provat många olika modeller. Provat strech och de glider alltid ner. Har nu vanliga jeans men de...
2
Svar
20
· Visningar
1 103
Senast: cewe
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har valt. Jag tänker bo på landet. Ändå ska det talas om för mig att jag kan välja - att bo i stan. Som om jag är dum i huvudet och...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 374
Senast: Gunnar
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
33
· Visningar
2 886
Senast: iNHALE
·
Skola & Jobb Hur överlever en företagare innan företaget börjar gå med vinst? Blir de försörjda av en partner? Eller jobbar de heltid och kör...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
8 942
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp