Jag har barn med en våldtäktsman

Sv: Jag har barn med en våldtäktsman

Är du ensam vårdnadshavare? I så fall tänker jag att du bara ska hålla dig borta och ligga lågt så gott det går. Men om han har gemensam vårdnad alternativt vill ha umgängesrätt blir det ju knepigare.
Det är inte bara att gå till socialtjänsten och be om en kontaktperson för umgänget med barnet. Även socialtjänsten behöver "fakta"; anmälningar, domar eller folk som kan stödja berättelsen. De måste lyssna på pappan också.

Om pappan vill träffa sitt barn och du inte anmält våldtäkterna blir det mycket svårare att få stöd. Jag tycker du ska söka professionellt stöd både för det känslomässiga och det juridiska.
 
Sv: Jag har barn med en våldtäktsman

Men fuck förväntningar! Vems förväntningar är det du tycker att du måste leva upp till? Hans familj? Hans? Han bryr ju sig inte säger du ju. Så vems förväntningar är det du vill leva upp till och varför vill du tillfredsställa dessa människor? Varför är deras förväntningar värda mer än ditt egna mående och din egna vilja?

Håller med!
 
Sv: Jag har barn med en våldtäktsman

Ja, jag är ensam vårdnadshavare och har varit det från dag 1. Han har erkänt faderskapet och står som pappa på pappren. Det har inte gjorts något DNA-test för det har han inte krävt. Jag är 100% säker på att han är pappan och det måste ju han nästan vara också eftersom han erkänner faderskapet.
 
Sv: Jag har barn med en våldtäktsman

Håller helt med Ramona. Kasta av dig duktig-flicka-oket, TS. Varför ska du dansa efter deras pipa?
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3
Svar
49
· Visningar
1 939
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 331
Relationer Hej! Undrar om någon här varit i liknande sits och som kan dela med sig av sina erfarenheter. Jag har träffat min kille snart ett år, i...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
5 387
Senast: cewe
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
5 964
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp