Jag har en hjärntumör.

Lupin

Trådstartare
Eller rättare sagt, en hypofystumör. Prolaktinom. Jag fick veta för några veckor sedan. Litta svårt att relatera till, har fullt upp med annat och inte riktigt tid att vara "sjuk".

Bara så ni vet.
 
Sv: Jag har en hjärntumör.

Vad har du för prognos? Vad har ni tänkt för behandling?

Behöver du någon att prata med? Skicka ett PM om du vill prata eller skriv det här eller vad du känner för. Jag har inga problem med "pinsam tystnad" heller om du är lite chockad och bara yttrar ett ord här och där :)
 
Sv: Jag har en hjärntumör.

Usch, vad hemskt :( Hoppas att du blir frisk. Håller tummarna för dig Lupin (även om det känns klent i sammanhanget).
 
Sv: Jag har en hjärntumör.

Jag är så ledsen för din skull Lupin :(

Har tänkt på dig och jag hoppas att allt kommer gå så bra och smidigt som möjligt.

Stor kram till dig
 
Sv: Jag har en hjärntumör.

Det maste vara en av de mest traumatiska diagnoserna att fa, vare sig den har god prognos eller inte. (((kram))) tanker pa dig.
 
Sv: Jag har en hjärntumör.

Nejmen!!! Vilken chock det måste vara!

Jag blev lite gladare när jag läste Cilla W:s kommentar.

Kram!!!
 
Sv: Jag har en hjärntumör.

Bra prognos, kan opereras, behöver hormonbehandlas. I korthet.

Jobbigt ändå för dig förstås.

Tack, jag har nog läst på allt jag kan. :)

God progons, relativt lättbehandlad med tabletter, opereras i stort sett aldrig och behöver inte heller strålbehandlas. Medicinen krymper tumören, men har såklart en hel del skumma biverkningar.

Fick veta för några veckor sedan. Behandlingen är inte påbörjad ännu, eftersom de misstänker att jag har (ev blödande) magsår, och det är kontraindikerat för behandlingen. Jag väntar på gastroskopi. Har gjort vanlig CT, ska göra MR om en vecka. Blodproverna visade på rejält förhöjda prolaktinvärden, men inte superduperjättehöga = de tror tumören är mikrostor.

Märkligt att något så litet kan ge så stora effekter, liksom. Lättnaden över att det inte någon dödsdom är svår att ge ord för.
 
Sv: Jag har en hjärntumör.

Kanske for att jag inte vet nagonting om den typen av hjarntumor och de enda jag kannt med tumorer i hjarnan gick bada bort hastigt pa grund av den.
 
Sv: Jag har en hjärntumör.

Ah, jag förstår. Trodde du menade diagnosen prolaktinom, men du menade såklart diagnosen hjärntumör?
 
Sv: Jag har en hjärntumör.

Jag är så ledsen för din skull Lupin :(

Har tänkt på dig och jag hoppas att allt kommer gå så bra och smidigt som möjligt.

Stor kram till dig

Tack så mycket. Man tror ju det borde räcka att ta hand om ett svårt sjukt barn med obotlig sjukdom, vilken behandlas med cellgifter, utan att man själv ska visa sig ha något annat än nageltrång. Typ. :crazy:

Kram.
 
Sv: Jag har en hjärntumör.

Ja, det var det. Eller är antar jag. Har förstått att jag befinner mig i förnekelsefasen just nu, vilket iofs ger mig massor av energi jag egentligen inte har.
 
Sv: Jag har en hjärntumör.

Alltså är det nåt farligt? Jag har/hade prolaktinom och fick bara ta blodprover ofta och typ kontrollera syn, frågor om huvudvärk.
 
Sv: Jag har en hjärntumör.

Nja? Det beror kanske på värdena och hur stor tumören är?
 
Sv: Jag har en hjärntumör.

Beklagar verkligen!
Har ju en pappa som fått hjärntumör och vi väntar fortfarande på besked om vad det är för tumör samt vad det ska sättas in för behandling, det har nu gått mer 1,5 veckor sen biopsin....
 
Sv: Jag har en hjärntumör.

Stor kram, Lupin. Detta hade du kunnat få slippa, tycker jag.
 
Sv: Jag har en hjärntumör.

Stor kram och lycka till nu med behandling och allt! Det är en jäkla skit ju :(.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag var till veterinären med en av hundarna i tisdags för att fixa tänderna, veterinären kollade på honom för ett par veckor sedan och...
2
Svar
32
· Visningar
2 813
Senast: MiniLi
·
Kropp & Själ Jag har nån grav form av IBS eller möjligen IBD (inflammationsvariant), och är under utredning. Det innebär 5-8 vattniga diarréer om...
2
Svar
24
· Visningar
1 293
Kropp & Själ i oktober -21 opererade jag bort en stor hjärntumör på 7*7cm, visste inte att jag hade en, den upptäcktes 3v innan av att jag fick ett...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
14 345
Senast: Petronilla
·
Kropp & Själ Då och då blir jag galet törstig men jag kan dricka vatten tills jag nästan kräks men är fortfarande lika törstig. På senare tid tycker...
Svar
19
· Visningar
1 647
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp