Jag har en hjärntumör.

Sv: Jag har en hjärntumör.

Vill skicka lite peppande ord! Blev själv diagnoserad med samma för 12 år sedan. Blev strälad o sedan dess bara medicin. Gick över all förväntan! Pratar gärna om du vill!! Kram
 
Sv: Jag har en hjärntumör.

Skickar en stor kram och hoppas att både du och sonen får må bra!
 
Sv: Jag har en hjärntumör.

Det misstänktes att jag hade en godartad tumör på hypofysen eftersom jag hade för höga prolaktinvärden.

Nu visade det sig att det inte var det men jag kommer ihåg känslan. Jag var dock mer orolig för annat då, bland annat en viss förändring på livmoderhalstappen. Nu är ju båda sakerna rätt behandlingsbara i de allra flesta fall men visst kan det vara otäckt ändå.
 
Sv: Jag har en hjärntumör.

Eller rättare sagt, en hypofystumör. Prolaktinom. Jag fick veta för några veckor sedan. Litta svårt att relatera till, har fullt upp med annat och inte riktigt tid att vara "sjuk".

Bara så ni vet.

Jag önskar dig lycka till, hoppas allt går bra.

Vad hade du för symptom?
 
Sv: Jag har en hjärntumör.

Tack så mycket. Man tror ju det borde räcka att ta hand om ett svårt sjukt barn med obotlig sjukdom, vilken behandlas med cellgifter, utan att man själv ska visa sig ha något annat än nageltrång. Typ. :crazy:

Kram.

Då var väl det här det sista du behövde. Hoppas det inte blir så allvarligt.
 
Sv: Jag har en hjärntumör.

empty.gif
empty.gif

empty.gif

Bamsekram!
 
Hittade henne på andra ställen på nätet. Hon verkar må bra nu.

Skönt att höra. Jag utreds också för misstänkt prolaktinom nu och börjar själv mer och mer tro att det är det som spökar. Har haft huvudvärk mer eller mindre konstant på sistone och trott att det varit migränattacker jag haft flera gånger i veckan eftersom jag alltid har aura men nu inser jag att även synförändringarna håller i sig. Dessutom har jag haft mens i en månad. Jag ska träffa läkare på måndag och diskutera saken.

Jag känner mig dock inte jätteorolig även om det skulle vara lite bökigt om det skulle stämma.
 
Skönt att höra. Jag utreds också för misstänkt prolaktinom nu och börjar själv mer och mer tro att det är det som spökar. Har haft huvudvärk mer eller mindre konstant på sistone och trott att det varit migränattacker jag haft flera gånger i veckan eftersom jag alltid har aura men nu inser jag att även synförändringarna håller i sig. Dessutom har jag haft mens i en månad. Jag ska träffa läkare på måndag och diskutera saken.

Jag känner mig dock inte jätteorolig även om det skulle vara lite bökigt om det skulle stämma.
Det kan ju finnas massa förklaringar. Lite is i magen och så ta det som det kommer. Det löser sig på nåt sätt ommdu skulle vara sjuk.
 
Det kan ju finnas massa förklaringar. Lite is i magen och så ta det som det kommer. Det löser sig på nåt sätt ommdu skulle vara sjuk.

Ja, jag är som sagt inte särskilt orolig - det är ju ett lättbehandlat tillstånd. Anledningen till att jag misstänker prolaktinom(och att jag utreds för det) är att jag har förhöjda nivåer av prolaktin. Jag lämnade blodprov för andra gången för en vecka sedan så vi får se vad de säger. Faktum är att det vore skönare att få reda på vad det är och kunna få behandling än att fortsätta ha det så här, för det är väldigt handikappande.
 
Det kan jag verkligen förstå. Då får du ju dessutom möjlighet att verkligen landa i det hela och något att ta på så att säga. Att bara lida av okänd anledning är ju inte jättekul.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Förra året gick jag till vårdcentralen för att jag tyckte att jag hade lite förstorade lymfkörtlar runt halsen. Men speciellt en...
Svar
3
· Visningar
361
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 905
Juridik & Ekonomi Jag var till veterinären med en av hundarna i tisdags för att fixa tänderna, veterinären kollade på honom för ett par veckor sedan och...
2
Svar
32
· Visningar
2 816
Senast: MiniLi
·
Kropp & Själ Jag har nån grav form av IBS eller möjligen IBD (inflammationsvariant), och är under utredning. Det innebär 5-8 vattniga diarréer om...
2
Svar
24
· Visningar
1 293

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp