Jag har en plan!

Skulle ha åkt iväg och vandrat med en kompis nu i höst, förra helgen blev inställd, och denna också.
Jag är så himla less på att vara beroende av andra för att ta mig iväg, det var det enda jag hade att se fram emot...

Så, min plan är att fixa en bil till nästa år, och börja vandra själv! Får börja fixa prylar allt eftersom, behöver ny smidigare ryggsäck, tält och ett eget trangia, samt ett bättre lokalsinne 😂

Känns ändå som en bra plan 😊
 
Senast ändrad:

Helt klart! Jag gjorde min första solofjälltur (jaja, två nätter bara) i år. Så härligt.

Åh, det låter fantastiskt! Vars var du?

Jag följer en tjej på instagram som drar iväg själv, känner verkligen i hela kroppen hur jag också vill!
 
Åh, det låter fantastiskt! Vars var du?

Jag följer en tjej på instagram som drar iväg själv, känner verkligen i hela kroppen hur jag också vill!
Och jag tycker att det låter jätteläskigt...och modigt. Jag är så himla mörkrädd att jag aldrig hade vågat göra något sådant..... :nailbiting::D
 
Massor av vandring är tillgänglig utan bil. Jag har vandrat i svenska fjällen kanske 10-15 gånger och två gånger har det varit mer praktiskt att åka bil än kollektivt. Alla andra gånger har det varit mer praktiskt med tåg och buss.

I södra Sverige behöver man väl ofta en bil för att komma ut i skogen. Min billösa kompis brukar hyra en bil för att kunna solovandra. Låt inte bilen hindra dig från att komma ut i skogen. Behöver man inte en bil i vardagen, så kan det vara billigare att hyra eller vara med i en bilpool de gånger man ska använda bilen.
 
Massor av vandring är tillgänglig utan bil. Jag har vandrat i svenska fjällen kanske 10-15 gånger och två gånger har det varit mer praktiskt att åka bil än kollektivt. Alla andra gånger har det varit mer praktiskt med tåg och buss.

I södra Sverige behöver man väl ofta en bil för att komma ut i skogen. Min billösa kompis brukar hyra en bil för att kunna solovandra. Låt inte bilen hindra dig från att komma ut i skogen. Behöver man inte en bil i vardagen, så kan det vara billigare att hyra eller vara med i en bilpool de gånger man ska använda bilen.

Jag har tänkt tanken, men är rätt slö när det kommer till att kolla upp saker :o
Måste sätta mig ner och kika runt vilka fjäll som egentligen finns och hur man tar sig dit.

Gillar tanken med bil för att man är så fri, behöver inte passa en massa tider för buss/tåg. Och kan dra iväg när man vill!

Satt faktiskt och kollade på att hyra bil inför helgen, men jag tycker det är för dyrt, det jag gillar med vandring är att man kommer undan så billigt så länge man har alla grejer.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 189
Senast: skiesabove
·
  • Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 275
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
1 917
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 303
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp