Jag har fått en trofé.. Lejonelle, get a life..

Lejonelle

Trådstartare
Jag har fått en trofé, jag har haft mitt användarkonto på Buke i 13 år. Vet inte om jag ska skratta eller gråta... 13 år! Och det räcker inte ens, för innan dess fanns jag på stallet.com (tillsammans med många av er för övrigt!).

När Buke kom till fanns inga smartphones så det är ett under att folk överlevde. Internet var inte var mans egendom och betraktades inte som en mänsklig rättighet. Under dessa svåra förhållanden bildades en community som faktiskt fortfarande håller och värmer och där jag vet att jag kan få riktiga svar på mina frågor. Där jag kan kalibrera min verklighetsuppfattning litegrann och få nya perspektiv.

Jag har fått mycket hjälp och ibland hjälpt andra.

13 år är en fjärdedel av mitt liv och det betyder att relationen till Buke är en av de långa relationerna i mitt liv. Ibland tänker jag på vilka vänner jag kommer ha kvar när jag är riktigt gammal.. de slår mig nu att det kanske är några av er det handlar om den dagen.
 
Jag har fått en trofé, jag har haft mitt användarkonto på Buke i 13 år. Vet inte om jag ska skratta eller gråta... 13 år! Och det räcker inte ens, för innan dess fanns jag på stallet.com (tillsammans med många av er för övrigt!).

När Buke kom till fanns inga smartphones så det är ett under att folk överlevde. Internet var inte var mans egendom och betraktades inte som en mänsklig rättighet. Under dessa svåra förhållanden bildades en community som faktiskt fortfarande håller och värmer och där jag vet att jag kan få riktiga svar på mina frågor. Där jag kan kalibrera min verklighetsuppfattning litegrann och få nya perspektiv.

Jag har fått mycket hjälp och ibland hjälpt andra.

13 år är en fjärdedel av mitt liv och det betyder att relationen till Buke är en av de långa relationerna i mitt liv. Ibland tänker jag på vilka vänner jag kommer ha kvar när jag är riktigt gammal.. de slår mig nu att det kanske är några av er det handlar om den dagen.
Jag har också fått en trofé......och fanns också på stallet.com
 
Jag fick en trofé i april att jag varit medlem i 12 år, men det stämmer inte, när "tideräkningen" började om efter stallet som jag också var medlem på i ett antal år så nollställdes medlemsskapet och jag står reggad som medlem sedan 1 juli 2001. Så I´m with You sisters. ;) Jag har fått mycket bra genom Buke, vänner både IRL och på nätet, många tips och råd, social samvaro, ridturer på trevliga Bukehästar, boende på islandstripp och praktik som varit viktigt i mitt fortsatta hästliv. (Hos @Silverkedjan ett halvår för sådär tolv år sedan) :)
 
Jag med. :)

Känns märkligt för det är få saker i mitt liv som jag hängt ihop med så länge och som jag mer eller mindre dagligen kommunicerar med.
 
Jag har inte fått någon trofé eftersom jag bytt identitet under tiden, men jag var med redan när Buke hette Stallet... så jag har också varit med 14 år eller så. :)
 
Jag har också hängt med sen stallet, men under olika användarnamn och i perioder bara smugit runt i kulisserna och läst och sugit åt mig av all kunskap som finns här.

När jag började hänga här gick jag i mellanstadiet, började i samma veva rida på ridskolan två gånger i veckan och min högsta dröm var att få bli skötare.
Nu sitter jag här en hel hög år senare, vuxen, med egen ponny och fler uppfyllda drömmar än jag kunnat ana på den tiden. Häftigt att buke varit vid min sida hela den resan!
 
Jag har fått en trofé, jag har haft mitt användarkonto på Buke i 13 år. Vet inte om jag ska skratta eller gråta... 13 år! Och det räcker inte ens, för innan dess fanns jag på stallet.com (tillsammans med många av er för övrigt!).

När Buke kom till fanns inga smartphones så det är ett under att folk överlevde. Internet var inte var mans egendom och betraktades inte som en mänsklig rättighet. Under dessa svåra förhållanden bildades en community som faktiskt fortfarande håller och värmer och där jag vet att jag kan få riktiga svar på mina frågor. Där jag kan kalibrera min verklighetsuppfattning litegrann och få nya perspektiv.

Jag har fått mycket hjälp och ibland hjälpt andra.

13 år är en fjärdedel av mitt liv och det betyder att relationen till Buke är en av de långa relationerna i mitt liv. Ibland tänker jag på vilka vänner jag kommer ha kvar när jag är riktigt gammal.. de slår mig nu att det kanske är några av er det handlar om den dagen.
Jag fick också min 13-årstrofe för ngn dag sedan. Helt fantastiskt att man hängt här så länge!
 
Jag har fått en trofé, jag har haft mitt användarkonto på Buke i 13 år. Vet inte om jag ska skratta eller gråta... 13 år! Och det räcker inte ens, för innan dess fanns jag på stallet.com (tillsammans med många av er för övrigt!).

När Buke kom till fanns inga smartphones så det är ett under att folk överlevde. Internet var inte var mans egendom och betraktades inte som en mänsklig rättighet. Under dessa svåra förhållanden bildades en community som faktiskt fortfarande håller och värmer och där jag vet att jag kan få riktiga svar på mina frågor. Där jag kan kalibrera min verklighetsuppfattning litegrann och få nya perspektiv.

Jag har fått mycket hjälp och ibland hjälpt andra.

13 år är en fjärdedel av mitt liv och det betyder att relationen till Buke är en av de långa relationerna i mitt liv. Ibland tänker jag på vilka vänner jag kommer ha kvar när jag är riktigt gammal.. de slår mig nu att det kanske är några av er det handlar om den dagen.

Vi kan ta varandra i hand - jag har också fått en trofé - 13 år på Buke idag :D

En hel del har hänt och jag har lärt mig otroligt mycket. Fått kontakt med intressanta personer som jag aldrig skulle ha träffat annars - bara det är ju värsta bonusen :D

/Lizzie
 
Har hängt här längre än mitt nuvarande nick (som iofs är samma som det gamla ;)). Jag har lärt mig mycket, argumenterat, sörjt och skrattat med många. Jag kommer snart att få träffa några jag bara träffat online irl och jag hoppas få träffa fler. Hur det än är så finns det en anda här att göra gott. Vi är inte alltid överens kanske men den övervägande majoriteten vill väl.

@Gunnar: Du har satt igång något riktigt fantastiskt :bow:
 
Jag "firar" 11 år här i år, vilket betyder att jag snart har varit här i nästan halva mitt liv! Jisses.
Kom hit som förvirrad trettonåring, och Buke har lärt mig en hel del, om både livet och annat.

Tack!
 
Har också hängt med sen stallet tiden, men mindre aktiv i perioder och fått regga om mig vid något tillfälle. Är inget konstigare att lära känna folk via nätet än irl tycker jag :)
 
Jag har också varit på buke/stallet i 13 år. Ganska fantastiskt att man förändrats så enormt som människa , men buke hänger alltid kvar!
 
Jag kommer ihåg när det bytte namn och tänkte: "Bukefalos, hur i all sin dar kommer man på nåt så krångligt, istället för Stallet" Att det var en hingst visste jag inte heller. Tider det....
 
Jag minns inte exakt om det var 1998 eller 1999 jag började hänga på stallet, men jag minns helt klart att det var -99 som jag "vågade" skriva mitt första inlägg. Det var stooort för mig!... ;) Och det inlägget fick en respons som gav mig hjälp, självförtroende och infallsvinklar som hjälpte mig att komma ur det dåliga förhållande jag var i då. Så fantastiskt ovärdeligt!

Sen - dom minnen och upplevelser jag fått genom detta forum och träffar med underbara människor som jag varit på, är så omfattande att jag knappt kan förstå det själv. Buke har skrivit in sig för alltid i min livshistoria!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp