Bukefalos 28 år!

Jag har fått jobb!

V

victoriaolsson

Jag fick just veta att jag fått ett heltidsjobb som hästskötare i ett trav- och galoppstall :) Superglad och peppad.
Tänkte nu fråga ER som jobbar som just häst- och/eller stallskötare följande frågor:
1. Vad tjänar ni (brutto)? Kollektivavtal?
2. Vad har ni för förmåner?
3. Hur långa arbetsdagar har ni? Mycket övertid?
4. Hur många dagar i veckan jobbar ni?
5. Har ni egen häst i stallet? Hur påverkar detta lönen?
6. Hur lång semester har ni?
7. Är ni med i facket? Vad betalar ni för det?

:banana:
 
Sv: Jag har fått jobb!

Akta dig för förmåner som tex gratis stallhyra osv...det kommer du få skatta för senare. Varför går du inte med i kommunal nu på en gång..dom kan dessutom svara mer exakt på dina frågor.

Semester regleras i semesterlagen.
 
Sv: Jag har fått jobb!

Nu är det väldigt länge sedan jag jobbade i någon annans stall. Men om man är heltidsanställd så är man ganska trött på hästar efter jobbet och det är nästan ingen som har egen häst vid sidan om. Så som föregående skrivet är det ingen hitt att ha med sig egen häst och stalla upp. Varken ekonomiskt ett rent tidsmässigt. Den egna hästen får alltid komma i andra hand så att säga. Jobbehästarna först.
 
Sv: Jag har fått jobb!

Jag får betala en ganska saftig stallhyra, som jag även skattar på. Men jag har bara egen häst fram till sommaren (fodervärdskontrakt), sedan överväger jag nog att lämna tillbaka henne. Har en känsla av att det blir ganska mycket hästar ändå :smirk:
 
Sv: Jag har fått jobb!

Varför tar du inte reda på löner och förmåner INNAN du tar jobbet??? :confused:

Jag jobbade lite i travstall för några år sedan, ingen höjdare...

1. Vad tjänar ni (brutto)? Kollektivavtal?
Fick väl ca 14 000kr innan skatt

2. Vad har ni för förmåner?
Förmåner vad är det? Fick väl borsta kända hästar på sin höjd...

3. Hur långa arbetsdagar har ni? Mycket övertid?