Jag har haft påhälsning i stallet!

R

Rex

Annars är mitt sto jävligt duktig som kan knäppa upp snännena fram på sitt täcke och gjordarna och ett bensnöre.Tack och lov verkar inget annat hänt.Men dom gav sig på min lilla hispa och jag tror hon har sparkat eller nåt. :devil:Nyskodd med fina brodd :devil:Hon gillar inte alls när man grejar med henne i boxen.Detta har hänt i Eskilstunatrakten mitt ute i skogen.
MVH Rex som skulle göra om vederbörande till lingonsylt om jag fick tag i. :devil:
 
Usch! vad obehagligt.. Skönt att nedryttarhästen står i ett stall precis vid ägarens hus då.. Fats inget garanterar väl dess säkerhet när de går i hagen..
Men det låter ju lite konstigt att de vairt innen i stallet och knäppt upp täcket :confused:. Jag skulle vara mindre förvånad om det hänt i hagen. Man har ju hört om idioter som gått in i hagar måga gånger förut. Jag menar vad tjänar de på att knäppa upp ett täcke på en häst som står i boxen :confused: om de inte skulle sno täcket förstås. Inga andra saker som försvunnit i stallet?
Spännena var alltså uppknäppta men tcäket låg kvar på hästen? Hästar kan ju "ta av sig" täcken men knappast knäppa upp nästan alla spännen själva..
 
Vill bara säga att jag varir med om flera hästar som lyckat knäppa upp det mesta (dock inte bensnören) och ta sig ur sina täcken (bensnörena har de klivit ur..)
 
Jag har en sådan. Han KLÄTTRAR ur sitt täcke ibland. Vissa gånger har även något av bensnörena öppnat sig. :smirk: Tack och lov att man har ett hållbart täcke som tål hans Houdinie-fasoner. :D
 
Min kompis jobade i ett stall där en häst i sort sätt varje natt klättrade ur sitt täcke och kastade in det till grannen, ingen vet hur han gjorde för det var bara ca 15 cm mellan boxgallret och taket.. :D
 
Låter som om det skulle kunna vara min kuse. Men han har hittills aldrig tagit av sig i boxen. Bara i hagen. Men där har han dessa gånger valt att gräva ner täcket också - för att verkligen göra matte lycklig. :crazy: :D *suckar*

Däremot är han VÄLDIGT skicklig på att pilla in saker i boxen. Går absolut inte att hänga NÅGOT utanför boxen om han står i en box som inte har galler åt alla håll. På en tiondels sekund står han då med täcket/hjälmen/jackan/vad-det-nu-kan-vara i munnen och skakar med prylen. Går inte heller att hänga något på hängare utanpå gallret. Lyckligast blev jag nog när han tagit mitt splitternya cremefärgade schabrak på en kurs förra hösten och dragit in i boxen. Doppat i vattenhinken, dragit det i spånet och sedan bajsat på det. :smirk: :crazy:
 
Hon har aldrig gjort nåt sånt förut och jag har såna här snabbknäppen i boden och det vara bara spännena som var öpnna pistolhakarna satt kvar där dom skulle jag vet inte obehagligt är det ialla fall,tills jag vet så kommer jag ha en väldig koll på stallet.
MVH Rex
 
Vad obehagligt om det har varit någon i stallet... :crazy: Hoppas att hon har lyckats med det själv, men det låter ju osannolikt tycker jag o allra helst om hon ej har gjort det förr...
 
hehe, jag köpte ett sånt täcke i våras. Såg däremot inte att spännena inte satt i som de skulle (de såg ut som det, men piggen var inte i, kom jag på sen). Så hästen hade "öppnat" spännena efter ett tag (= han hade rört på sig så att "bandet" hade åkt ut helt och lossnat från hakarna, eftersom de inte satt fast)
 
haha
vissa hästar vill till varje pris ha av sig täcket.

Min pållas boxgranne hade fått ett nytt täcke ( kan tilläggas att det var svindyrt )
Det var fastsydd hals med dragkedja på..

Vi släppte ut dom i stora hagen och gick in för att mocka.

När vi skall ta in dom igen har hästen lyckats få av sig täcket :eek: och där ute står båda pållarna helt tokiga och sparkar ock kastar det stackars nya täcket :smirk:

Det höll :eek: så där kan man snacka om bra kvalite :D
 
Annars är dom himla duktiga på att ta av sig täcken ibland.

Min pålle lyckades ta av sig stalltäcket (med frontspänne, maggjord och svansrem) som han hade under regntäcket... Regntäcket satt fortfarande på som det skulle..
Sen stog han där och svingade täcket i hagen, kastade iväg det och jagade det, och sen hivade han iväg det igen. Han tyckte det var skitkul! :rofl:
Täcket höll oxå, men bara tomten vet nog hur han lyckades :D
 
Så det finns fler sådana knäppgökar ute i häst-Sverige. :rofl:

Trodde bara det var min häst som lekte apport med sig själv. :D
 
När jag jobbade på ridskolan var det en häst som en gång lyckades att knäppa fast grimman (ringen under hakan) i täckets bogknäppe. Det var pistolhake på det, så jag förstår inte alls hur han lyckades.
Pållen gick "på tygeln" och såg lite olycklig ut när jag kom med middagshöet. Förhoppningsvis var det ingen som knäppt fast honom så. Det hade varit riktigt elakt... :mad:

// Anna
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag har för 3 mån sen köpt min första egna häst, ett 8-årigt sto, polsk import (polsk angloarab). Jag har hållt på med många hästar med...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
15 355
A
Ridning Jag behöver hjälp och önskar tips, råd och tankar från alla som kan, vill och orkar reflektera över min situation. Mitt inlägg är långt...
2 3
Svar
59
· Visningar
11 867
Senast: Anonym
·
Hästmänniskan Ja, jag förstår mig nog helt enkelt inte på vissa människor.. Lite bakgrund: Jag har under ett par tre månaders tid sökt med ljus och...
Svar
13
· Visningar
1 705
Senast: incognito
·
S
Träning Jag har ganska nyligt (ca 3 veckor sedan) fått hem två nya hästar. Ett 20 årigt sto med ett hingstföl på 2 månader. (Gajja och Camaro)...
Svar
3
· Visningar
982
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp