Jag har hittat en katt!!!

Centaur

Trådstartare
Jaa, i dag tog jag hem ännu en katt... Hon är otroligt vacker, men tyvärr väldigt tunn. Gissar att hon är ungefär ett halvt år. Men, hon verkar inte fatta hur hon ska äta! Hon bara slickade på maten... Kanske har hon kommit bort från sin mamma innan hon lärde att äta? :confused:
Jag måste ju få i henne något.... Nån som har nån ide??
 
Ge henne majsvälling(barnvälling) det innerhåller nästan allt en katt behöver.
Köp kattmat mjukt och torrfoder.

Vissa katter tycker inte om mjuk mat och föredrar torrfoder.

Prova dig fram
 
Ring och hör med någon jourhavande veterinär. Jag har fått jättebra hjälp när jag ringt och haft något problem med mina katter.
Det är ju inte troligt att hon inte lärt sig äta om hon är så gammal som ett halvår.
 
Har du kollat hur det ser ut i munnen på henne? Det kan ju hända att hon har ont i någon tand. Be en veterinär kika på henne. Tills dess kan du som sagt ge henne majsvälling och så kan du koka torsk, potatis och morötter och purea, det borde hon kunna äta.

Hoppas det löser sig och håll oss uppdaterade.
 
Jaa, i dag tog jag hem ännu en katt... Hon är otroligt vacker, men tyvärr väldigt tunn. Gissar att hon är ungefär ett halvt år. Men, hon verkar inte fatta hur hon ska äta! Hon bara slickade på maten... Kanske har hon kommit bort från sin mamma innan hon lärde att äta? :confused:
Jag måste ju få i henne något.... Nån som har nån ide??

RC kattungemousse brukar vara en aptitretare. Den är lätt att mosa också och peta in i munnen med plastspruta om det skulle vara så.

Annars är jag inne på samma som Sol, hur ser den ut i munnen?
 
Jaa, i dag tog jag hem ännu en katt... Hon är otroligt vacker, men tyvärr väldigt tunn. Gissar att hon är ungefär ett halvt år. Men, hon verkar inte fatta hur hon ska äta! Hon bara slickade på maten... Kanske har hon kommit bort från sin mamma innan hon lärde att äta? :confused:
Jag måste ju få i henne något.... Nån som har nån ide??
Om katten har slutat äta måste du tvångsmata den. Det kan vara så att katter som slutar äta svälter sig till döds. Eftersom katten är ett halvår bör den kunna äta själv. Katten kan vara dålig i magen. När min katt (utekatt) blivit dålig i magen tvångsmatade jag den. Jag stoppade in små bitar av blötmat för katt, kokt kycklingfile och till sist rå nötfärs i munnen på den. Den började inte äta själv förrän jag stoppat in lite Prokolin i munnen. Efter en dos Prokolin började katten äta själv efter 7 timmar. Det godaste som finns är rå nötfärs så det fick den till en början. Sen gav jag Prokolin inne i små kulor av rå nötfärs och då åt den det själv. Jag gav Prokolin två ggr/dag under 5 dagar för att katten helt säkert skulle vara bra i magen.
Hoppas din katt kommer igång med att äta!
 
Om katten har slutat äta måste du tvångsmata den. Det kan vara så att katter som slutar äta svälter sig till döds. Eftersom katten är ett halvår bör den kunna äta själv. Katten kan vara dålig i magen. När min katt (utekatt) blivit dålig i magen tvångsmatade jag den. Jag stoppade in små bitar av blötmat för katt, kokt kycklingfile och till sist rå nötfärs i munnen på den. Den började inte äta själv förrän jag stoppat in lite Prokolin i munnen. Efter en dos Prokolin började katten äta själv efter 7 timmar. Det godaste som finns är rå nötfärs så det fick den till en början. Sen gav jag Prokolin inne i små kulor av rå nötfärs och då åt den det själv. Jag gav Prokolin två ggr/dag under 5 dagar för att katten helt säkert skulle vara bra i magen.
Hoppas din katt kommer igång med att äta!
Katten lär vara minst 17 år om den lever idag :D
 

Liknande trådar

Övr. Katt Vi bor i ett tätbebyggt område, och vår katt har kommit på att om hon går runt och jamar hos grannarna, så blir hon insläppt och får...
Svar
10
· Visningar
1 321
Senast: G-uldlock
·
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
806
Senast: escodobe
·
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
882
Senast: Bison
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 082
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp