Jag har just haft den värsta veckan i mitt liv.

Status
Stängd för vidare inlägg.
För en vecka sedan fick vi ett samtal. Min svärfar hade blivit plötsligt jättesjuk och blivit inkörd till sjukhuset. Vi satte oss i bilen och åkte men så snart vi kom dit fick vi höra att det var för sent. Mindre än en och en halv timme efter att min man fått telefonsamtalet om att han blivit dålig fick vi gå in i ett rum med en död person. Jag kan fortfarande inte tro på att det är sant. Det kommer över mig i vågor, men jag kan inte acceptera det.

Vi stannade kvar över natten och åkte sedan hem. Upptäckte att vår ena katt inte mådde bra. Hon ville inte äta och var inte alls sitt vanliga glada jag. Vi tog beslutet att köra in henne till Blå Stjärnan, där hon blev inlagd.

De sa att hon hade problem med levern. En infektion, förmodligen. Sonder, feber, antibiotika, allt. Men det verkade bättre. Hon skulle högst sannolikt få komma hem på fredag.

Men så ringde veterinären igår. Allt var värre och de trodde inte att hon skulle klara sig längre. De ville att vi skulle åka dit och träffa henne. Att vi var tvungna att ta ett beslut om vi skulle chansa en dag till eller avsluta.

Åkte dit, och min fina lilla katt som jag inte sett sedan i söndags kväll mådde så dåligt. Hon, som alltid varit den gladaste lilla katten - irriterande social, rent ut sagt - ville helst bara få ligga still i ett hörn. Det gick inte att utsätta henne för det mer. Inte när hon tittade på mig med de där trötta ögonen och bara bad om att få slippa. Det gick inte.

Hon låg i mitt knä och spann när veterinären gav henne sprutan. Helt lugn. Som om hon förstod. Som att hon tyckte att det var skönt att få slippa. Jag höll henne till dess att hon var borta, och sedan lite till.

Familjen lider. Idioter säger "det var ju tråkigt" med ett tonfall som om det handlade om vädret, när inget någonsin kommer bli detsamma igen och det smärtar så ofantligt. Det enda jag kan tänka på är att sätta en fot framför den andra. Att försöka vara en vanlig människa mellan varven och ta hand om det där som man måste ta hand om. Försöka förstå att tiden kommer att gå.

Men mitt hjärta har gått sönder.

Jag har jobbat hemifrån en vecka, för då kan jag gråta medan jag jobbar. Det har fungerat ... okej. Jag är dålig på att fokusera, men jag försöker och det går väl hyfsat. Men nu? Hur ska jag klara av att låtsas som att jag bryr mig om mitt jobb när jag inte bara behöver veta om att min svärfar - mitt barns högst älskade farfar - är borta, utan också min tröst, min lurviga livskamrat som jag haft i 6,5 år? Att allt det där som jag bara tagit för givet inte alls är säkert? Att allt bara kan tas ifrån en?

Hur överlever man?
 

Igår var vi på begravning. Det var lätt en av de konstigaste dagarna i mitt liv.

Just nu räknar jag bara dagarna till dess att jag har semester. En vecka kvar. Sedan känns det i och för sig som att det fortfarande kommer att vara kaos i mitt huvud när jag kommer tillbaka, men jag tror ändå att fyra veckor av att inte jobba kommer att vara bra för mig. Kanske kommer jag att kunna känna verkligheten lite bättre då.

Körde en like, inte för vad som hänt/händer dig, men att du nu har en månad av semester för att förhoppningsvis kunna återhämta dig lite. Kramar till dig, din familj och din pälskling.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Det ligger snö utanför. Allt jag tänkt göra ute har fått skjutas på tills det blir bättre väder. Det enda jag kan komma på att göra ute...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
8 311
Senast: ameo
·
  • Artikel
Dagbok Tänkte att det kunde vara bra för mig att ha en liten dagbokstråd här, där jag kan skriva av mig och även dela med mig av hästiga tankar...
Svar
6
· Visningar
797
  • Artikel
Dagbok Via omvägar har vi återigen blivit inbjudna till samkväm över jul med mina föräldrar. Den direkta kontakten är nämligen i stort sett...
2
Svar
31
· Visningar
3 144
Senast: Smulu
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag har varit lite o säker om jag skulle skriva om dethär men jag har kommit fram till att jag vill det. Och endel kanske tycker att det...
Svar
16
· Visningar
1 748
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp