Jag har lovat att rekommendera - och det gör jag!

mian1

Trådstartare
Doris har varit på återbesök hos homeopatskolan. Hon har ätit homeopatmedicin sedan i slutet av maj eftersom veterinären inte kunde hitta något fysiskt fel på henne. Veterinärens förslag till att lösa Doris eksem och viktnedgång var kortison livet ut. Men han rekommenderade oss att prova alternativmedicin. En vecka efter att han gjort det annonserade homeopatskolan efter "försöksdjur" och vi fick en plats.
Jag tror inte på hokuspokus så jag var väldigt skeptisk, men vi hade ju inget att förlora. Doris var mager så att alla revbenen syntes, trots att hon fick lika mycket foder som rekommenderad mängd för en Newfoundland. Dessutom var pälsen gles, torr och glanslös, hon luktade pyton, var svettig hela hon, hade eksem på halsen, i ansiktet och på benen. Rev, kliade och bet sig hela tiden. Kunde nästan aldrig slappna av och sova. Eksemen var feta, illaluktande och svarta. Huden såg ut som reptilskinn där hon hade eksem. Ögonen kladdade ofta igen, öronen var fulla med vax och kliade. Hon var oftast trött.
Det var då!!!

I juli ökades medicindosen upp och nu i fredags var vi på återbesök.

Doris stinker inte längre!!! Hon luktar hund, det gör bassarna eftersom det är en jaktras med fet päls. Doris päls är så tjock att vi knappast ser något skinn i pälsbotten. Glansig, tjock och tät. Hon äter nu rekommenderad mängd foder för basset och hon har gått upp 5 kilo sedan i maj. Man ser inte några revben och hon har fint hull. Mer än "sömn" i ögonen har hon inte, inte heller mer vax än Ester har i sina öron.
Hon har inga eksem på halsen längre, men de på kinderna och tassarna är kvar, men de kliar inte lika mycket. Skinnet på eksemen är nu rosa och huden ser i det närmaste normal ut.
Och så leker hon! Springer, vill gå på promenader, är pigg och glad, hoppar och skäller.

Så skolan, en avgångsklass, bad att jag skulle rekommendera dem till sådana som ev. kan tänkas behöva hjälp. De tar emot alla sorters djur. Även rekommendera skolan för de som kan vara intresserade av att gå deras 2-åriga utbildning. Och framförallt rekommendera avgångseleverna som nu ska ut och leta patienter.
Jag känner att jag varmt kan rekommendera dem!!! Får jag lägga ut reklam utan att Jadzia skickar Tasse & Evita på mig? Nordens Folkhögskola i Kungälv! :bow: :bow: :bow:

Vi är SÅ glada att våran Doris äntligen är på bättringsvägen. Utan kortison! Hon är inte frisk ännu, men mycket, mycket bättre!!! :bump: :banana: :bow: :D
 
Gud vad roligt!
Du ska se att eksemen försvinner helt till slut. Kroppen måste ju ha tid att läka ordentligt.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Uppdateringstråd
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp