Bukefalos 28 år!

Jag har lunginflammation.....

nevin

Trådstartare
Det är pissjobbigt, jag hostar, fryser, svettas, fryser igen, tempen i kroppen varierar mellan 36,5 och 40,5. Jag har gått och hackat sedan i fredags, men kom inte iväg förren idag, nu har jag iallafall startat med medicinerna, så det ska väl snart bli bättre.

Men det är så tråååååkigt, jag orkar ingenting och är ju såklart beordrad vila, bär ingen tvätt, inte diska eller nåt i den stilen. Läsa orkar jag inte, sticka kan jag inte eftersom jag ser dubbelt och är så yr att huvudet går i spinn.......


Bläääää, vill bara gnälla lite......
 
Sv: Jag har lunginflammation.....

Men stackars dig, hoppas att du snart blir bättre! Själv nojar jag för en knöl jag har fått på halsen, den är rätt öm så jag hoppas att det bara är någon ofarlig senknuta eller något liknande.
 
Sv: Jag har lunginflammation.....

Krya på dig! Jag hade det härom året så jag vet hur hemskt det är!
Som tur är börjar penicillinet att hjälpa snabbt!
 
Sv: Jag har lunginflammation.....

Ljudbok är väldigt behagligt!
Om du har wrapp-appen på facebook kan du nog få en gratis provmånad på Storytel av någon, så kan du lyssna på obegränsat antal böcker under den tiden... (jag har lyssnat klart på en 16-timmars ljudbok när jag varit ute och rest över helgen...)

Och se till att ta det precis så lugnt som behövs, man behöver det för att tillfriskna!
 
Sv: Jag har lunginflammation.....

Tack hörrni! Jag känner mig mycket bättre redan, men det kan nog bero på den trevliga lilla cocktailen av tabletter jag stoppar i mig flera gånger om dagen.

Det värsta är att jag inte kan ta det lugnt, igår fick jag för mig att dra ur allt i linneskåpet och arrangera om...... Satt på en pall och vek lakan och handdukar för glatta livet. Däremot orkar jag inte stå eller gå särskilt länge, tar sittpauser om jag går genom huset och ligger ofta på soffan....


Jag hoppas innerligt att det snart är över, jag är urtrött på att bli flåsig av att gå på toa eller bara av att hosta.

Men jag fick sova för första gången på en vecka snart nu inatt - prisad vare min hostmedicin!!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp