Jag har världens bästa saluki!

Sv: Jag har världens bästa saluki!

STORT GRATTIS!! :D gud va kul för er!! finns ingen bättre känsla än att ha lyckats :D
 
Sv: Jag har världens bästa saluki!

Åh så underbart, grattis!! Fan i helvete va avis jag blir, vill också!! :cry:

Finns det nåt bättre än att se sin hund så här lycklig liksom? :love:
DSC_2666copy1.jpg
 
Sv: Jag har världens bästa saluki!

Fan i helvete va avis jag blir, vill också!! :cry:

Jag förstår det :(

Till alla (igen :D) tackar! Jag är jätteglad åt att min vän hann fotografera när jag lyfte upp Wahidah där i slutet och att bilden blev så lyckad. Hon hade tydligen hunnit stoppa ner kameran, men såg att jag lyfte upp henne och tänkte "Oh fuck, det här måste jag få med" och slet fram kameran igen och tryckte av :D (därav att mina fötter inte är med på bild, det hanns inte med att planera så bra)
 
Sv: Jag har världens bästa saluki!

Och idag var det kapplöpningsträning i sandtaget (bara raksträcka då. perfekt för att få dem "tända på trasan" och bra träning för musklerna..)

Wahidah in action!
DSC_2777copy.jpg
 
Sv: Jag har världens bästa saluki!

Fantastiskt roligt och jättegrattis! Hon ser verkligen lycklig ut och bilden på er 2 är helt underbar :)
 
Sv: Jag har världens bästa saluki!

vad duktig hon är, så himla kul :)

Jag vill oxå ha saluki igen!!
 
Sv: Jag har världens bästa saluki!

Grattis, gud vad kul att det gick så bra!:banana:

Måste fråga av ren nyfikenhet; salukin hon sprang med, är den helsvart? Och isåfall, är det en godkänd färg?:laugh: Aldrig sett det förut:D
 
Sv: Jag har världens bästa saluki!

Grattis, gud vad kul att det gick så bra!:banana:

Måste fråga av ren nyfikenhet; salukin hon sprang med, är den helsvart? Och isåfall, är det en godkänd färg?:laugh: Aldrig sett det förut:D

Eller hur :D


Japp, han är helsvart. Lite vitt på bröstet bara.
Här är en bild på bara honom som jag fotade igår: http://changrila.blogg.se/images/2010/dsc_2747-copy_87098180.jpg

Det är en godkänd färg, alla färger är godkända men brindle är "inte önskvärt" (och därmed förbannat ovanligt). De som är helsvarta, har svart mask eller är helt grå har ofta ökenlinjer bakom sig då dessa färger är vanligare i ursprungsländerna än här.
Hanen som Wahidah sprang med har en far från Iran och jag är är säker på att det finns sådant bakom modern också, även om jag inte har helkoll på var hon kommer från.
 
Sv: Jag har världens bästa saluki!

Jag kan inte berätta så mkt eftersom jag inte var så insatt. Vi hade två i familjen när jag var yngre. Den ena ställdes ut flitigt o det gick bra vad jag minns, men hon hade ganska dåligt mentalitet så det blev ingen avel.
Den andra höll inte måttet på utställning, för kort rygg, rak i frampartiet o dålig behåring o så för tjock för att va saluki. Hon var docvk underbar mentalt, så himla härlig hund. Vi köpte henne när jag var fem o hon dog när jag var 16, aldrig sjuk utan en natt så somnade hon in.

Nu hittade jag lite på nätet.
Donni den äldre kom från Nicklas kennel Qirmizi, Elin var mamma. "Geddan" den andra kom från en annan kennel på öland om jag minns rätt men Niklas hade fött upp hennes namma Sahar
 
Sv: Jag har världens bästa saluki!

Och NU kan jag putta upp tråden med att säga:

IDAG FICK WAHIDAH LC-LICENS! :bump::bump::banana:

Vi hann med två licenslopp på dagens träning. Första gången sprang hon mot en afghantik och andra gången mot en jämnårig salukihane.
Hon sprang finfint! Fick beröm av flera som hållit på mycket med LC och tja, hon är bäst :D :love:
 
Sv: Jag har världens bästa saluki!

Grattis!!! :bump: Har missat denna tråd förut.

Men hur kan hon ta trasan med munkorg? :confused:

Bilden från sandtaget var riktigt läcker!
 
Sv: Jag har världens bästa saluki!

De flyger på trasan, försöker bita tag i den och är allmänt "på" den. Bita tag i den med munkorgen på går ju inte riktigt, men de "tar" ju ändå trasan om de går på den. Vissa hundar har inget intresse alls av trasan när den stannat. De försöker inte ens ta den. :p
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej gänget! Jag är förkyld och har för mkt tid och därför passar jag på att ställa en fråga /göra em tråd 🤣. Som några vet så skaffade...
2
Svar
26
· Visningar
3 918
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 498
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
1 888
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 089
Senast: Pratsch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp