Jag HATAR min kropp

Kanske ska börja med trigger varning för vissa kanske tycker sånthär är jobbigt ❤️ Men det är om kroppen och om äckel saker och annat.
Men jag bara vill skriva lite hur jag känner och det är att jag HATAR min kropp. Verkligen HATAR mer än ALLT annat.
Och jag vet att man ska tänka possitivt och att man ska försöka att upp skatta sin kropp och så. Och att man ska tänka vad den klarar och vad den är bra för och sånt. Men jag kan inte göra det för det finns inget bra med min kropp. Utan den är som ett fängelse som jag sitter fast i föralltid och det finns INGET bra med det. Men det finns väldigt mycket dåliga saker med den.
Tillexempel så att jag har rullstol jag HATAR det. Jag hatar att jag inte kan gå normalt och att jag inte har nån balans och att jag inte kan ha kontroll på kroppen bara. Och att jag HAR tränat skit mycket och ändå så be höver jag hjälp med saker som jag borde kunna göra själv och som normala inte be höver hjälp med. Och det är SKIT jobbigt.
Och jag kan inte rida. Jag kan inte göra alltmöjligt med M eller med min valp. Jag kan inte hoppa på en trampolin park. Det är så jävla jävla mycket som jag INTE kan.
Och JAG tycker att MIN kropp är jätte äcklig. Nu menar INTE jag att dethär gäller för nånannan så ingen be höver bli sur för det. Men JAG känner som att MIN kropp är ner äcklad och som förstörd föralltid för att jag har haft äckel gubbars sn*ppar I min kropp och äcklet från dom I MIN kropp 🤮 Och det hjälper inte att jag VET att det inte finns nåt kvar eller nåt som visar det eller nåt sånt men det hjälper inte för det KÄNNS ändå så.
Och JAG tycker att MIN kropp ser äcklig ut med alla är som jag har och JAG känner mig äcklig för att jag är tjockare nu motför jag har varit NÅNSIN innan. Och jag menar INTE att nånannan med ärr är äcklig eller att det är äckligt att vara tjock eller nånting sånt för det tycker jag INTE!!! Utan det bara är hur JAG känner om MIG.
Och jag får PANIK av att tänka att denhär äckliga fula värde lösa kroppen kommer jag sitta fast i resten av mitt liv 🤮😭 Då vill jag dö NU för jag står inte ut med det.
 

Jag hatar den extra extra EXTRA mycket idag föratt det är jätte fint väder och jag kan inte:
Rida normalt
Åka på hopp tävling
Bada på allamöjliga ställen
Gå en promenad i skogen
Ha vilka kläder jag vill för jag känner mig skit tjock då eller så är dom inte sköna när man sitter helatiden
Äta vadsomhelst
Lägga mig på gräs mattan och sola eller jo det kan jag men inte komma därifrån själv
Och jag kan inte bara springa
 
Nu har jag brytit hop idag också så jag be hövde få ångest medicin igen. Jag orkar inte jag orkar inte jag orkar inte 😭 Allt gör så jävla jävla ont att vara jag är det värsta som finns. Och jag skulle göra exakt VADSOMHELST motför att få vara normal och vara MIGSJÄLV igen som jag ALDRIG kommer bli för hon som jag var är död och dethär som är jag nu är bara som ett trasigt skal från den riktiga jag.
Och jag orkar inte äta idag heller så måste ha den jävla special maten som jag också HATAR 🤮
 
Det är skit verkligen när kroppen inte klarar det man vill. 💔 Det är okej att känna så. Önskar att jag kunde skriva något som får det att kännas bättre men vet inte vad 😔. Hoppas medicinen hjälper lite i alla fall ❤️.
 
Det är skit verkligen när kroppen inte klarar det man vill. 💔 Det är okej att känna så. Önskar att jag kunde skriva något som får det att kännas bättre men vet inte vad 😔. Hoppas medicinen hjälper lite i alla fall ❤️.
Ja det är verkligen SKIT 😭 Jag tror att det blir som mera tydligt nu för att vi har be stämt att sälja O nu så det är som mera be kräftat på nåt sätt att det ÄR såhär nu att jag INTE KAN göra saker mera som jag kunde förut. Och att det kommer inte bara ändras heltplötsligt till att jag kan det heller.
 
Ja det är skit jobbigt. Och jag låter säkert jätte dum nu men jag blir så jävla arg på att allaandra kan göra normala saker och nästan o avsett vad så måste jag ha massa an passningar för annars så KAN inte jag.

Jag tycker inte att du låter dum. Det måste vara annorlunda att du nu behöver rullstolen ❤️
 
Fina @EmmaFilippa gör mig ont att se hur jobbigt du har det. Skickar en stor varm kram även om det kanske inte hjälper. Du låter inte dum, tycker det är bra att du kan sätta ord på dina känslor och att du visar vad du känner. :heart
 
Jag tycker det låter väldigt normalt att vara ledsen/arg/besviken när kroppen hindrar en från att göra sådant man vill :heart
Ja det kanske det är. Men det känns som extra jobbigt för att jag vet att ifall inte JAG hade gjort som jag gjorde så skulle jag kunnat rida somvanligt gå springa hoppa cykla åka alla bilar klara saker själv inte be höva såmycket hjälp och jag skulle slippa att folk kollade massa pågrund av rullstolen och alltmöjligt sånt. DET är så jävla jävla jobbigt att tänka på att jag vet att det är såhär nu pågrund av MIG 😭 Jag hatar hatar hatar HATAR migsjälv för det och jag kommer aldrig kunna för låta migsjälv för det.
 
Ja det kanske det är. Men det känns som extra jobbigt för att jag vet att ifall inte JAG hade gjort som jag gjorde så skulle jag kunnat rida somvanligt gå springa hoppa cykla åka alla bilar klara saker själv inte be höva såmycket hjälp och jag skulle slippa att folk kollade massa pågrund av rullstolen och alltmöjligt sånt. DET är så jävla jävla jobbigt att tänka på att jag vet att det är såhär nu pågrund av MIG 😭 Jag hatar hatar hatar HATAR migsjälv för det och jag kommer aldrig kunna för låta migsjälv för det.

Så tufft du har det nu :heart

Jag har en kronisk sjukdom (Crohns heter den, det är kroppen som attackerar sig själv på ungefär samma sätt som reumatism gör men den sitter i mag-tarmsystemet istället för i lederna). Det är inte jättevanligt med den för en måste ha anlag för att ens kunna få den men även om en har anlaget så är det inte säkert att en får sjukdomen, just för att det krävs mer för att den ska starta. Jag har varit rejält elak mot min kropp under en lång tid (anorektiker sedan många år) och även levt under stor stress. De sakerna har definitivt bidragit till att jag blivit sjuk, dvs jag har gjort det mot mig själv. Jag hatar inte mig själv för det, jag konstaterar bara att jag levt mitt liv så gott jag kan men att ibland blir det dumt helt enkelt. Men att det så att säga inte är någons "fel", det bara är.
 
Så tufft du har det nu :heart

Jag har en kronisk sjukdom (Crohns heter den, det är kroppen som attackerar sig själv på ungefär samma sätt som reumatism gör men den sitter i mag-tarmsystemet istället för i lederna). Det är inte jättevanligt med den för en måste ha anlag för att ens kunna få den men även om en har anlaget så är det inte säkert att en får sjukdomen, just för att det krävs mer för att den ska starta. Jag har varit rejält elak mot min kropp under en lång tid (anorektiker sedan många år) och även levt under stor stress. De sakerna har definitivt bidragit till att jag blivit sjuk, dvs jag har gjort det mot mig själv. Jag hatar inte mig själv för det, jag konstaterar bara att jag levt mitt liv så gott jag kan men att ibland blir det dumt helt enkelt. Men att det så att säga inte är någons "fel", det bara är.
Jag fattar hur du menar men jag tycker inte att man kan jäm föra det. Utan det är fort farande en sjukdom som du har och även ifall det kanske är saker som du har gjort som har bi dragit till att du blev sjuk så är det ju inte rakt av därför eller?
Men för mig så är det att jag gjorde en sak helt fri villigt och det är därför som jag har en så jävla värde lös kropp nu. Det är inte att nåt bara blev dumt eller att det bara är så utan JAG förstörde ALLT helt själv.
 
Jag fattar hur du menar men jag tycker inte att man kan jäm föra det. Utan det är fort farande en sjukdom som du har och även ifall det kanske är saker som du har gjort som har bi dragit till att du blev sjuk så är det ju inte rakt av därför eller?
Men för mig så är det att jag gjorde en sak helt fri villigt och det är därför som jag har en så jävla värde lös kropp nu. Det är inte att nåt bara blev dumt eller att det bara är så utan JAG förstörde ALLT helt själv.

Klart att en inte kan jämföra rakt av. Men depression och PTSD är också sjukdomar och ska inte anses lättare bara för att det inte är fysisk sjukdom, något som tyvärr är alltför vanligt.

Sedan gör vi alla saker som kanske inte är det bästa för våra kroppar. Det kallas för att leva :heart
 
Klart att en inte kan jämföra rakt av. Men depression och PTSD är också sjukdomar och ska inte anses lättare bara för att det inte är fysisk sjukdom, något som tyvärr är alltför vanligt.

Sedan gör vi alla saker som kanske inte är det bästa för våra kroppar. Det kallas för att leva :heart
Nej det kallas INTE för att leva utan exakt tvärt om. Och jag menar inte att det är mindre bara för det inte är en fysisk sjuk dom heller. Men det är inte som att jag bara råkade bli såhär för att jag har ptsd och sånt. Och det är inte att jag gjorde nåt som kanske inte är det bästa för kroppen som är att leva.
Utan jag FÖRSÖKTE DÖ med att jag strypte migsjälv med ett snöre. Det är inte att det bara inte är det bästa för kroppen och att det kallas för att leva. Och inte att det bara råkade bli så för jag har sjuk domar.
 
Nej det kallas INTE för att leva utan exakt tvärt om. Och jag menar inte att det är mindre bara för det inte är en fysisk sjuk dom heller. Men det är inte som att jag bara råkade bli såhär för att jag har ptsd och sånt. Och det är inte att jag gjorde nåt som kanske inte är det bästa för kroppen som är att leva.
Utan jag FÖRSÖKTE DÖ med att jag strypte migsjälv med ett snöre. Det är inte att det bara inte är det bästa för kroppen och att det kallas för att leva. Och inte att det bara råkade bli så för jag har sjuk domar.

Åh Emma :heart

Jag hade tur. Mina sår läkte, annars hade det synts väl på mina handleder vad jag gjort mot mig själv. Vad jag ville säga att allt vi gör är att leva och att ibland tar vi bra beslut och ibland blir det mindre bra beslut. Men vi är summan av allt vi varit med om, både det bra och det dåliga.
 
Åh Emma :heart

Jag hade tur. Mina sår läkte, annars hade det synts väl på mina handleder vad jag gjort mot mig själv. Vad jag ville säga att allt vi gör är att leva och att ibland tar vi bra beslut och ibland blir det mindre bra beslut. Men vi är summan av allt vi varit med om, både det bra och det dåliga.
Ja men domflesta är inte så dumma och miss lyckade som mig så domsjälv förstör sitt liv. Utan om man tillexempel har själv skade ärr så går det ändå att komma till baka till att leva ett normalt liv. Men det GÅR INTE för mig för JAG har förstört det.
Och jag är inte summan av det bra och det dåliga utan bara det dåliga. Efter som att detenda som är kvar av mig är det dåliga.
 
Ja men domflesta är inte så dumma och miss lyckade som mig så domsjälv förstör sitt liv. Utan om man tillexempel har själv skade ärr så går det ändå att komma till baka till att leva ett normalt liv. Men det GÅR INTE för mig för JAG har förstört det.
Och jag är inte summan av det bra och det dåliga utan bara det dåliga. Efter som att detenda som är kvar av mig är det dåliga.

Jag förstår att du känner så och du har absolut rätt till dina känslor. Men jag kan också säga att det är inte sant att du bara har det dåliga kvar för du har många fina egenskaper :heart Tex en stor omtanke om och empati gentemot andra.

Det ligger i ungdomens natur att se allt i svart eller vitt, det gjorde jag med. Med åren har jag lärt mig att det finns en gråskala också.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok TRIGGER VARNING!! Jag kommer skriva om kanske triggande saker nu som kanske är känsligt för vissa så ni vet! Men ja det som jag vill...
2 3
Svar
56
· Visningar
3 456
Senast: sorbifolia
·
  • Artikel
Dagbok Först innan jag skriver dethär så vill jag BE att ni kan ha respekt för att det är jobbiga saker. Jag VILL skriva om det och jag VILL...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
8 065
  • Artikel
Dagbok Dethär kanske låter konstigt efter som att iprincip alla vet att jag har försökt att ta själv mord flera gånger. Men jag är SKIT RÄDD...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 318
Senast: cirkus
·
  • Artikel
Dagbok Jag kommer säkert ångra att jag skriver dethär men jag måste bara få ut det. Och om ni tycker att jag är dum i huvudet så är jag väl det...
Svar
15
· Visningar
1 460
Senast: karl_h
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp