Bukefalos 28 år!

jag hatar spyflugor!

tanten

Trådstartare
Är det bara jag som har spyflugeinvasion? Har aldrig varit med om något liknande.
Lagade kålpudding idag och köket blev som en bikupa med mängder av spyflugor som studsade mot mina (nytvättade) fönster. Löste det hela genom att öppna samtliga fönster i huset.

Finns det något annat att göra än flugsmälla och Radar?

Hatar att ha dem studsande mot huvudet när de blivit lite slöa. Har en i sovrummet just nu.
 
Såg någonstans på nätet ett tips om att hänga upp plastpåsar med vatten vid dörrar och fönster för att slippa flugor inomhus.
Har inte provat själv men det kostar ju inte så mycket att prova (förutom att grannarna tror man gått och blivit knäpp kanske)
 
Såg någonstans på nätet ett tips om att hänga upp plastpåsar med vatten vid dörrar och fönster för att slippa flugor inomhus.
Har inte provat själv men det kostar ju inte så mycket att prova (förutom att grannarna tror man gått och blivit knäpp kanske)

Åh det ska jag göra utanför stallköket :idea:
 
Ett glas med vinäger och lite vatten och diskmedel fungerar bra för att döda dom små äcklen. Har provat klisterremsor också men dom ser så äckliga ut när det sitter massor med flugor på dom. Sen har vi en elektrisk flugsmälla också :P
 

Liknande trådar

Hundträning Har en söt liten chihuahua som tidigare bajsade inomhus ofta men efter mycket ansträngningar blev hon bättre och började visa tydligt...
2
Svar
35
· Visningar
4 075
Senast: mysboll
·
Ridning Hejsan! Nu har jag läst igenom några som har liknande problem här på buke. Dock skiljer sig min historia något från de andra. Jag...
2
Svar
21
· Visningar
2 497
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 743
Senast: Lhas
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 433
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp