jag igen...undrara lite om hur hästarna får vara skodda..

S

sanni

Två av mina hästar har aldrig haft skor, de är nio och åtta år och ska ridas in...De kommer från ett dåligt hem innan jag köpte dem (förra sommaren) så det är inte jag som har väntat med det... lång historia..men de har det bra nu!
Men som sagt jag tänkte på att det finns ju "skor" till hästar, alltså inte dom man spikar på!
Hur är det, får man tävla med "skor" på hästen på en tävling, eller är det bara valiga skor som gäller?
Det finns ju skor man kan sätta på hästen om de tappar en sko under tävlingen, det är inte dom jag menar! Utan det är sådana som finns på tex Hööks.
Har någon testat att rida i dem? Eller finns det bättre?
Hoppas ni förstår vad jag menar!! Tack för mig.. :bow: :)
 
Sv: jag igen...undrara lite om hur hästarna får vara skodda..

Ja har för mig att man endast för tävla mer riktiga skor... men är inte helt säker...


Mvh Sandra
 
Sv: jag igen...undrara lite om hur hästarna får vara skodda..

Hästen måste vara skodd. Med skodd förstås; försedd med skor som sömmats fast på hoven.
 
Sv: jag igen...undrara lite om hur hästarna får vara skodda..

Lägger mig i lite här... Har funderat på att starta någon lätt distans tävling, mest för att komma iväg och göra något kul med hästen, men jag tycker ej att hon är redo för dressyr eller hoppbanan... Men hon är barfotahäst, får man alltså ej starta distans då?
 
Sv: jag igen...undrara lite om hur hästarna får vara skodda..

Nej, oskodda hästar får inte vara med i distanstävling.
En del klubbar och grenledare ordnar träningritter. Där kan du delta med oskodd häst. Var i landet bor du?
 

Liknande trådar

Utrustning Är det någon här som har hästar som går barfota och rids/tränas mer regelbundet? (Alltså inte föl/unghästar eller små sällskapsponnyer...
Svar
9
· Visningar
916
Senast: Miingla
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 809
Senast: nullo-modo
·
Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 046
Senast: super
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 227
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp