Jag kan inte släppa det...

Precis lika obefogat att vara radd for att ga bakom manga hastar "som aldrig forut sparkat och aldrig skulle sparka" som att vara radd for en hund "som ar jatte snall och aldrig skulle bita"
1) Det går inte att jämföra en reaktion som är ett resultat av överraskning och mer eller mindre reflexartad med en som kräver lite betänketid
2) Var läser du att att mina hundar aldrig bits? Det har jag aldrig påstått. Däremot vet jag med säkerhet att de inte skulle fara ut och bita en person som stod i dörren. Det krävs ju antingen att de blir överraskade eller hotade och trängda för att de ska plocka fram aggression som kan leda till bett. En gäst påväg in genom dörren plockar inte fram det känsloläget.
 
1) Det går inte att jämföra en reaktion som är ett resultat av överraskning och mer eller mindre reflexartad med en som kräver lite betänketid
2) Var läser du att att mina hundar aldrig bits? Det har jag aldrig påstått. Däremot vet jag med säkerhet att de inte skulle fara ut och bita en person som stod i dörren. Det krävs ju antingen att de blir överraskade eller hotade och trängda för att de ska plocka fram aggression som kan leda till bett. En gäst påväg in genom dörren plockar inte fram det känsloläget.

Jag forstar nog inte riktigt vad du menar med det har? Att det inte gar att jamfora en reaktion som ar ett resultat av overraskning och mer eller mindre reflexartad med en som behover betanketid?
 

Liknande trådar

Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
1 570
Senast: Acto
·
Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
3 716
Senast: Hermelin
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
26 397
Senast: Snurrfian
·
Hundträning Hej, Vi hämtade hem vår lilla Australian Shepherd för fem veckor sedan. Hon är jätteduktig vid hundmöte, inkallning, lärde sig "sitt" på...
7 8 9
Svar
167
· Visningar
13 320

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp