Jag kan vara konstruktiv

Idag var jag för säkerhets skull uppe 9.45, då E (unge personen) från HV skulle komma 10.30 och hen har kommit 20-40 minuter tidigare senaste gångerna (för att hen ändå varit i just det området, det gjorde väl inget).

Jag har flera gånger förklarat för "kontoret, att jag går upp 9.15 VARJE dag nu när jag inte har något jobb att gå till, sover naken och bor på bottenvåningen. Jag har stått i hallen minst 10 gånger, när HV rycker upp dörren och ringer på sedan... Jag vet att det har något med Carlocen att göra - men ändå, före 9.30 som är den tidsgräns jag sagt för första besök.
Och de har sagt till HV-personalen att de inte får ändra tider fram och tillbaka. Några har ringt och sagt, jag fick ett hål nu. Är det OK att jag kommer och då är det helt OK, för då har jag en chans att gå ur sängen och ta på mig något.

Flera gånger på kvällar har de börjat ringa mig på min telefon 18.20 och undrat var jag är, när de ska vara här 21.30. Jag har varit på pizzeria, puben, bio, hos släkt och vänner... Samma där, jag har förklarat för "kontoret" och de har sagt till att personalen inte får byta tider med varandra, eller flytta runt på scheman själva om de inte kontaktar vårdtagarna i god tid.

E kom 10.30, jag frågade hur det var. Hen hade fått fler på schemat och längre dag idag. Å vad bra, mer klirr i plånboken då. Ja, sa hen och lyste upp. Sen började jag trevande be om ursäkt för att jag verkade grinig när hen kom en halvtimme tidigare härom dagen och förklarade det jag skrivit ovan. Då blev hen, alldeles tyst och mumlade... Oj... ja, så ska det ju inte vara. Då förstår jag. Jag avslutade tydligt att alltså det är inte alls för att vara dum eller otrevlig, utan för att vi vårdtagare har också ett liv som vi vill leva och vi betalar för att ni ska komma hit. Så det är liksom... visserligen är vi "bara ett jobb"... Men samtidigt är vi "MÄNNISKOR". Ja, jo... jag förstår och jag ska tänka på det.

Sen pratade vi om ditten och datten om vad hen kunde göra med sina extra pengar och önskade varann en trevlig dag, när hen gick ut i solen.

Så även om några tycker att jag är otrevlig och otydlig både på nät och IRL, så tror jag och hoppas att de en vacker dag inser, att de har fått det om bakfoten när de tänker efter noga, läser vad jag skriver här och där, har sagt nu och då och så vidare.
Ha en fin dag.

Nu har jag "glömt" fyra dagar att ladda permobilen. En perfekt ursäkt att sitta hemma och undvika folk som ändå inte är intresserade att ta kontakt utan tycker att det är min sak. Och köksbordet börjar bli fullt av en hög med virkade "kattfötter".

Ha en fin dag, alla glada.

Jag har två gulvita kattfötter att virka, så får vi se om jag börjar om med svartvita, gråa, gråvita, gula och gulvita, så jag har fulla "fyrstolspaket" att sälja eller "ge bort", eftersom man är "dyr". "Du virkar/stickar ju bara, så mycket kan det ju inte kosta"...

Minnie trasslar inte in sig i garn eller kattassar, hon bryr sig bara om tomma toalettpappersrullar, kartongbitar och petflaskkapsyler.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok En av anledningarna till att jag vill vara uppe när HV kommer, är för DERAS skull att de inte ska behöva vara ansvariga för att ha...
Svar
0
· Visningar
543
Senast: IngelaH
·
  • Artikel
Dagbok Jag ringde ÖBo, tre gånger i går eftermiddag och blev frånkopplad alla tre gångerna efter tio minuter och nej, det var inte dags att "gå...
Svar
3
· Visningar
673
Senast: IngelaH
·
  • Artikel
Dagbok Pga diverse nitritspik, algproblem, snäckinvasion och plötslig enstaka fiskdöd efter att ha haft karen igång i ett och ett halvt år...
Svar
3
· Visningar
560
Senast: IngelaH
·
  • Artikel
Dagbok Jag har tydligt från första dagen jag fick hemvård att jag vill HELST inte ha besök efter halv elva för strumpor på morgnarna för mina...
Svar
0
· Visningar
991
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Världscupsfinalerna
  • Löss
  • Fjordingtråden

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp