Jag längtar så efter ett syskon till mitt barn

Gretagris

Trådstartare
Fick ett MA i vintras som slutade i skrapning efter att jag började störtblöda en vecka efter cytotec(?heter det väl?). Då trodde jag att jag aldrig skulle vilja bli gravid igen men det tog inte så lång tid innan jag började längta igen.
Satan vad jobbigt det är. Mår dåligt varje gång jag ser någon gravid eller barn som fått småsyskon. Vår son är 4 år nu och jag känner mig värdelös som inte kan ge honom ett syskon.
Hur tar man sig igenom den här outhärdliga väntan på en graviditet som faktiskt leder till en bebis???
 
Man tar en dag i taget. Vår son blev till tack vare IVF (efter både MA och MF), vi är inte säkra på att det kan bli syskon. Finns ju dock dom som aldrig lyckas få barn, så tänker att vi är oerhört lyckligt lottade som lyckades få honom :heart.
 
Fick ett MA i vintras som slutade i skrapning efter att jag började störtblöda en vecka efter cytotec(?heter det väl?). Då trodde jag att jag aldrig skulle vilja bli gravid igen men det tog inte så lång tid innan jag började längta igen.
Satan vad jobbigt det är. Mår dåligt varje gång jag ser någon gravid eller barn som fått småsyskon. Vår son är 4 år nu och jag känner mig värdelös som inte kan ge honom ett syskon.
Hur tar man sig igenom den här outhärdliga väntan på en graviditet som faktiskt leder till en bebis???
Jag hade två sena MA förra året.
Redan efter första (bebis dog i vecka 17) så visste jag att jag ville försöka direkt igen. Det tog 4 månader att bli gravid och den gången dog bebisen i vecka 14. Sambon sa åt mig att vi låter kroppen återhämta sig men blev oväntat gravid på första cykeln efter den förlossningen och är nu gravid i vecka 37.

Smärtan förra året och den konstanta sorgen gjorde mig trasig och oron den här graviditeten har varit olidlig. Längtan efter ett syskon har dock tagit överhanden och jag har bara överlevt fram tills nu.
Det är så man får göra. Överleva och hålla tummarna.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 329
Senast: jemeni
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 900
Senast: Bapelsin
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 242
Senast: Gunnar
·
Övr. Barn ”Hoppas” det är fler som känner igen sig. Som går och lägger sig på kvällen med dåligt samvete att man inte räcker till. För visst är...
2
Svar
27
· Visningar
5 215
Senast: Cocos
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp