Jag läste om en släckningsbomb...

TinyWiny

Trådstartare
För ett tag sedan läste jag om en smart uppfinning som släcker bränder själv genom att brisera vid en brand. Jag minns att priset låg runt tusenlappen och som jag minns det var den utvecklad för stall av någon som hade haft en stallbrand. Jag kan dock omöjligt komma ihåg vad den hette och har googlat som en tok. Någon som vet vad jag menar och vet vad den heter?
 
Släckningsbollen?

Helt ärligt tog det 10 sek att formulera för google ("släckande brandbomb stall") för att få upp det resultatet
 
Släckningsbollen?

Helt ärligt tog det 10 sek att formulera för google ("släckande brandbomb stall") för att få upp det resultatet
Jamen ja! Att jag inte hittade den! Jag googlade på allt möjligt men hittade bara en massa om vattenbombade från flyg/helikoptrar. Tack!
 
Kolla ordentligt om du ska köpa en sån, det kan bli en falsk trygghet och tar inte bort brandvarnare i stall osv
Nej det skulle jag aldrig göra. Vi har larm i stallet som ska gå vid en brand (kopplat till vårt vanliga securitaslarm med väktarutryckning) och jag ser det här som ett komplement. Om en fallerar gör förhoppningsvis inte den andra det.
 
Det här verkar vara ett bra komplement till andra åtgärder, ska också kolla på det. Självklart tar det inte bort något annat som brandlarm och liknande men ändå ett komplement som i bästa fall kan vara livräddande innan t.ex. brandkår har hunnit ut och också förhindra vissa skador som annars blivit värre. Jag tänker att på detta får man se som på en vanlig brandsläckare, ett komplement och manuella brandsläckare (eller vad man ska kalla det) och larm får man ha kvar ändå.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 558
Senast: Lhas
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 083
Senast: Pratsch
·
Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 153
Kropp & Själ Nu ska jag inte ropa hej än, men det verkar än så länge lovande! Efter att hormonerna har återgått till det normala efter yngsta...
Svar
9
· Visningar
2 785
Senast: gulan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • GVFÖ 2024
  • Inredningstråden, del 2
  • Vad gör vi? Del CXCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp