Jag lider med min hund

Iddefixen

Trådstartare
Min valp hade grovtarmsinflammation för två månader sedan. Han hade så diarré och tyckte att livet var urtrist.
Nu har han fått diarré igen....
Och han får sån panik när det trycker på. Och han skäms så om han inte hinner ut på natten (han kan inte gny så det tar en stund innan jag vaknar). Stackarn...

Han får en pasta med magbakterier, men det funkar inte. Och inget vettigt får man ur veterinären, mer än att ge honom ris. Jag blir så less på detta!!!
Tur att han ändå verkar rätt pigg.
 
Testa Specific Dermil. Ris ger knappast någon näring som en växande hund behöver
 
Om du inte har kunskap för egen hemmamixad mat till hunden...köp något utav de dyrare fodersorterna som sägs ha bra funktion på mage/tarm...ring och fråga djursjukhusen vad de rekommenderar.

Du kan även tillsätta tex A-fil i maten...eller någon annan fil med bakteriekultur som är snällt mot magen.

En del hundar mår bättre på färskfoder...
 
Fast ris och kokt kyckling får han bara då han har diarré. Annars äter han speciellt anpassat foder. Men Ris är bra när de har diarré, för det är milt och brukar göra att avföringen blir fast.
 
Fråga fler veterinärer..
:( Tycker synd om din hund, det låter inte kul.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 096
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 330
Övr. Hund Igår var nog den värsta dagen i mitt liv, min älskade hund som varit sjuk under en längre period blev plötsligt akut dålig. Det började...
Svar
5
· Visningar
2 680
Senast: Kilauea
·
Hundhälsa Hej, Jag behöver råd angående min border collie som har världens känsligaste mage 😭 Han är 5 år, och har ibland fått riktigt dålig...
Svar
6
· Visningar
1 492
Senast: Dopy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Bra hörlurar
  • Burkfisk

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp