Jag saknade dig

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tvådagarskonferens med nytt sällskap. Jag kom på det mitt i allting att allting men ingenting var sig likt. De senaste tre åren har jag suttit bredvid honom. Det är vi två som suttit bredvid varandra och viskat och sen plockat på oss reklamprylar under fniss.

Min nya kollega är förvisso väldigt bra, trevlig och jag gillar min nya kollega jättemycket.

Men nej, det är inte samma sak. Det är inte bara blicken och nicken och så förstår vi vad den andra menar. Med honom pratar jag halva meningar med. Det behövs inte mer.

På väg hem kom jag på att jag inte hade någonstans att lägga mina nya böcker. Nej just. Det är alltid han som ser till att jag får med mig en tygkasse att bära mina saker i.

I hallen hänger det tre tygkassar.

Det blev ingen fjärde.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok “Känner du ingen i den här staden?”, frågade mina kollegor undrande när jag för ca 2 veckor sedan precis hade börjat på mitt nya jobb i...
Svar
9
· Visningar
2 472
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 120
Senast: Urigurien
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok (VARNING! Det här kommer att handla om mens. Ingående, detaljerat, närgånget och kladdigt. Är du det minsta känslig bör du sluta läsa...
2
Svar
33
· Visningar
7 284
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Tre och en halv vecka har förflutit sen jag bröt armen. Sen jag skrev mitt förra inlägg här så lugnade nervsmärtan ner sig lite, och...
Svar
0
· Visningar
309
Senast: cassiopeja
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp