Kropp & själ Jag ska skiljas och behöver stöd

Varför ringer han polisen och ber om råd istf sitt påstådda ombud?
Svaret är nog att nått ombud finns inte och inga anmälningar heller.
Därför att det är gratis.
Han håller på som mina före detta hyresgäster höll på.
De hade faktiskt anmält precis allt som de kunde hitta på och kryddat det hela med vilda fantasier.
Polisen var tvugna att ta emot anmälningarna.
Till slut så drog polisen ihop ett möte med oss alla för att försöka få stopp på tokigheterna då det proppade till rättssystemet. Två Poliser lade en hel dag på det där. Högen av anmälningar var 2dm och de trodde inte på en enda.

Med det sagt så finns det folk till allt

@Voff Hur bedömer du risken att han eller någon i hans omgivning läser här och rapporterar till honom? Brev och raljerande lär ju inte direkt dämpa konflikten om han får reda pä det.
Vi har ju haft uppe det tidigare i tråden.

Väldigt liten. Han har ju inga vänner alls. Några ytliga bekanta men jag har extremt svårt att tro att de människorna skulle hänga här. Inte alls deras "cup of tee". Inga namn el liknande nämns heller. Inget bryter mot något utan jag ventilerar bara tankar och berättar rena fakta som han redan har fått på sms.
Skulle han få reda på tråden så är det inget i den som skulle slå tillbaka till mig på ett negativt sätt ang skilsmässan.

Ja det finns nogranna regler för hur man får hantera andras post.
Så han har nog pratat med Polisen där.
Jag har skrivit i sms att han får inte hantera min post alls. Och ffa inte skicka den vidare. Detta med anledning av att han inte har lyckats svara på eller posta en enda skrivelse eller annat från Tingsrätt eller min advokat.
Jag litar helt enkelt inte alls på honom.

Jag har skrivit i sms att han får inte hantera min post alls. Och ffa inte skicka den vidare. Detta med anledning av att han inte har lyckats svara på eller posta en enda skrivelse eller annat från Tingsrätt eller min advokat.
Jag litar helt enkelt inte alls på honom.
Han vill inte.
Men nu så har han tydligen fått veta att det är olagligt att undanhålla post från någon annan.
Gissningsvis så kommer han att ljuga och påstå att det inte har kommit någon post till dig.
Om han fortsätter att följa mönstret från mina galna hyresgäster.
Dessutom, att jag skriver om dem här på det här viset gör att jag antagligen kommer att få oönskat besök. Gissningsvis nattetid någon helg.
Han i familjen är här och läser och skriver.
Nyligen så blev hans senaste Nick i raden bannat en liten stund.
De galna är liksom galna över hela linjen.
Var rädd om dig.

Han vill inte.
Men nu så har han tydligen fått veta att det är olagligt att undanhålla post från någon annan.
Gissningsvis så kommer han att ljuga och påstå att det inte har kommit någon post till dig.
Om han fortsätter att följa mönstret från mina galna hyresgäster.
Dessutom, att jag skriver om dem här på det här viset gör att jag antagligen kommer att få oönskat besök. Gissningsvis nattetid någon helg.
Han i familjen är här och läser och skriver.
Nyligen så blev hans senaste Nick i raden bannat en liten stund.
De galna är liksom galna över hela linjen.
Var rädd om dig.
Jag har undrat ända sen jag flyttade ut om jag fått all post som kommit till mig eller om han hunnit tagit in den. Det var därför jag ville ha brev skickade till mig för att testa och se hur ärlig han är.

Läser han i tråden så vet han isf att jag väntar på dessa brev och vet att han bryter mot lagen med att behålla dem. Mao så borde de snart dyka upp på min nya adress.

Gör dom inte det har jag en hållhake till på honom utöver de påstådda polisanmälningrna och hans nya tjejs nattliga sms-trakasserier.

Mig veterligen har @Voff redan bemött liknande fråga i tråden.
Tråden har 1000 inlägg.

Väldigt liten. Han har ju inga vänner alls. Några ytliga bekanta men jag har extremt svårt att tro att de människorna skulle hänga här. Inte alls deras "cup of tee". Inga namn el liknande nämns heller. Inget bryter mot något utan jag ventilerar bara tankar och berättar rena fakta som han redan har fått på sms.
Skulle han få reda på tråden så är det inget i den som skulle slå tillbaka till mig på ett negativt sätt ang skilsmässan.
Ok jag fattar. Nej att det skulle slå tillbaka formellt tror jag inte, det jag tänkte på var att det antagligen skulle vara bensin på elden. Men är det ingen risk att han får veta är det ju lugnt.

Vet du vad.
Så trodde jag om mitt ex också. Han var och är fullt normal och kan inte ett enda ord svenska. Men visst sjutton hade han hittat mitt nick och läst här.

Hästdiskussioner nu

Övrigt-diskussioner nu

• Klimakterietråden
  • Vad gör vi den CIV (104)
  • Dejtingtråden 25!

Dagbok

• Så himla hästsugen

Radannonser

Hästnyheter

Bukefalos

• Dagboken