Bukefalos 28 år!

Jag sliter ut min hund!

K

KaZa

Tror det är dags att börja kolla efter en till krabat som kan avlasta min stackars tik.

Vi tränar och promenerar från morgon till kväll. :crazy: Hon får ju aldrig vila. :o Alla tid jag har nu sedan valpen gick bort går till tiken och det börjar bli lite mkt nu.

Som tur är tränar jag en liten valp nu 1ggr/v så nu får min i alla fall måndagkväll ledig. :D

Att många har dåligt samvete för att de inte hinner med sina hundar ordentligt vet jag, men ska jag behöva ha dåligt samvete för att min får gå för mycket!? :confused:
 
Sv: Jag sliter ut min hund!

Det beror väl på hur du går.....går hon kopplad eller lös??

Mina hundar är "aktiverade" hela dagarna, den ena brukar vara med mig vart jag än går...den andra tar det lugnt...alltid händer det nåt, och en tur emellanåt i skogen blir det också...sen är imin gubbe maratonlöpare och tar med den yngre hunden på träningsturer flera ggr i veckan...inte klagar vovvarna iallafall :D

Jag skulle ha svårt att lämna en hund hemma och bara gå med den andra.

kanske är det du som ska ta tag i dig själv och lära dig att koppla av istället om du tycker du blir för mycket för din hund(fast det tror jag inte)
 
Sv: Jag sliter ut min hund!

Tja nu orkar jag inte skriva en hel dagbok här, men jag kan ta ett utdrag från en vanlig dag i förra veckan.

08.45-09.30 Går rask promenad med ponnyn, hunden hänger med lös.

10.00-12.30 Är ute på 3 st raska promenader med dagishundarna. (Går bara i skogen på små stigar eller direkt i terrängen) Hunden är lös och springer och busar med övriga hundar. Lägger in lite uppletande.

12.30-13.30 Jag har lunch. Lägger ett spår och tränar lydnad ca 30 min och sen äter jag snabb lunch innan jag går spåret.

13.30-15.00 Hunden är lös på gårdsplan eller leker med dagishundarna i den stora rastgården. Jag jobbar med annat.

15.00-16.30 Dags för promenader av dagishundar. Går i skogen och hundarna är lösa.

16.30-17.00 Hunden är på gårdsplan och jag gör annat.

17.00 Slutar för dagen! Åker upp till min mamma för att gå en långpromenad. Är ute i rask takt i ca 2 h. Hunden är lös. Ibland följer en hundkompis med på promenaden. Kör alltid lite lydnad innan vi går hem till mamma för att hon är extra laddad då. :D Belöning: Mamma!

19.30 Hemma för att äta middag.

20.30-21.10 Cykelträning. Ska gå ett UHP i sept.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vår äldre hund (grönis) på 9 år som är väldigt kräsen i maten tycker att vår valps foder (Dogge professional puppy) är jättegott, han...
Svar
1
· Visningar
204
Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort. Har en 9 årig okastrerad Chihuahua tik. Hon har varit frisk förutom några småsaker under årens lopp. I...
Svar
0
· Visningar
172
Övr. Hund Hej! Har ett par nya grannar ett som flyttat in ovanför mig, som har flera olika hundar som låter en del när de går i trapphuset...
Svar
9
· Visningar
745
Senast: Nepenthe
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
823
Senast: Trassel12
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp