Jag sover bara...

Var har energin tagit vägen? Det känns som om jag bara sover och sover. Vissa dagar sover jag nästan 20 timmar och har ändå inga problem att somna om. Det är jobbigt att hålla sig vaken. Vissa dagar är värre än andra.

Jag orkar inte längre göra något. Allt tar energi. Jag går mest och handlar för att katten måste ha mat, men jag själv? Nä. Jag äter knappt. Orkar inte. Det är inte gott. Jag får säkert i mig tillräckligt, åtminstone merparten av dagar, men att äta 1-2 gånger om dagen känns inte ultimat.

Vet inte varför jag tänkte att jag skulle orka skriva ett inlägg.
 

Har efter bröllopet i slutet på februari inte överhuvudtaget vart tillbaka i "mitt vanliga jag".
Vi har ett hus som vi renoverar och har haft "full rulle" fram till bröllopet, efter tänkte jag att jag skulle ta det lugnt ett par dagar... Är nu inne på över 3 veckor där jag KNAPPT gör ett skit hemma (arbetar bara deltid, både innan och nu) Dock sover jag inga 20 timmar, jag sover mina vanliga 6-9 timmar / dygn. Men sitter mest i soffan och slöglor på datorn/tvn.

Jag har inte ens kommit upp i "normal" aktivitet när solen vart framme men känner jättestor skillnad när solen lyser. Men som sagt även då "presterar" jag under vad jag "brukar"... Ingen aning om varför...
 
Var har energin tagit vägen? Det känns som om jag bara sover och sover. Vissa dagar sover jag nästan 20 timmar och har ändå inga problem att somna om. Det är jobbigt att hålla sig vaken. Vissa dagar är värre än andra.

Jag orkar inte längre göra något. Allt tar energi. Jag går mest och handlar för att katten måste ha mat, men jag själv? Nä. Jag äter knappt. Orkar inte. Det är inte gott. Jag får säkert i mig tillräckligt, åtminstone merparten av dagar, men att äta 1-2 gånger om dagen känns inte ultimat.

Vet inte varför jag tänkte att jag skulle orka skriva ett inlägg.
Ring vc för en tid till läkare och blodprov.
 
Ring vc för en tid till läkare och blodprov.
Blodprov är besvärligt, det tar alltid minst en timme innan de antingen ger upp eller lyckas få liiiite blod som räcker till enstaka prov. Jag är dessutom nålrädd. Men jag har bokat läkartid till annat så kan alltid ta upp hur trött jag är för läkaren.
 
Blodprov är besvärligt, det tar alltid minst en timme innan de antingen ger upp eller lyckas få liiiite blod som räcker till enstaka prov. Jag är dessutom nålrädd. Men jag har bokat läkartid till annat så kan alltid ta upp hur trött jag är för läkaren.
Absolut något att ta upp med läkaren, det är inte normalt. Sedan föder trötthet sig själv ibland, jag är aldrig så trött som när jag är nere i en riktigt deppig period och dessutom låter mig själv sova.
Visst ska kroppen läka, men man kan "sova sig trött" också.
 
Absolut något att ta upp med läkaren, det är inte normalt. Sedan föder trötthet sig själv ibland, jag är aldrig så trött som när jag är nere i en riktigt deppig period och dessutom låter mig själv sova.
Visst ska kroppen läka, men man kan "sova sig trött" också.
Om jag sover för många timmar i sträck blir jag också övertrött, men ändå inte lika trött som nu. Jag sover normalt på natten, 6-8 timmar, möjligen inte så djupt eftersom jag sällan känner mig utvilad dock. Sedan går jag upp och är kanske helt vaken i 2-3 timmar innan jag blir dödstrött. Jag sover några timmar i omgångar under dagtid, resten av tiden tvingar jag mig själv att vara vaken för att inte sova bort hela dagen.

Vet inte om det kan ha att göra med att jag känner mig utmattad.
 
  • Ledsen
Reactions: Sel
Om jag sover för många timmar i sträck blir jag också övertrött, men ändå inte lika trött som nu. Jag sover normalt på natten, 6-8 timmar, möjligen inte så djupt eftersom jag sällan känner mig utvilad dock. Sedan går jag upp och är kanske helt vaken i 2-3 timmar innan jag blir dödstrött. Jag sover några timmar i omgångar under dagtid, resten av tiden tvingar jag mig själv att vara vaken för att inte sova bort hela dagen.

Vet inte om det kan ha att göra med att jag känner mig utmattad.
Som andra sagt bör du förstås söka läkarhjälp, men jag känner igen mig från mina depressiva perioder då jag aldrig blir piggare av att sova.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 447
Senast: Exile
·
  • Artikel
Dagbok Nu när jag varit sjuk inser jag hur ensam jag är. Ingen mer än min syster hör av sig.. Det finns nog de som inte ens har de så jag...
2
Svar
24
· Visningar
1 870
Senast: Nepenthe
·
  • Artikel
Dagbok Jag känner mig trött och grinig. Trots att jag nästan fick gjort det jag skulle göra så mår jag inte alls bra. Pepp och positivt...
2
Svar
22
· Visningar
1 619
  • Artikel
Dagbok Jag har ju haft problem med att jag inte lyckas ta mig upp ur sängen på morgonen och sen på kvällen har jag haft svårt att somna i tid...
Svar
11
· Visningar
1 015
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp