Jag spyr :-(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Sablar22

Trådstartare
Nu är jag nojig igen :crazy:

Två ggr den här veckan så har jag fått springa på dass och kräkts
när jag ätit middag!
I förrgår var första rundan och idag andra.. alltså tror jag inte att det är magsjuka jag har.
Min farhåga är däremot att det har ngt med graviditeten att göra.. att något börjar gå galet så här på upploppet :crazy:
Jag mår inte illa eller nånting ditåt..helsjukt!

En fundering jag har är att bebisen är så stor nu så att det
inte ryms mat i magsäcken!? Kan det stämma?

Hur har ni haft det.. likadant?? någon?? ..snälla? :o
 
Sv: Jag spyr :-(

Oja, just detta med att inte känna sig illamående samt att det inte smakade apa i munnen efteråt var typiskt för min graviditets illamående.
Säg åt bebis sluta trycka på magesäcken och maka på sig :mad:
Du kan ju inte curla så här :angel:
Sätt ner foten och visa vem som bestämmer ;)
 
Sv: Jag spyr :-(

Jag vet inte riktigt i vilken vecka du är i. Själv är jag i v.25 nu och har mått upp och ner. Men jag blev av med mitt illamående i januari någongång, men nu för två veckor sedan kom det tillbaka världens attack som har hållt i sig och jag har kräkts nästan varje dag.

Blev väldans nervös jag med, men kan nog konstatera att någon därinne har en tendens att knuffa på åt magsäckshållet och då kan man inte hålla maten kvar. :( Börjar bli bättre nu, men det finns ju en överhängande risk att man inte blir det. Barnet blir ju inte precis mindre från och med nu. :smirk: Blä säger bara jag om det hela i alla fall. Helt värdelöst att inte kunna behålla maten.

BM tog något slags leverprov också för att kolla så att allt var ok med den också. Kan man inte behålla maten och det pågår under lite längre tid, så tar de in en på sjukhus och man får dropp. Så barnet klarar sig i alla fall. :)

Oroa dig inte. Kan också vara en lätt släng av maginfluensa. Men antagligen är det bebben som gillar att kicka på din magsäck. ;) Men fråga barnmorskan om du är väldigt orolig. :)
 
Sv: Jag spyr :-(

Ehrmm...
En bekant till mig berättade at hon var helt övertygad om att hon hade fått maginfluensa i vecka 40+, när hon spydde.
Fast det var förlossningen som hade satt igång och när man spyr så är det rätt långt gånget, säjs det... :p

Kan ju vara bra att veta, även om det inte är så i detta fallet...
 
Sv: Jag spyr :-(

Vad gör du här??? Du ska vara på BB o föda en bukebebis ju ;)
Nädå..men visst var det i början på april va?

Sablar22: Min kompis är gravid o ska ha den 30 september. Hon har var sjukskriven i 5 v. pga sitt spyande :kräksmily:
 
Sv: Jag spyr :-(

Men tänk om jag är jättebra på att curla då? :p

Indyhope: Jag har också kräkts väldigt mkt tidigare.. nu är jag i v.39

Ameo: Tror inte förlossningen har satt igång ännu faktiskt ;)
Men å andra sidan så skulle jag inte klaga om det vore så,
jag är pissless på att vara elefant nu! :mad: :D

Ska till BM på måndag.. men för att vara ärlig så tycker jag att hon är rätt kass :o
Får göra ett försök till att fråga henne.. men ärligt så litar jag bättre på er här, än på henne!
 
Sv: Jag spyr :-(

Jag fick mediciner utskrivna mot det, kommer inte ihåg vad dom hette, men jag slipper kräkas nu i alla fall :bow:

Hoppas det går över!
 
Sv: Jag spyr :-(

Japp, det börjar bli trångt helt enkelt :) Ååå vad spännande att det är så nära nu! Trist att spy, men försök äta lite och ofta så blir det bättre.
 
Sv: Jag spyr :-(

Det är verkligen spännande.. ska jag eller dom andra få rätt?
Jag är övertygad om att det är en pojke :D
Men jag vill att den ska komma NU..helst i förrgår :angel:
 
Sv: Jag spyr :-(

Jag mådde också jätteilla precis på slutet, när jag redan passerat mitt datum med någon vecka. Kräktes inte men det var nära flera gånger att frukosten bara vände igen på morgonen och så. Barnmorskan sade att det förmodligen var rent reflektoriskt då barnet borrade sig längre ner i bäckenet och kunde trycka på nerver som utlöste illamåendet. Ungefär som att man, som Ameo skrev, ofta mår illa och kräks plötsligt när barnets huvud passerar spinae-utskotten under förlossningen.

Hoppas det sätter igång snart! :)
 
Sv: Jag spyr :-(

Coolt egentligen hur kroppen fungerar :)
Jag mår ju inte illa, utan har kräkts rakt upp och ner.. det känns också lite knasigt.

Har precis en vecka kvar tills mitt datum går ut..och bebisen har alldeles nyss parkerat sig nära revbenen *muttrar* :D
 
Sv: Jag spyr :-(

En i min mammagrupp väntar smått igen...dom var snabba dom!! *AVIS* ;) Får får se andra knodden före mig mao!

Hon är beräknad till i mitten av April och SPYR som en gris såfort hon äter en tugga för mkt mat=att hon får äta LITE och OFTA och knappt ens då går det :crazy:

När jag tänkte efter var jag likadan från ca v 37 JÄTTEJOBBIGT!

Jag fick en THEO och min kompis väntar enligt ultraljudet ut en kille hon också...såååå är det en pojk du väntar? Har du haft eller har mkt halsbränna? Så va det för mig innan jag började spy :crazy:
 
Sv: Jag spyr :-(

Det hände idag igen :crazy:
Jag vet inte säkert, men hela tiden har det känts som att
det är en pojke i magen.. och ja, jag har väldigt MKT halsbränna
under graviditeten :D
Så jag blir verkligen inte förvånad om det är en liten junior som kikar ut
 
Sv: Jag spyr :-(

Herregud, jag är ju bara i v. 31+5 och kräks då och då utan illamående. Det får helt enkelt inte plats så mycket mat som jag tycker jag skall äta. Det kommer upp trots att jag vill ha det kvar. Det är så jag upplever det. Tror inte det är något galet med det.
 
Sv: Jag spyr :-(

Jag var hos BM idag, och hon sa att det var väldigt troligt att det var bebisen som ville ha mera plats.

Det är tydligen en jättebebis jag har för hon ville verkligen inte att jag skulle gå en dag över tiden!!
Hon blev lyrisk när huvudet var fixerat.. :D
Hjärtljuden lät perfa och jag skulle fortsätta sova jättemycket
och göra det jag kände att jag orkade.

Idag känns det så här bra :banana: :banana:
 
Sv: Jag spyr :-(

Då håller vi tummarna för att det snart e dax :bump:

Vila nu ordentligt så du är pigg inför förlossningen ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

J
Övr. Hund har haft min kille i ung, 6 mån. när han va mindre var han väldigt ofta lös i magen, hade riktigt diarré. Men i samband med att jag...
Svar
2
· Visningar
911
Senast: Saybia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp